י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מאמץ לממש את התרומות"

הרב ויסבורד מבטיח לאלפי אברכי הכוללים: נשלם את כל החובות

הטענות על אי חלוקת הכסף ברשת הכוללים הגדולה "יששכר באהליך": ראש הכוללים, הרב אלחנן ויסבורד, מתייחס לראשונה  במכתב שמשגר לאברכים הרבים למשבר שנוצר בעת האחרונה ומבטיח שהרשת תצא "מחוזקת ומחושלת" וכל החובות ישולמו | 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא 

הרב ויסבורד מבטיח לאלפי אברכי הכוללים: נשלם את כל החובות
הגאון רבי אלחנן ויסבורד ראש הכוללים צילום: שוקי לרר

בעקבות שורת טענות שצצו על כך שברשת הכוללים "יששכר באוהליך" לא חילקו את הכסף שאספו במגבית המצ'ינג הגדולה שהתקיימה לא מכבר, 'בחדרי חרדים' חושף את מכתבו של ראש הכוללים הגאון רבי אלחנן ויסבורד הממוען אל אברכי הכוללים, שבו מתייחס לראשונה למשבר ולתלונות. 

ראש רשת הכוללים פותח, "לכבוד רבנן ותלמידיהון אברכי רשת הכוללים לשאלת רבים, הנה מזה כשנה וחצי מעת הסתלקותו בסערה השמיימה של מייסד רשת הכוללים רבנו הגדול מרן רה״י זצוק״ל מצב הכוללים הלך והחמיר מיום ליום ומחודש לחודש, ודבר גלוי וידוע לכל שמעבר לקדושתו הנוראה מרן זי״ע היה מעמיד התורה ובפרט של רשתות הכוללים שייסדן טיפחם וריבם".

במכתבו, מתייחס הרב ויסבורד למשבר שהוביל למגבית הגדולה. "בעקבות המצב הכלכלי ברשת הכוללים שהלך והחמיר, בהכוונת ובהוראת רשכבה״ג מרן שר התורה שליט״א יצאה הרשת בר״ח אדר ב׳ למגבית המונים כשמרן שר התורה שליט״א אף טרח באורח נדיר והקדיש מזמנו הטהור והיקר מפז להשתתף בתפילה היסטורית באתרא קדישא בציון הרשב״י לטובת כל התורמים להצלת הכוללים, ואכן כלל ישראל מכל שכבות הציבור נענה לקריאתו הק׳ מעל ומעבר למשוער".

לדבריו, "רשת הכוללים חילקה לאברכי הרשת באופן מיידי את כל הסכומים שנתרמו בתרומות מידיות בסך כולל של 7 מליון שקל. (סכום זה לא כלל את עלויות הקמפיין) יצויין ויודגש שכל שאר התרומות נתרמו בתשלומים ארוכי טווח הפרוסים על פני 12 תשלומים, 24 תשלומים ואף יותר".

(הגר"א ויסבורד עם שר התורה בתפילה במירון. צילום: שוקי לרר)

את מכתבו לאברכים מסיים הרב ויסבורד, "רשת הכוללים עושה בימים אלו כל מאמץ לממש את התרומות העתידיות שיהיו ברי חלוקה ומקווה בעז״ה להצליח בזה בהקדם, הודעה ע״כ תבוא בנפרד. רשת הכוללים בעז״ה תצא מהמשבר מחוזקת ומחושלת בזכות לימוד תורתם ומסירות נפשם ללימוד התורה של אלפי אברכי הכוללים ובזכות מסירותם המיוחדת של רבבות התורמים היקרים, אם יש תורה יש קמח ואם יש קמח יש תורה".

"רשת הכוללים מודה בזאת לכל רבבות התורמים שנענו לקריאת רשכבה״ג מרן שר התורה שליט״א ותרמו מהונם ומאונם לייצוב רשת הכוללים ולהעמדת קרן התורה. רשת הכוללים מודה בתודה כפולה ומכופלת לעשרות הרכזים ולמאות ולאלפי הפעילים שהתמסרו בכל ליבם ונפשם להצלחת המערכה הכבירה על קיום התורה הק׳. תפילתנו שחפץ ה׳ יצליח בידנו שיתווספו ספסלים ויתרבו לומדי התורה בכל אתר ואתר".

יששכר באהליך הרב ויסבורד הגר''ח קנייבסקי מצינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד