כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הכנסת דחתה צמצום הצינון ל'ביטחוניסטים'

במהלך הדיון, התעמתה הח"כית מירי רגב עם יוזם ההצעה, ח"כ בוז'י הרצוג • "זו צביעות - ולא סיפורי צדק", אמרה • הרצוג לא נשאר חייב: "את האחרונה שיכולה לדבר"

"אל תתבייש". בוז'י הרצוג
"אל תתבייש". בוז'י הרצוג



מליאת הכנסת דחתה הערב (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק צמצום תקופת הצינון לבכירי מערכת הביטחון של הח"כים יצחק הרצוג ושלי יחימוביץ' (העבודה).

במהלך הדיון, התעמתה הח"כית מירי רגב (הליכוד) עם יוזם ההצעה, יצחק הרצוג, שהשיב לה "את האחרונה שיכולה לדבר".

רגב קיבלה 5 דקות על פי התקנון להגיב על דברי הרצוג ואמרה: "הצביעות שלך לומר שאנחנו לא מעריכים את אנשי הצבא. לא ראיתי אותך בשדולה שמדברת על הטבות להם. מעולם לא הייתי שייכת לקבינט הביטחוני ולא קיבלתי החלטות ביטחוניות. אותי תיקח כדוגמה ליאיר לפיד או לשלי יחימוביץ' ולא למי שלוקח חלק בקבינט. אל תתבייש להגיד שזה פוליטי ואל תספר סיפורים על צדק".

הצעת החוק שהוסרה מסדר היום, באה לקבוע כי יש לצמצם את תקופת הצינון לבכירי מערכת הביטחון לפני כהונה בכנסת או בממשלה משלוש שנים לשנים עשר חודשים.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "חוק הממשלה, התשס"א–2001, וחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט–1969, מגבילים בסעיפים מיוחדים את יכולתם של ראש שירות הביטחון הכללי, ראש המוסד לתפקידים מיוחדים, קצין צבא בדרגת אלוף ומעלה, קצין משטרה בדרגת ניצב ומעלה ונציב בתי הסוהר מלהיבחר לכנסת או לכהן כחברי הממשלה לתקופת מינימום של שלוש שנים.

"אפליה ברורה"

על פי ההצעה, בשנת 2007 תוקנו חוקים אלו כך שתקופת הצינון הועלתה משישה חודשים לשלוש שנים. הארכת תקופת הצינון פי שישה איננה סבירה שכן היא מונעת מקבוצה איכותית של אישים משרתי ציבור להיכנס ולהשתלב בתחום הפוליטי ולייצג את הציבור.

מגבלה זו אינה חלה על כל תחום עיסוק אחר, הן בשרות הציבורי והן בסקטור הפרטי, ולפיכך היא מהווה אפליה ברורה של אישים מתחום ספציפי.

הצעת החוק מציעה להפחית את תקופת הצינון לשנה בלבד ובכך היא מאזנת בין החשש להשפעה פוליטית זרה על אותם משרתי ציבור בכירים במערכת הביטחון טרם פרישתם לבין הזכות הבסיסית של כל אזרח לפעול בזירה הפוליטית ולממש את יכולותיו בייצוג הציבור כחבר הכנסת או כחבר הממשלה".

13 ח"כים תמכו בהצעה ו-32 התנגדו לה.
חוק אשכנזי יצחק הרצוג העבודה שלי יחימוביץ מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד