בית פורומים עצור כאן חושבים

בהעלותך

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/6/2014 13:54 לינק ישיר 

התורה יותר מסתירה מאשר מגלה, הרי במה עזרו הזקנים הללו למשה. הם התנבאו פעם אחת.

במדבר פרק יא

(כה) וַיֵּרֶד יְקֹוָק בֶּעָנָן וַיְדַבֵּר אֵלָיו וַיָּאצֶל מִן הָרוּחַ אֲשֶׁר עָלָיו וַיִּתֵּן עַל שִׁבְעִים אִישׁ הַזְּקֵנִים וַיְהִי כְּנוֹחַ עֲלֵיהֶם הָרוּחַ וַיִּתְנַבְּאוּ וְלֹא יָסָפוּ:

יש להבין כי המילה -רוח- במקרה הזה של הזקנים וגם במקומות אחרים- פרושה סמכות- האצלת סמכויות.
אפשר להבין כי באותו רגע שאדם מתחיל לעסוק בצרכי הציבור, הוא לא יכול יותר להתנבא.
אלדד ומידד שלא היה להם כל תפקיד בממסד הניהולי. יכלו להתנבא,
אם תקרא את המפרשים בנ"ך על רוח הנבואה, תבין שהמתנבאים התנהגו כשוטים ומשוגעים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2014 16:47 לינק ישיר 

ירוחם**********************אם מי שעוסק בצרכי ציבור לא התנבא - איך משה התנבא? ************************1. מי מחייב אותי לקבל את דעת הפרשנים שהנביאים התנהגו כמשוגעים? רק נביא אחד קראו לו משוגע, והוא המליך מלך (יהוא) שגם לו אמרו "כי בשגעון ינהג". - התפוח לא נופל רחוק מהעץ. ולמעשה גם שושלת יהוא כולה התייחסה לנביאים יותר ברצינות גם בימינו אנשי רוח נחשבים ל"משוגעים" כך שאין בזה שום חידוש, אבל כל המכיר אנשי רוח יודע שיש להתייחס לדבריהם ברצינות. *************************ונניח שהם התנהגו כמשוגעים - אז מה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2014 21:54 לינק ישיר 

אליקים

מה שניסיתי להסביר כי בחירת הזקנים- חכמים- לא היתה לעזור למשה להתנבא, משה הסתדר טוב מאד  כנביא, אבל לא כל הסתדר בהנהגת העם.  אולי בגלל שהוא היה נביא גדול, עם מסוה על פניו ביחס לקהל
הרבה מאד פאשלות בהנהגה היו לו. לכן באמת בפרשתנו הוא הגיש התפטרות. תורה מספרת לנו את הבעיה, בקצרה.

במדבר פרק יא

(ד) וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר:

מה פרוש התאוו תאוה? לא היה מספיק התאוו?
העם שיצא ממצריים היה עם עבדים, עבד שעבד מזריחת החמה ועד צאת הנשמה. כלומר היה עסוק כל היום,
והנה עכשיו אין לו מה לעשות כל היום מזריחת החמה ועד למותו משעמום שלא היה רגיל לו.( גם לאדם רגיל זה קשה)

לפני זה היו לו תאוות ושאיפות - להספיק למלאות את מכסת הלבנים. לאכול ארוחה אחת ביום לפחות. לחזור הביתה.וכו'
ופה כלום- האוכל מגיע עד הבית אין לו בעיות לבוש ומיים יש לו הכל, אין לו שאיפות אין לו רצונות אין לו תאוות.
הוא מתאוה לקצת תאוה לקצת שאיפות לרצונות.. הוא נזכר בגעגוים לתאוות שהיו לו במצריים. ריח השומים והבצלים שהריח אצל הנוגש המצרי.
כידוע במן לא היה טעם בצל ושום.
לאחר העונש העם הזה צריך הנהגה של זקנים- חכמים פסיכולוגים עובדים סוציאלים חכמי ארגון ותעסוקה. ולא נביאים.

בפרוש לא נביא, הבעיה בעם ישראל התחילה בדורנו- כשההנהגה עברה מהרבינם- רבני הערים והשכונות שחיים בתוך עמם,
להנהגתם של ראשי ישיבה החיים מנותקים מהעם באוהלי ההלכה התאורטית. שאין להם כל מושג- מאי עמא דבר.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/6/2014 21:56 לינק ישיר 

משה רבנו מתלונן על טרחתו בהנהגת עם ישראל ורבש"ע מצרף לו שבעים זקנים.

