ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בדרך לליז'ענסק • 4 אברכים נפגעו בתאונה

10 אברכים מארה"ב שהגיעו לפקוד את ציון רבי אלימלך נקלעו לתאונת-דרכים חזיתית • ארבעה נפצעו והועברו לטיפול בבית-חולים • נוסע: "הנהג היה שיכור. ניצלנו בנס"

תאונה בסמוך לליז'ענסק. צילום ארכיון
תאונה בסמוך לליז'ענסק. צילום ארכיון

רכב הסעות שהסיע עשרה אברכים מארצות-הברית שהיו בדרכם להילולת רבי אלימלך מליז'ענסק – התהפך, לאחר שנקלע לתאונת דרכים חזיתית.

הרכב שהיה נהוג בידי נהג הסעות מקומי, נסע בעלטה מוחלטת לעיירה ליז'ענסק. כשעבר בסמוך לדינוב, התנגש חזיתית ברכב מקומי ואיבד שליטה על רכבו.

מוישי רבינוב, אחד הנוסעים שהיו ברכב, סיפר הבוקר (ה') ל'בחדרי חרדים': "נסענו בהסעה לכיוון קברו של רבי אלימלך מליז'ענסק. היינו אחרי טיסת לילה מתישה ונמנמנו מעט ברכב.

"לפתע הרגשנו חבטה אדירה, וגילינו שהרכב בו נסענו התהפך. שני אברכים נפצעו, והתפתלו מכאבים. שמעתי הרבה צעקות ולא ידעתי מה לעשות. אני מתנדב בארגון 'הצלה' בבורו פארק, וברוך ה' קיבלתי רק מכות יבשות ויכולתי לעזור קצת לפצועים. אמרתי לנהג ברוסית עילגת, שיתקשר למשטרה. כשהוא העלה את המשטרה על הקו, דיברתי איתם באנגלית והסברתי להם את המצב. המשטרה הבטיחה שתשלח למקום אמבולנס, אבל זה הגיע רק אחרי 50 דקות.

"במקביל, טילפנתי ל'הצלה בורו פארק' וביקשתי מהם שיצרו קשר עם אנשי ההצלה בליז'ענסק ויגידו להם לבוא למקום.

"ברחמי שמים הצלחנו לטפל בפצועים, וארבעה מהם הועברו לבית החולים המקומי. אחד מחברי הקבוצה הצטרף לפצועים בבית החולים, לשם הגיעו גם מתנדבי ההצלה שהגיעו במיוחד מליז'ענסק. אנחנו המשכנו לתפילה על קברו של רבי אלימלך, שם הודינו לו על הנס הגדול שארע לנו".

• איך ארעה התאונה?

"נראה שהנהג היה עייף ואולי גם קצת שיכור. ותנאי הדרך היו מאוד קשים".

לאחר פעילות של היחידה הבינלאומית של זק"א, התברר כי במקום אירעה תאונה חזיתית. ברכב שהסיע את היהודים היו ארבעה פצועים קל, אשר קיבלו טיפול רפואי בבית חולים וישוחררו עוד היום מבית החולים. ברכב של המקומיים שני פצועים במצב קשה.
ליזענסק תאונת דרכים חרדים פצועים בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד