ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האדמו"ר האורח חשף

מה ענה הרבי לסבו כשביקש ממנו סיגריה

חסידי בעלזא במונטריאל שערכו קבלת פנים נכבדה לרבי מויז'ניץ קיימישא לייק שהגיע לשהות במחיצתם, שמעו לראשונה סיפור שאירע עם הרבי מבעלזא וזקנו מצד רעייתו הרבי ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זי"ע 

מה ענה הרבי לסבו כשביקש ממנו סיגריה
עישון סיגריה צילום: unsplash

מונטריאל החרדית לבשה חג בשבוע שעבר, עם בואו לעיר של האדמו"ר מויז'ניץ קיימישא לייק, שעלה על כס האדמו"רות, לפני שנה לאחר פטירת הרבי הישיש מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

באחד הימים ערך הרבי האורח ביקור מיוחד בבית מדרשם המרכזי של חסידי בעלזא במונטריאל, שם נערך לכבודו מעמד קבלת הפנים  הדומ"ץ הראשי של חסידי בעלזא הגרז"ד לרנר, קיבל אותו בברכת ברוכים הבאים בשם כל קהל חסידי בעלזא ושיהא בואו לברכה והצלחה לחיזוק מוסדותיו וקהילתו.

במשאו של האדמו"ר האורח בפני חסידי בעלזא, הוא הרחיב אודות הקשר החם בין חצרות בעלזא וויז'ניץ לדורותיהם, וסיפר על התקופה כשאביו האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' זצ"ל הסתופף בצל הקודש אצל האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע ועל הקשר העז שהיה לו כלפיו.

כן הזכיר הכרת הטוב לחסידות בכל מקום בעולם ובפרט בשם אחיו האדמו"ר מויז'ניץ מונטריאל, שביקש להזכיר את הכרת הטוב לחסידי בעלזא במונטריאל, העומדים תמיד הכן לעזור ולסייע לו בכל הנצרך.הרבי מויז'ניץ קיימישא לייק בביקורו אצל הרבי מבעלזא.

בין הדברים, סיפר הרבי מויז'ניץ קייאמישא לייק, עובדה מעניינת, תוך שהוא מציין כי סיפר זאת לשאר בשרו האדמו"ר מבעלזא, בעת ביקורו אצלו לפני כשנה.

פעם כאשר האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל עלה לביקור במעונו של הרבי מבעלזא בירושלים, ביקש לעשן סיגריה, ושאל את נכדו, "האם יש לו סיגריה", האדמו"ר מבעלזא קם ממקומו נטל מהארון חפיסת סיגריות והעניק אותה לזקנו כדי לעשן.

שאלו ה'אמרי חיים': "דו רייכערסט?" (אתה מעשן?) וענהו הרבי יבדל"ח שאינו מעשן, והוסיף לספר כי הרה"ק בעל ה'אוהב ישראל' מאפטא זי"ע היה אומר, שמה שאוכלים כל השנה הוא הכנה ליום הכיפורים, והוסיף על זה הרבי מבעלזא בדרך צחות, "אני מחזיק כל הזמן סיגריות בכדי שאם אזכה פעם להנאות את זקני ואוכל לכבדו בסיגריה... וה'אמרי חיים' מאוד נהנה מהווארט.

בסיום דבריו בירך האדמו"ר האורח מויז'ניץ קיימישא לייק שהשי"ת יעזור והאדמו"ר מבעלזא יאריך ימים על ממלכתו ויזכה להנהיג את העדה הקדושה בכל רחבי תבל מתוך בריות גופא ונהורא מעליא. לאחמ"כ עברו חסידי בעלזא לברכת 'לחיים' ונתינת שלום.

קייאמישא לייק הרבי מויז'ניץ סיגריה מונטריאל חסידות בעלזא אמרי חיים הרבי מבעלזא קבלת פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד