בית פורומים עצור כאן חושבים

מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/8/2010 14:48 לינק ישיר 

שמים_וארץ כתב:
דעתי האישית, ולא חייבים לקבלה.
תופעת האומוסקסיאליות והלסביות,  בשנים האחרונות התפשטה מסיבה פשוטה.
והיא מעמד האשה שכה גבר והתעצם,
בעבר הנשיות היתה נותנת מרגוע לגבר, וכן הגבריות היתה נותנת עוצמתיות לאשה.
היום שנשים כמעט שוות לגברים בכל, טושטשה ההשלמה המינית , וזו התוצאה. 

ראשית, שלמי תודה לך על שהותרת לקוראיך את הברירה אם לקבל את דעתך או לאו.
שנית, האם תואיל לשתף את הקהל בנתונים שיש בידך, אודות התפשטות תופעות ההומוסקסואליות והלסביות?
שלישית, מסיפורי סבי המנוח למדתי שאכן היה לו מרגוע בשעה שאישתו קנתה, בישלה, ,ניקתה, טיפלה בילדים, כיבסה (במרתף) ותלתה כבסים (על הגג), תפרה בגדים ותיקנה גרביים. מה שנעדר לגמרי מתאורי אותם ימים, הוא "העוצמתיות" שסבתי עליה השלום קיבלה כתוצאה ממעמדה המיוחד כשפחה. אודה לך אם תפרסם כאן דיווחים כאלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2010 21:03 לינק ישיר 

ארוונה

סבך מה היה עושה מלבד לאכול את תבשילי סבתך וללבוש את בגדיה שכבסה וארגה?

כנראה הוא היה המפרנס.  לא כן?

איזה גבריות ישנה יותר מזה?

ומי היגן עליה מהשקוצימלך, ומי הורה הוראה בבית, ומי חיווה דעות פוליטיות ורעיוניות בבית.   ???


התרגלת לדור שהנשים מפרנסות ועוצמתיות בכל לא פחות מהגברים, עד ששכחת את נחלת העבר.  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2010 21:27 לינק ישיר 

שמים החביב, תודה על הסברא היפה שהבאת למוצאי ש"ק, אבל בקשתי בעינה עומדת. האם יש בידיך עדויות (מהמציאות, לא רעיונות שהעלית בפלפוליך) שמלמדות על ה"עוצמתיות" שרעיות קיבלו מבעליהן בתקופה שלפני שוויון זכויות האישה? נתקלתי כבר בציטוטים של נשים שהביעו תסכול, זעם, שאט נפש, חוסר אונים, שנאה, ייאוש וצער על חייהן באותם ימים, אבל "עוצמתיות" - עדיין לא.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2010 21:38 לינק ישיר 

צדיקים האם מותר לי להתערב ??

בוודאי שיש ! בכל ההיסטוריה ! אצלינו וגם אצל הגויים,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/8/2011 06:40 לינק ישיר 



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4061234,00.html



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/12/2011 07:09 לינק ישיר 

המאבק עובר לספרי הלימוד

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1601001



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 09:25 לינק ישיר 



זכר לחורבן, קיטל, פנים למזרח ועוד

http://www.youtube.com/watch?v=XrRLvtyKvr4&feature=player_embedded



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 09:33 לינק ישיר 

מדוע שאנשים שבמוצהר עושים משהו שאינו ע"פ דת משה, ויהיו גבולות הפרשנות אשר יהו, מתעקשים על הטקס?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/1/2012 09:43 לינק ישיר 

[בע"ב,

לטקס (לכל טקס) יש משמעויות שהן הרבה מעבר לחוק או להלכה כלשהי. 
אנשים לא עורכים קידוש בשבת, רק בגלל שזו ההלכה, וגם את התנהלות ההבדלה במוצ"ש אינם עושים רק לפי "החוקים". להנעה (ולהנאה) הרגשית  - תחושת שייכות למשפחה ולעם, השתתפות במסורת, רצון להידמות להורים/סבים/קהילה ועוד ועוד - יש מקום חשוב ומכובד בקיומו של טקס, ולענ"ד התעלמות מכך היא פספוס ענק של משמעות המושג "מסורת" על כל רבדיו.

(ספרן, תודה לך על הלינק. אולי אני רומנטיקנית שוטה, אבל אני מודה שהתרגשתי.)]




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 10:15 לינק ישיר 

אם עצכח הוא מקום להבעת רגשות לרומנטיקניות שוטות, אין סיבה שגם פונדמנטליסט חשוך לא ינצל זאת, נגעלתי עד מוות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/1/2012 10:38 לינק ישיר 

   בעלבעמיו, [אמשלום],

  השאלה, התשובה, והתשובה שלא עניתי לפני כן, מעלות אצלי מחשבות לגבי הקושי בתקשורת בין אנשים שחושבים במושגים שונים לחלוטין.