להיכן נעלמו שרי האלפים, שרי המאות, החמשים והעשרות?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/6/2014 21:58 לינק ישיר 

בעל
כל השרים היו עוזרים במשפט- ולא בהנהגה כפי שכתבתי לעיל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2014 13:10 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
משה רבנו מתלונן על טרחתו בהנהגת עם ישראל ורבש"ע מצרף לו שבעים זקנים.

להיכן נעלמו שרי האלפים, שרי המאות, החמשים והעשרות?


אמרתי לתלמיד חכם גדול שעוד הייתי בחור, שמשה לא קיבל את עצת יתרו, והוכחתי את זה מכאן, והוא פשוט התנפל עלי בצעקות ובזילזול.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2014 13:33 לינק ישיר 

כמה חז"לים מהשבוע.

עוד חז"ל שעולם הבא = העתיד ולא עולם רוחני דמיוני שאחרי המוות. (אגב כדאי להעמיק להבין את עומק החז"ל הזה לגבי חלוקת ארץ ישראל לפרטים ושאי אפשר למכור אותו לצמיתות)

מדרש תנחומא (ורשא) פרשת תרומה סימן ג 

כל דבר שאמר הקדוש ברוך הוא בתורה לי ישנו בעולם הזה ולעולם הבא, כיצד והארץ לא תמכר לצמיתות כי לי כל הארץ (ויקרא כה) בעוה"ז ולעוה"ב כי לי כל בכור (במדבר ג) בעוה"ז ולעוה"ב, והיו לי הלוים (שם /במדבר/ ח) לעוה"ז ולעוה"ב, ישראל דכתיב (שמות יט) ואתם תהיו לי ממלכת כהנים בעוה"ז ולעה"ב ויקחו לי בעוה"ב ולעה"ב. 


עוד חז"ל שמסביר מה תפקיד של שבט לוי (עבדי החברה)



והבדלת את הלווים מתוך בני ישראל: שהיו מובדלין מכלל ישראל, לעבודת השם ולהורות לכל ישראל, לא עורכין מלחמה כשאר העם, ולא עסיקין בצורכי הגוף לעצמן לפי שנקראו חילו של מקום שנאמר וכו' (מדרש הגודל)

משמעות המילה "לי" בתורה לעומק. ׁ(מין חוקה כזה)

ספרי במדבר פרשת בהעלותך פיסקא צב 

אספה לי שתהא סנהדרין לשמי שבכל מקום שנאמר לי הרי זה קיים לעולם ולעולמי עולמים בכהנים הוא אומר וכהנו לי (שמות כח מא) בלוים הוא אומר והיו לי הלוים (במדבר ח יד) בישראל הוא אומר כי לי בני ישראל עבדים (ויקרא כה נה) [בארץ הוא אומר כי לי הארץ (שם /ויקרא כ"ה/ כג)] בבכורות הוא אומר כי לי כל בכור בבני ישראל (במדבר ח יז) במקדש הוא אומר ועשו לי מקדש (שמות כה ח) במזבח הוא אומר מזבח אדמה תעשה לי (שם /שמות/ כ כא) בשמן המשחה הוא אומר שמן משחת קודש יהיה זה לי (שם /שמות/ ל לא) במלכות הוא אומר כי ראיתי בבניו לי מלך (שמואל א' טז א) 

עוד אחד על אותו דרך. וכדאי לעיין לעומק.

מדרש תנחומא (ורשא) פרשת בהעלותך סימן יא 

שלש עשרה דברים שהן כתובים לשמו של הקדוש ברוך הוא אלו הן הכסף והזהב והכהנים והלוים וישראל והבכורות והמזבח והתרומות ושמן המשחה ואהל מועד ומלכות בית דוד והקרבנות וארץ ישראל והזקנים, הכסף והזהב שנאמר (חגי ב) לי הכסף ולי הזהב, הכהנים מנין דכתיב (שמות כט) וזה הדבר אשר תעשה להם לקדש אתם לכהן לי לקח וגו', הלוים מנין שנאמר (במדבר ח) והיו לי הלוים, ישראל מנין שנאמר (ויקרא כה) כי לי בני ישראל, הבכורות מנין שנאמר (במדבר ח) כי לי כל בכור, המזבח מנין שנאמר (שמות כ) מזבח אדמה תעשה לי, התרומה מנין שנ' (שם /שמות/ כה) ויקחו לי תרומה, שמן המשחה מנין שנאמר (שם /שמות/ ל) שמן משחת קדש יהיה זה לי, אהל מועד מנין שנאמר (שם /שמות/ כה) ועשו לי מקדש, הקרבנות מנין שנאמר (במדבר כח) את קרבני לחמי לאשי, מלכות בית דוד מנין שנאמר (שמואל א טז) כי ראיתי בבניו לי מלך, ארץ ישראל מנין שנאמר (שמות יט) כי לי הארץ, הזקנים מנין שנאמר אספה לי שבעים איש, דבר אחר אספה לי שבעים איש זש"ה הבונה בשמים מעלותיו ואגודתו על ארץ יסדה (עמוס ט), משל למה הדבר דומה לפלטרין שהיתה בנויה על גבי הספינה כל זמן שהספינות מחוברות פלטרין שעל גביהן עומדת לפיכך נאמר (שם /עמוס ט'/) הבונה בשמים מעלותיו אימתי כביכול כסאו מבוסס למעלן בזמן שישראל עשויין אגודה אחת לכך נאמר הבונה בשמים מעלותיו אימתי בזמן שאגודתו על ארץ יסדה, וכן הוא אומר (דברים לג) ויהי בישורון מלך, לכך אמר ליה הקדוש ברוך הוא למשה אספה לי שבעים איש, למה שכנוסן של צדיקים הנייה להם הנייה לעולם אבל כנוסן של רשעים תקלה להם תקלה לעולם. 

יש עוד הרבה חז"לים נפלאים השבת וכדאי לעיין שם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2014 13:37 לינק ישיר 

maxmen כתב:
משה רבנו מתלונן על טרחתו בהנהגת עם ישראל ורבש"ע מצרף לו שבעים זקנים.להיכן נעלמו שרי האלפים, שרי המאות, החמשים והעשרות?אמרתי לתלמיד חכם גדול שעוד הייתי בחור, שמשה לא קיבל את עצת יתרו, והוכחתי את זה מכאן, והוא פשוט התנפל עלי בצעקות ובזילזול.


ראה פרשת דברים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/6/2014 13:47 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
 

ראה פרשת דברים


נכון גם בדברים משמע שרק אחרי הסיפור כאן (שביקשו בשר), משה קיבל את עצת יתרו הלכה למעשה. אבל משה עצמו מתלונן עליהם על כך ואומר וַתַּעֲנוּ אֹתִי וַתֹּאמְרוּ טוֹב הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ לַעֲשׂוֹת:

משה בעיקרון החשיבתית שלו רצה שכל העם יהיו נביאים ולא ילדים שצריכים גננת.

 

תוקן על ידי maxmen ב- 08/06/2014 13:53:31




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2014 16:16 לינק ישיר 

שמות פרק יח

(כד) וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה לְקוֹל חֹתְנוֹ וַיַּעַשׂ כֹּל אֲשֶׁר אָמָר:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2014 17:55 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:

שמות פרק יח

(כד) וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה לְקוֹל חֹתְנוֹ וַיַּעַשׂ כֹּל אֲשֶׁר אָמָר:



בוודאי זה היית כוונתי, ולכן כעס עלי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2014 07:47 לינק ישיר 

להיכן נעלמו שרי האלפים, שרי המאות, החמשים והעשרות?

אינו דומה מערכת משפטית להנהגה רוחנית



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2014 10:32 לינק ישיר 

תלמיד
כתבתי כדברךל לעיל, אבל לאחר דבריך הבנתי, כי לאחר הקמת הצבא וגיוס כ ו ל ם
שרי האלף שרי המאה ושרי העשרות. התפטרו לאות מחאה,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/6/2014 13:40 לינק ישיר 

ירוח
ואני חשבתי שהם נדרשו להגיש הצהרת הון ופרשו בבושת פנים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/6/2014 14:48 לינק ישיר 

תלמיד
בתחילה התבדחתי על הגיוס  השויון בנטל-לכולם, שהרגיז אותם,
אבל במבט שני. בזמן יתרו העם היה לפני המפקד,היה בלאגן גדול,
 היום לאחר המפקד יש כבר ראשי בתי אב יש נשיאים, הם הפכו למיותרים.
אבל בכל מקרה שבעים הזקנים מילאו תפקיד של יועצים חברתיים, בעיקר כנראה יועצים לתרבות הזמן הפנוי.
אני הייתי מקים סמריונים להלכה ותורה.לימוד תורת המלחמנ. לימוד חקלאות ,רקמה , ספורט לימוד מקצוע.וכד' הרי זמן היה להם.
אני מחייך לעצמי- איך אני משלה את עצמי




תוקן על ידי ירוחםשמ ב- 09/06/2014 15:02:01




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בהעלותך
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 5 6 7 8 לדף הבא סך הכל 8 דפים.