למה משוגע? הוא אומר בצורה יצירתית את מה שהמשיחיסטים אומרים... משיח מן המתים וכו'. בדיוק נמרץ, לא פחות ולא יותר. לכן הבאתי. ואם לו אתה קורא משוגע אז...
נשלח ב-11/7/2016 18:09
בקשר להגדה של הרבי מצ"ב מתוך התוספת התורנית של עיתון המודיע ערש"ק חוקת התשע"ו:
היה זה לאחר פורים, ידוע שלר' אברהם הערש היה חיות מיוחדת בהגדה של הרבי [כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל]....הרב קופשיץ ניסה להתפלפל ולתרץ את הגר"א אך לא הצליח, וביקש שישאיל לו את ההגדה ליום אחד. למחרת ראה שהקושיא אכן חזקה וביקש רשות ליטול את ההגדה ולהראות לרב מבריסק (הגרי"ז), למחרת סיפר שהתפלפל בזה יחד עם הרב מבריסק שעה ארוכה ולא מצאו תשובה, ביקש ממנו הגרי"ז להשאיר את ההגדה לכמה ימים. לאחר כמה ימים אמר לו הרב מבריסק: יש לי כמה דרכים לתרץ אך הקושיא עדיין נשארת קושיא, היינו שהתירוצים דחוקים והקושיא אכן צריכה עדיין עיון ("די קשיא איז פארט א קשיא"). והוסיף, שבימים אלו עיין בעניינים נוספים שכתב הרבי בהגדה ואמר: ידעתי שהוא למדן, אבל עד כדי כך לא שיערתי.
אני פוגש חב"דניקים שונים מפעם לפעם, החלטתי לשאול אותם קצת מה הם סבורים בעניין גדלותו של הרבי שלהם. והתברר באופן מוזר למדי, שהם אכן בטוחים כמו פותח האשכול שכל חכמי ישראל כקליפת השום ביחס אליו.
שאלתי אותם על מה הם מתבססים? איך הם כל כך בטוחים בזה? האם הם הכירו את כל חכמי ישראל ומדדו את היחסיות ביניהם? הם לא ענו תשובה ברורה, אך מבין השיטין עלה שמכיון שהוא המשיח, פשוט שכולם כאין וכאפס ביחס אליו.
ומאותה סיבה, ברור גם שהוא יותר גדול מכל חכמי ישראל בדורות הקודמים, שהרי עובדה היא שהוא זכה להיות המשיח והם לא.
נשלח ב-12/7/2016 20:39
שוב, אין לנו מושג מי היו חכמי הדורות הקודמים כדי לערוך השוואה בין הרבי אליהם, ולכן מתייחסים אל מי שאנחנו מכירים כהכי גדול, ולא מצביעים על חזקיהו למשל.
וגם אין לנו מושג בכל חכמי הדור הזה. וכשהגמרא כתבה אם הראשונים כמלאכים וכו', היא לא ידעה שהרבי יבוא יום אחד. וכשמשה רבינו בקש שהתורה תנתן ע"י רבי עקיבא, הוא גם לא ראה שיהיה יום אחד את הרבי.
נשלח ב-12/7/2016 21:11
האחרונים כננס על גבי ענק. ואנחנו בהחלט יכולים להסתכל על חכמי דורנו, כמו שהתלמידים החליטו שרבם הוא המשיח, בגמ' סנהדרין צח.
לגבי משה ור"ע, חז"ל אמרו זאת אחרי שנולד רבי עקיבא, ולא לפני. אז למה שחז"ל ידברו על מי שלא נולד?