  ראיתי לפני כן שאלה באשכול אחר לגבי הצורך בהגרלה בנחלות השבטים, ותשובה שדווקא הגרלה היתה צריכה שם, מפני שתוצאות הגרלה הן מה'. התשובה אולי טובה, אבל לי היא איננה מסבירה כלום, מהסיבות הנדושות: הרי באותה מידה הוא יכל להתגלות ולצוות על כך, לגרום לזה שכ"א ירצה דווקא את הנחלה שלו, לגרום לזה שכ"א לא ירצה דווקא את הנחלה שלו, אבל הדברים יתגלגלו (אנא עארף, דרך מלחמות קטנות פה ושם) כך שכ"א יקבל דווקא את שלו, לא לעשות כלום ורק לשתול במוחם בדיעבד את זה שהיתה הגרלה או כ"א מהדברים האחרים, וכו' וכו'. השאלות למה דווקא הגרלה, או למה ה' בחר דווקא הגרלה - מבחינתי שקולות.
  לא העליתי שם את הנושא, מהטעם הבא: האמירה שבמערכת מושגים כלשהי אין משמעות לאמירה שה' בחר הגרלה, מתבצעת אולי במערכת מושגים אחרת שבה אולי אין משמעות לדברים אחרים.

  באותו אופן, ראיתי מקודם את דבריך, בע"ב, ולא הבנתי איך עונים על דבר כזה. במערכת המושגים שלך, קביעה שחלק מהמסורת, בעיניך המהותי, איננו רלוונטי - מייתרת את הצורך בטקסים משאר המסורת. אמשלום ענתה לך תשובה טובה, אבל אני יכול להבין איך היא תהיה נטולת משמעות לאדם אחר. מה עוד אפשר להגיד: שהממים (מממטיקה) של הקידוש וטקס הנישואין חיים בסדר גמור יחד עם זה שממים אחרים מתו כתוצאה מדברים אחרים (אולי ביולוגיים)? לי זה נשמע הגיוני (אפילו טריוויאלי), אבל אני מבין איך לאדם אחר לא. קשה להבין איך לתרגם את הדברים למשהו שיש לו השלכה במכנה המשותף (אני אינני יודע).
  קצת גורם לי לשמוח (אולי להבין) למה בחרתי (הגעתי?) למקצוע בו מוצאים חוקיות מעובדות מאד מוגדרות, חוזים לעתיד דברים מאד מוגדרים, ומאד מאד ברור מה האיכות של הדברים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 10:52 לינק ישיר 

[שיבוליהו,

אני בהחלט יכולה להבין את השאלה של בע"ב ומעין היא באה, אלא שלענ"ד אם יבדוק כל אורתודוקס מחוייב להלכה מכף רגל ועד ראש את מעשיו הדתיים, יגלה גם הוא שחלק (נכבד) מהם אינם שייכים כלל למישוג הלכתי כלשהו אלא להרבה רבדים אחרים.]




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 11:00 לינק ישיר 

אמשלום
לו יהי כדבריך, השאלה באיזה שלב הטקס הופך לפארסה, ויש שלב כלשהו שזה קורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/1/2012 11:01 לינק ישיר 

   אמשלום,

  בסדר גמור. גם אין לי שום ביקורת על השאלה של בע"ב, התשובה שלך, השאלה והתשובה לגבי הנחלאות שהזכרתי, וכו'. פשוט הגיג על הקושי להבין מה המכנה המשותף שממנו אפשר להתחיל לבנות, לא על הקושי של מישהו ספיציפי להבין זאת. אני גם מבין מדוע לשיטתך את כן מתייחסת למכנה המשותף ובונה משם. אין לי שום ספק שיש כאלה (לא בע"ב, לאו דווקא מישהו מעצכ"ח) שתשובתך פשוט איננה אומרת לו כלום. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/1/2012 12:45 לינק ישיר 

[בע"ב,

פארסה היא גם עניין של גיאוגרפיה. ובודאי של טעם.
וטעם הוא דבר משתנה - בין אדם לאדם, בין קהילה לקהילה, ופעמים רבות גם בין שלב בחיים אחד למשנהו או במשך הזמן אצל אותו אדם ובאותה קהילה. 
אני זוכרת אנשים שאמרו לי (ברגש כן ועמוק) עד כמה אישה עטופה טלית או קוראת בתורה נראה להם מגוחך או אפילו דוחה (מבחינה אסתטית), והיום בבתי הכנסת שלהם (או של בני משפחתם / שכניהם וכו') זה כמעט דבר של מה בכך. 
בכל מקרה - "פארסה" או "לא פארסה" אינה הגדרה הלכתית וגם אי-הנוחות שחש מישהו מול טקס כזה או אחר, אינה נובעת רק משיקולים הלכתיים (לחילופין, גם ההתרגשות או השמחה - אפילו של המחוייבים להלכה בכל רמ"ח - בטקס כלשהו אינה תלויה רק במידת היצמדותו של הטקס להלכה).



שיבוליהו,

אני מבינה את טענתך, אבל מבחינתי, מי שלא מנסה להבין את עמדתי בעניין זה, אל לו לקבול על כך שאני "מוציאה עצמי מן המחנה" (או טענות דומות אחרות), כיוון שאני דווקא מנסה להרחיב את גבולות המחנה כך שיוכלו לכלול גם אותו, והוא זה שבוחר שלא להיות שם...


* בהודעתי לעיל חלה טעות הקלדה - במקום "מאין" כתבתי שם "מעין". תודה לספרן על תשומת הלב וסליחה לכל הרגישים לללשון העברית]




תוקן על ידי אמשלום ב- 05/01/2012 12:48:13




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 72 73 74 75 לדף הבא סך הכל 75 דפים.