בית פורומים עצור כאן חושבים

בהעלותך

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-3/6/2015 22:33 לינק ישיר 

שלוש חידות בפרשה – הפותרן (עד כניסת שבת!...) יזכה במשקפת לצפייה בחתונת האדמו"ר מכתריאליבקה:

חובָב, יהושע והאשה הכושית – גלוי ונסתר בספרות התורה




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/6/2015 00:49 לינק ישיר 

נתחיל עם פתרון לחידת יהושע: בראשית כתיבת התורה, נוצרו כמה חיבורים/אוספי מגילות, ורק אחר כך החליט משה רבינו לסדר מהם את התורה המוכרת לנו. גם אתה, כמובן, מסכים אתי אלא שאתה חושב שהמסדר לא היה m (מרע"ה) אלא r (רעדאקטעער) כנראה שבחיבור המקורי הופיע סיפור אלדד ומידד לפני סיפור מלחמת עמלק. הרעדאקטעער או משה, שסידר את המגילות לתורה שלפנינו, לא טרח להעביר את הצגת יהושע למלחמת עמלק והסתמך על הקורא שיבדוק בהמשך התורה. כלל זה נוסח מאוחר יותר במשפט 'אין מוקדם ומאוחר בתורה' שיש לו גם משמעויות אחרות, אבל אולי הוא כולל גם את זה.
דברי מסתמכים על אילנות גדולים ונזכיר מהם רק את הופמן.
ההנחה שכותב התורה מתייחס גם למידע שאיננו לפנינו מקובלת גם על קיצוני האורתודוכסים, הם טוענים שאותו מידע הוא מה שאנו מכנים מדרש. וכדברים אלו טוען קאסוטו, שטוען שגוש המסורות התפתח מזמן המאורעות, יצר בימי דוד את ספר בראשית, בימי בית שני את בראשית זוטא ואחרי כן את בראשית רבה, הוא מוסיף גם עוד דוגמא 'אשר הוצאתיך מאור כשדים' ובשום מקום אין אזכור למה שקרה שם, פרט לאגדה המפורסמת, שנזכרת כבר בס' קדמוניות המקרא.

אני רוצה משקפת לחתונה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/6/2015 11:50 לינק ישיר 

אלדד ומידד היו  אחים של משה מאותה אמא.
האשה האתיופית היתה נסיכה חבשית אשתו הראשונה של משה, אשר ברח לחבש ממצריים ורק לאחר חמישים שנה הוא עבר למדין.
יהושוע- בתורה בפר לך לך מסופר על עמק העמלקי- כשעמלק עוד לא היה  בעולם. וכן רבים אחרים מלכים ואלופים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/6/2015 12:55 לינק ישיר 

קבל משקפת + שי:




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2015 08:11 לינק ישיר 

הערות נוסח לפרשת בהעלֹתך:

http://ivri.org.il/2014/10/bhs/#36




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2015 16:02 לינק ישיר 

ר"י אבן כספי בפירושו כאן שופך מרורות על חז"ל שפירשו 'כושית - שהכל מודים ביפיה' וראו את פירושה של נחמה ליבוביץ' שמגנה על פירוש חז"ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/6/2015 00:57 לינק ישיר 

בספרי פירשו "כושית" מלשון "יסכה" (בחילוף כבש כשב) משרש "סכה" שבתרגום אונקלוס בד"כ מתרגם לשון הסתכלות בלשון זו [וכן בלה"ק אבן משכית יש שפירשו מלשון זה] 

נ.ב. כל כך היה האדם השחור (או המין השחור) גרוע בעיניהם שלא הסכימו לפרש כפשוטו 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-17/6/2016 15:47 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:

במדבר פרק י

כט) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לְחֹבָב בֶּן רְעוּאֵל הַמִּדְיָנִי חֹתֵן מֹשֶׁה נֹסְעִים אֲנַחְנוּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר יְדֹוָד אֹתוֹ אֶתֵּן לָכֶם לְכָה אִתָּנוּ וְהֵטַבְנוּ לָךְ כִּי יְדֹוָד דִּבֶּר טוֹב עַל יִשְׂרָאֵל:

(ל) וַיֹּאמֶר אֵלָיו לֹא אֵלֵךְ כִּי אִם אֶל אַרְצִי וְאֶל מוֹלַדְתִּי אֵלֵךְ:

(לא) וַיֹּאמֶר אַל נָא תַּעֲזֹב אֹתָנוּ כִּי עַל כֵּן יָדַעְתָּ חֲנֹתֵנוּ בַּמִּדְבָּר וְהָיִיתָ לָּנוּ לְעֵינָיִם:


מה משה ביקש בעצם מיתרו? שיהיה לנו לעיינים??? מי הכומר הזה שעבד כל ע"ז בעולם, ומשם ידיעת ועצתו ונסיונו בחיים?, האם מותר בכלל ללכת בחוקת הגויים? לקבל מהם עצות? הוא יהיה לעינים לעם ישראל?

האומרים שיתרו התגייר- הרי בפרוש הוא אומר אל ארצי ואל מולדתי אלך- זו אמירה של גר, המקבל עליו עול מלכות שמיים? זה עמי עמך?

וזה כשיש אורים ותומים ולמשה קשר ישיר לאלוקים? על כל בעיה שהוא לא ידע לפתור- בפרשתו פסח שני למשל-,
 
היה עמוד האש ועמוד הענן הענן. אז אילו עיינים היה תורם יתרו מנסיונו של כומר לע"ז?

משה רבנו הבין כבר אז כי עם ישראל צריך גם לימודי ליבה !!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/6/2016 21:40 לינק ישיר 

במדבר פרק יב

(א) ותדבר מרים ואהרן במשה על אדות האשה הכשית אשר לקח כי אשה כשית לקח:
(ב) ויאמרו הרק אך במשה דבר יקוק הלא גם בנו דבר וישמע יקוק:
(ג) והאיש משה ענו עניו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה: ס
(ד) ויאמר יקוק פתאם אל משה ואל אהרן ואל מרים צאו שלשתכם אל אהל מועד ויצאו שלשתם:

לפי םשוטם של מקראות- לא היתה כאן כל רכילות ולשון הרע. היה כאן תוכחה של האחות הבכירה לאחיה הצעיר ממנה. בפניו ואליו. ולא מאחורי גבו .




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/6/2016 07:59 לינק ישיר 

כושית - ראה https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%95%D7%A9%D7%9F



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/6/2016 08:59 לינק ישיר 

זה לא פשוטם של מקראות. פשוטם של מקראות הוא שדיברו במשה, כלומר עליו, ועשו זאת בגוף שלישי ולא שני.
את דרשותיך השאר כדרשות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/6/2016 10:59 לינק ישיר 

איך שכחתי אותך. זה מה שיש ואין כח בעולם שישנה את מוחך העיקש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/6/2016 01:04 לינק ישיר 

אולי נראין דברי ירוחם שכן כאן בשונה מבכל מקום הלשון חוזרת במשה דבר, בנו דבר, כשהכוונה איתנו ולא עלינו

ועוד כבר אמרו קדמונים שלכן כתוב כאן והאיש משה ענו מאד לומר שלא הקפיד לגעור בהם אף ששמע
וכמובן מהוכחתו ש"צאו שלשתכם".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2016 10:15 לינק ישיר 

בער
ל'דיבור ב-' יש שתי משמעויות ויש כאן משחק מילים (שאפשר לשאול מה עניינו) שבו אהרן ומרים מדברים במשה (במשמעות אחת) על זה שה' מדבר בהם (במשמעות אחרת). אין כאן שום הוכחה שמשה שומע. יש הוכחה ברורה שמשה לא שומע מזה שהוא מוזכר בגוף שלישי בדבריהם.
אני ממש לא מבין מה הקשר ל'צאו שלשתכם'. אם משה היה שם למה הוא צריך לצאת? הרי השאלה הזו צריכה להישאל בכל מקרה - מדוע ה' קרא גם למשה אם מיד הוא קרא רק לאהרן ומרים ודיבר רק אליהם. התשובה צריכה להיות שהוא רצה שמשה יהיה עד לדבר או שהוא רצה שיהיה שם בסוף כדי לעזור. בכל אופן, לזה שהוא נקרא אין שום קשר לשאלה אם היה נוכח בשעת הדיבור בו.
אני מסכים שיש ראיה מ'והאיש משה' לכך שהוא היה שם, אבל ראיה זו בטלה לעומת הדברים המפורשים של אהרן ומרים שמזכירים את משה בגוף שלישי, וצריך למצוא הסבר אחר לפסוק זה.

נ.ב.  כעת שמתי לב שבער אתה ולא בעל (וכך גם באשכול על הר הבית). לפיכך אומר: ברוך מחיה המתים.


תוקן על ידי יש3 ב- 20/06/2016 10:19:31




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/6/2016 18:46 לינק ישיר 

מה אתם אומרים על הסתירה בגיל הלויים? במדבר ג: מבן 25 שנה ומעלה עד בן 50 שנה. פרשתנו: מבן 30 שנה ועד בן 50 שנה.
עוד סתירה בפרשתנו היא מסע הארון: אהל מועד נוסע 'בתוך המחנות, כאשר יחנו כן יסעו' וכמה פסוקים אח''כ נאמר 'וארון ברית ה' נוסע לפניהם דרך 3 ימים'.'



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בהעלותך
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 6 7 8 לדף הבא סך הכל 8 דפים.