י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מרתיח את הדם

"התגובה של המשטרה מעוררת זעם נורא"

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר בחריפות לאלימות הקשה שהופנתה אתמול לנער החרדי הלומד במוסד לבעלי מוגבלויות • אזולאי: "תקיפה מבחילה ובלתי אנושית" • פרוש: "הלב דומע" • לפיד: "פוצע את הלב ומרתיח את הדם"

"התגובה של המשטרה מעוררת זעם נורא"
שוטרי מג"ב עוצרים את הנער צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית מגיבים לתקיפת הנער האוטיסט על ידי משטרת ישראל לאחר שתיעודי התקיפה פורסמו ברחבי הרשת ובהם נראים שוטרי המג"ב מעכבים את הנער הלומד במוסדות "שיח סוד" לבעלי מוגבלויות.

עדי ראייה סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי המהומה החלה כאשר שוטרים הגיעו למדורת ל"ג בעומר שככל הנראה חרגה מהכללים, ועימות פרץ בינם לבין הילדים והנערים שכעסו.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שוחח בשעה זו עם הורי הנער שהותקף בברוטאליות בידי שוטרי מג”ב ונפגע בפניו.

ליצמן התעניין בשלומו ובמצבו הרפואי, חיזק את בני המשפחה והבהיר כי המקרה המזעזע לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם על כך.

"הודעתי למשטרה כי תיעוד המקרה הקשה מוכיח מעל לכל ספק שמדובר בהתנפלות מיותרת תוך התעללות בחסר ישע. זהו מקרה חמור שאין לעבור עליו לסדר היום", דברי סגן שר הבריאות להורי הנער שהותקף.

ח"כ ינון אזולאי הגיב לסרטון ולמקרה ואמר כי "תקיפת הילד מבחילה ובלתי אנושית; השוטר שהיכה את הנער, סדיסט ולא ראוי לשרת במשטרה".

אזולאי הוסיף וקרא לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, "להדיח את השוטר המכה לצמיתות, ולהשעיית שאר השוטרים שהיו בזירה ולא מנעו זאת - עד לבירור העניין".

כך גם חה"כ יעקב טסלר שפנה אף הוא לשר ארדן ודרש הבהרות ותשובות למקרה, "האלימות המזעזעת של השוטרים נגד חסר הישע, כפי שנחשפה בסרטון. מחייב טיפול שורש", אמר.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש תקף אף הוא את התנהלותה של המשטרה ומסר בעקבות האירוע כי,"הלב דומע כשחושבים על אותו נער מיוחד ועל מה שעבר. הצפייה בתיעוד האלימות הקשה שספג היא בלתי נסבלת והשנאה וחוסר האנושיות שמפגינים השוטרים היא מתחת להבנת בן אנוש. אני דורש ממפכ"ל המשטרה ומהשר לבטחון פנים למצות את הדין באופן מידי עם האחראים לפשע הזה ולהשעות אותם מהמשטרה לאלתר".

מלשכת סגן השר פרוש נמסר עוד, כי לאור תגובת המשטרה והחשש שהמקרה החמור של הכאת הנער בירושלים יטויח והאחראים לא יתנו את הדין, אנו קוראים לעדי ראיה למקרה המזעזע לפנות ללשכתנו לצורך טיפול משמעותי וגביית עדויות ופרטים, כדי לקדם הליך משפטי ומשמעתי בנושא. נא לשלוח פרטי יצירת קשר למייל: [email protected] או בפקס: 025373816.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ': "כאמא, התקשיתי להירדם בלילה אחרי התמונות הללו, של אלימות שוטרים קשה נגד נער אוטיסט, זב דם, ממרר בבכי. מצפה מהמשטרה לטפל בליקוי הפנימי הזה לפחות באותה נחישות ש"טיפלה" בנער המסכן.

לדבריה, "האירוע הזה מצטרף למקרה קשה נוסף מלפני שבוע, כשאישה לא בריאה יצאה עם כשידיה שבורות ממפגש עם שוטרים. תגובת דוברות המשטרה מביכה. אמון הציבור עומד כאן למבחן. פניתי בדחיפות לממ"ז ירושלים, ניצב דורון ידיד בנושא, ובנוסף הגשתי שאילתא דחופה בנושא לשר לביטחון פנים".

גם נציגים שאינם משתייכים למפלגות החרדיות מיהרו להגיב, ח"כ יאיר לפיד אמר, "זה סרטון מזעזע שפוצע את הלב ומרתיח את הדם. המשטרה חייבת לבדוק את העניין הזה בדחיפות".

יו"ר מרצ חברת הכנסת תמר זנדברג מסרה בתגובה לפרסום התיעוד, "אלימות משטרתית היא איום על הדמוקרטיה והיא תמיד מופנית קודם כלפי מוחלשים, מיעוטים, חסרי קול. פונה הבוקר למפכ״ל המשטרה בדרישה לחקור את המקרה ברצינות, למצות את הדין ובעיקר להסיק מסקנות עומק ורוחב להתנהלות המשטרה מול אזרחים".

גם חה"כ אילן גילאון (מרצ) הגיב לתיעוד ולתקיפה המזעזעת ופנה לממלא מקום המפכ״ל וקרא לו לחקור את האירוע. כמו כן, ביקש ח״כ גילאון התייחסות לצעדים שנוקטת משטרת ישראל בהתמודדותם עם אנשים עם מוגבלויות, בהמשך לדוח מבקר המדינה בנושא.

"תוכן הסרטון מדאיג והתמונות מזעזעות ומעלות חשד כבד כי הופעל כוח בלתי סביר, תוך כדי התעלמות מוחלטת ממוגבלותו של האזרח. אני קורא לכם לחקור את המקרה ולהפנותו לחקירת מח״ש. למשפחתו של הבחור כמו גם לציבור כולו, מגיעות תשובות על התנהלות שנראית שערורייתית, אלימה וחסרת פרופורציות", אמר.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב אף הוא לאלימות המחפירה: "אני מודה שלא הייתי מסוגל לראות את סרטון הזוועה של נער נכה ומוגבל שראשו שותת דם, מרוצץ באבני שפה, ומובל כשה לשחיטה וידיו עקודות, מבלי להיזכר בתמונות דומות מאירופה הכבושה".

"נפש האדם היהודי אינה מסוגלת למחזות אכזריים כל כך נגד חסרי ישע. פראי האדם בשטח ידעו שהוא נער מוגבל".

"ביותר הזדעזענו מהשוטרות שניסו להסתיר את המצלמות, שתיעדו את ההתעללות הברוטאלית. חייתיות שכזו נגד ילד יהודי חסר אונים, הוא מעשה נפשע שמוגדר כפשע. אין לעבור עליו בשתיקה".

"אפילו אם היו נוהגים כך עם בעלי חיים, התקשורת היתה יוצאת בקול רעש גדול ובנביחות ארגוני ההגנה על חיות. ואילו כשמדובר בנער חרדי המוגבל בשכלו התקשורת והמשפטנים שותקים. אין פוצה פה ומצפצף. התקשורת מתירה את דמם של החרדים בכל עת ובכל שעה ולכן המסיתים הללו אחראים ישירות על הפשע הזה. הם מדרבנים למלחמה נגד החרדים ולכן הם מחפים על הפראיים במדים שלא יתנו את הדין".

"דמו של הנער היהודי לא יימחה וכתמי דמו על מצחם של השוטרים כאות קלון, עד שכל המעורבים יודחו מן המשטרה".

"התגובה של משטרת ישראל כביכול היתה הגנה עצמית של השוטרים מעוררת זעם נורא. מי שרואה את הסרטון מבין שכל אדם חרדי זקוק להגנה, מפני האכזריות שהתגלתה באירוע הזה".

"אין לנו אמון בשופטי המשפט החילוני העוינים את החרדים. רק הקב"ה השופט כל הארץ הוא יעשה משפט, נגד המפקדים, השוטרים שהתעללו בילד והשוטרות שניסו למנוע את צילומי הפשע. זעקות הנער הנעקד, ירדפו אותם עד סוף ימיהם".

משטרה מפכל המשטרה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד