י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

למרות החלליות: טיול לקברי צדיקים בצפון

למרות שאנו חיים בעידן בו חלליות משוגרות לירח ובלחיצת כפתור ניתן לשלוח מסרים לאלפי אנשים, עדיין יש מקום למעבר, לתופעות שאינן ניתנות להוכחה - לאמונה בנסתר, ועל כן מרגש לראות שגם כיום אנשים מעניקים משמעות אדירה לקברי צדיקים

למרות החלליות: טיול לקברי צדיקים בצפון
קברי צדיקים צילום: depositphotos.com

למרות שאנו חיים בעידן בו חלליות משוגרות לירח ובלחיצת כפתור ניתן לשלוח מסרים לאלפי אנשים, עדיין יש מקום למעבר, לתופעות שאינן ניתנות להוכחה - לאמונה בנסתר, ועל כן מרגש לראות שגם כיום אנשים מעניקים משמעות אדירה לקברי צדיקים, לאותם מקומות שמיוחסים להם סגולות, כאשר אין זה משנה אם עולים לקברי צדיקים עבור מציאת שידוך או פריון, פרנסה או ביטחון, וזאת כי לכל אחד יש את הצורך שלו ולכל צדיק יש את הקבר הייחודי לו שאופף קדושה וטהרה. כמו כן, אם נוסיף למשוואה את העובדה שרבים מהקברים ממוקמים באזורים מרהיבים ובעלי נוף עוצמתי, ניתן להבין מדוע רבים נוהרים לטיולי קברי צדיקים בצפון שנה אחר שנה.

בתנאים שלכם

לא חסרים אנשים שרק מחפשים סיבה לצאת לטיול בצפון הירוק, הקריר והרגוע, כאשר יש מי שמתמקדים בקברי צדיקים ויש מי שמתמקדים במעיינות, אך רבים מוצאים שהם צרכים לבצע נסיעה ארוכה, ואילו הרכב הקיים פשוט אינו אידאלי - כי אינו מרווח מספיק עבור טיול ארוך או אינו רכב שטח, כך שהוא אינו מאפשר ליהנות משלל מסלולים מאתגרים (ומאוד מהנים). אי לכך, טוב לדעת שגם אם הרכב הקיים אינו מתאים, עדיין אין הכרח להצטרף לטיול מאורגן (אם כי גם זו חוויה בפני עצמה), אלא תמיד מצויה אופציה נוספת - השכרת רכב לטווח ארוך או קצר (לפי בחירה). מכאן שניתן לשכור את הרכב הרצוי ולהגיע עמו ליעד ביתר נוחות, ובנקודה זו מוטב לשקול לשכור רכב גדול לכל המשפחה המורחבת, ולו בכדי שיתאפשר לנצל את הסיטואציה עבור זמן איכות מחבר ורוחני.

קברי צדיקים באזור טבריה וצפת

אין לדבר על קברי צדיקים בצפון מבלי להזכיר את טבריה וצפת, שתי ערים קדושות שמכילות לא מעט מוקדי עליה לרגל. כך למשל ישנו קברו של רבי שמעון בר יוחאי, מתלמידי רבי עקיבא שנחשב למחבר ספר הזוהר. מדי שנה בל"ג בעומר, היום שבו נפטר, נוטים לערוך במקום הילולה רבת משתתפים ולבצע בה את טקס ה"חלקה" המוכר. מקום נוסף הנו קבר יהונתן בן עוזיאל, מתלמידיו היותר מוצלחים של הלל הזקן. לפי המסורת בעת תפילתו היה מתפלל בכוונה כה טהורה, עד שהיה נשרף כל מה שרחש מעליו. מקברו של יהונתן בן עוזיאל נעבור לקברו של האר"י הקדוש, אותו צדיק שהבין את שפת הצומח והחי. לאחר שסקרנו את אזור צפת נמשיך לקברי הצדיקים שמאפיינים את טבריה, ובה נמצא את קברו של "מאיר בעל הנס" שהיה אחד מחכמי הדור וקברו של הרמב"ם שהיה מגדולי הפוסקים של ימי הביניים ופילוסוף מדופלם.

ברכה

לכל צדיק יש סיפור מרתק משלו ויש ברכות שהוא מעביר לעולים לקברו. מכאן שישנו צדיק שידוע שמברך בביטחון, בבריאות ואף ביכולת למצוא חפצים אבודים. ישנו צדיק שידוע שמברך בהצלחה, בחכמה וברפואה שלמה. ישנו צדיק שידוע שמברך בהצלחה בלימודים, בשלום בית וכן הלאה, כך שהרבה פעמים כאשר מתלבטים לאיזה קבר להגיע, עוצרים לבחון מה נחוץ באותה נקודה בחיים ובהתאם בוחרים ביעד הרצוי, משמע לעיתים די בעלייה לקבר על מנת לחוש מקודשים ומיוחדים, ולו כי משנים גישה, באופן שמאפשר לאתחל מסלול מחדש - להגיע ליעדים הרצויים.

קברי צדיקים ועוד

בין אם אתם מאמינים בברכה שמחכה עבור העולים לקברי צדיקים ובין אם לא, העובדה היא שאלפי אנשים עולים מדי שנה וחוזרים מחוזקים ונרגשים. מכאן שאם גם אתם מתכננים טיול שכזה, מוטב לבחון מה עוד נמצא באזור, וזאת בכדי לנצל עד תום את יום החופש והטיול, ולו כי בצפון לא חסר מה לעשות, הן בחורף והן בקיץ, הן כזוג והן כמשפחה – תיהנו!

 

קברי צדיקים צדיקים צפון טיולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד