י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חזקים על חלשים

בושה: כך שוברים ומנפצים חלומות של ילדים

לכל אותם שומרי חוק וסדר, רק רציתי להזכיר לכם שגם אתם הייתם פעם ילדים, וגם לכם היו לכם דברים יקרים שאם מישהו העז לגעת בהם, הרגשתם שהעולם מת. פעם הבאה תפיקו את הלקח הראוי ותתארגנו על זה מראש, עם הסברה ופתרונות ראויים • אתי קצבורג כותבת מדם ליבה

בושה: כך שוברים ומנפצים חלומות של ילדים
ילדים סביב מדורת ל"ג בעומר צילום: Dario Sanchez/Flash90

טוב, אני הולכת לכתוב משהו שהוא לא ממש פופולארי, ואולי קצת אינפנטילי, אבל למי אכפת? אתם לחלוטין יכולים לצחוק ולכתוב את דעתכם, אבל זה העולם שלנו, ים צבעים של דעות.

מהבוקר, האינבוקס שלי מפוצץ סרטונים של טרקטורים שמפנים מדורות לא חוקיות שהתנחלו במגרשים של בתים ובשטחים פתוחים.

בחלק מהן אני שומעת ברקע מחאת ילדים ספונטנית, שמנסה בקול ענות חלושה למנוע מהמפלצת הצהובה לרמוס את מה שעמלו עליו מערב פסח.

וכאן החלק הדרמטי: אני מרגישה שהלב שלי מתפוצץ ובא לי פשוט לבכות עם הילדודס האלה. לדידם חרב עליהם עולמם, תחשבו על ילד שמגיע עם ציור מושקע מהגן ואחיו הקטן קורע לו את זה מול העיניים. חושבת על הילדונים האלה, אשר במשך שבועות סוחבים, מנכשים, קורעים מכנסיים, מזיעים למוות, יוצרים, מלאימים ספות וארונות שבורים, מנקים את העיר מגרוטאות מרימים ערימה לתפארת המדינה, ורגע לפני, יד ברזל אוספת הכל, אוף.

נזכרת באחי, בימים לפני ל'ג בעומר,  גר בצריף שמירה עם שק שינה, שומר על אסופת השמאטעס שאסף כמו על בייבי, וישן מחובק עם צמיגים שזר לא יתקרב.

ואז ברגע של ההדלקה - לא היה מאושר ממנו. הוא נראה כמו שמש ענקית זורחת.

אז אני מבינה שיש שיקולים, אולי והתקבלה החלטה לפרק מאחזים לא חוקיים שנשאים לגובה ואמורים להדלק, אך קשה ללב להישאר שאנן מול אותם ילדים שזה כל עולמם בימים אלה, אותם היפרים שמצאו נחמה ומסרו את נפשם הקטנה על מזבח ההכנות ליום הגדול, צובט ת'לב.

חושבת על החוכמולגים, חזקים על חלשים, איפה הם היו בשלב הבניה, אותם פקחים לא יכלו להסתובב קודם, לגדור את המקום ולהזהיר מראש?

יש חצי שנה זמן מראש להתריע, להעלות מודעות, להסביר בבירור, להקצות מקומות ברורים למדורות, ולא להרוס ולהחריב כשהכל כבר מוכן.

נכון, זה לא פופולארי למחות על זה, ויש מצב שיש כאן מעורבות של בטיחות וסכנת חיים, אבל הלבבות הקטנים האלה של הילדים שנשבר בלי שמישהו הכין אותם לזה, או דאג להזהיר מראש, עשה לי דה ז'ה וו לילדות, לכל אותם שניסו להתנכל למדורה הכי שווה בשכונה, רק כי הם לא פרגנו שמישהו הצליח יותר מהם.

אז לכל אותם שומרי חוק וסדר, רק רציתי להזכיר לכם שגם אתם הייתם פעם ילדים, וגם לכם היו לכם דברים יקרים שאם מישהו העז לגעת בהם, הרגשתם שהעולם מת. פעם הבאה תפיקו את הלקח הראוי ותתארגנו על זה מראש, עם הסברה ופתרונות ראויים, רגע לפני שאתם שוברים ומנפצים חלומות של ילדים.

ל"ג בעומר מדורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד