י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההקלטה המלאה

האיום החרדי: "אם הרבנים לא יהיו מרוצים - נלך לבחירות" • האזינו

בעיצומן של שיחות המשא ומתן המתנהלות בעצלתיים, הגיעה ל'בחדרי חרדים' הקלטה ובה ליצמן אומר בכינוס סיכום הבחירות שהתקיים הערב, כי באם במועצת גדולי התורה לא יהיו מרוצים מהנוסח של החוקים החשובים להם, 'יהדות התורה' אינה חוששת מבחירות חוזרות • האזינו לדבריו

האיום החרדי: "אם הרבנים לא יהיו מרוצים - נלך לבחירות" • האזינו
ליצמן צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בעוד המו"מ נמשך בעצלתיים ונכנס לישורת האחרונה, סגן השר יעקב ליצמן מטפס אף הוא על עץ פוליטי גבוה ומודיע נחרצות כי באם במועצת גדולי התורה לא יהיו מרוצים מהניסוח של חוק הגיוס, נושאי השבת וענייני החינוך 'יהדות התורה' לא חוששת מבחירות חוזרות.

בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' מכינוס סיכום הבחירות שהתקיים הערב (שלישי), התייחס סגן השר ליצמן למו"מ שנכנס לישורת האחרונה ואמר כי "צריך עדיין לשמור על המטות הבחירות פתוחים, עדיין לא גמרנו עד הערב הזה את הנושאים העקרוניים, גיוס, שבת, חינוך ואני לא מדבר על הכסף, אנחנו בשיא המו"מ - אנחנו נאשר את הנוסח של מועצת גדולי התורה, שום דבר אחר לא נאשר, גם בנושא השבת וגם בנושא החינוך".

"אני יודע שיש אנשים שמעררים אבל אנחנו עושים רק מה שמועצת גדולי התורה אומרים", ציין סגן השר ליצמן והבהיר כי "אם הרבנים לא יהיו מרוצים אנחנו לא חוששים ללכת לבחירות. אין משבר אבל עושים מו"מ וצריך להיות זהיר לא לדבר הרבה".

בדבריו התייחס סגן השר יעקב ליצמן גם לנושא התפקידים ולסאגה הפנימית שהבהיר נחרצות, "אנחנו עדיין רחוקים מלדבר על תפקידים דיברנו על זה ממש טיפה, אנחנו לא דנים מה יהיו התפקידים הנוספים אבל אנחנו נעמוד על זה שיש שוויון בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' גם בין הרביעי לחמישי וגם בין השישי לשביעי".

ליצמן אף רמז על הדיווחים לפיו ליברמן יקבל חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה ואמר "אנחנו מסורים לראש הממשלה בדרך כלל, יש משמעת אצלנו שכל מה שהקואליציה מבקשת אנחנו עושים, כמובן שזה מסוכם בהסכם הקואליציוני, אבל במידה שאנחנו מחויבים בכל דבר, הם צריכים לדעת שגם אנחנו דורשים מכל אלה שנמצאים בקואליציה יקיימו את מה שהבטיחו וחתמו ההסכם הקואליציוני".

ליצמן הבהיר בדבריו כי "אם הם לא יתחייבו גם אנחנו לא יתחייבו. הממשלה עומדת על עלינו", כאשר בקדנציה האחרונה סירב משה כחלון לתמוך בפסקת ההתגברות למרות שהתחייב על כך בהסכם הקואליציוני והחשש כי הדבר ייחזור על עצמו עם סיעות נוספות בקדנציה הקרובה.

יעקב ליצמן מועצת גדולי התורה דגל התורה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד