כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מפגינים מנעו מהמשטרה לפתוח קבר ולחלל גופה

דרמה • סכסוך ירושה הוביל לתביעה מבית משפט לפתוח קבר אב, שבועיים לאחר שנקבר, כדי לנתח הגופה • מפגינים מנעו בכוח חילול כבוד המת • זק"א עותר ל'עליון'

המפגינים מכסים את הקבר; צילום יעקב לדרמן
המפגינים מכסים את הקבר; צילום יעקב לדרמן



יהודי, בן 56, גרוש, תושב המושב תרום הסמוך לבית שמש, הלך לעולמו לפני כשבועיים. המשטרה לא חששה לפלילים, והוא הובא לקבורה בבית הקברות במושב.

בקרב בני המשפחה שורר סיכסוך על רקע ירושה. בעקבות כך, בת המנוח חששה כי מותו של אביה לא היה טבעי, ודרשה להוציא את המנוח מקברו, ולבצע ניתוח שלאחר המוות, כדי לקבוע האם הורעל.

הבת פנתה בבקשה לבית משפט השלום בירושלים, בדרישה להוציא את אביה מקברו על מנת לנתחו, אך בית המשפט דחה את הבקשה. הבת לא התייאשה, ופנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם אישרו את בקשתה - והורו להוציא את גופת המנוח מקברו, על מנת לנתחו.

"היום בשעה 13:00 בצהרים, קיבלתי שיחת טלפון מבני המשפחה, שסיפרו לי על המקרה", מספר מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א. "בעקבות כך, פנינו שוב לבית המשפט כדי לבטל את ההחלטה, אך הבקשה נדחתה".

בשעות הערב הגיעו שוטרים לבית הקברות, יחד עם נהג אמבולנס העובד בשירות המשטרה, על מנת להוציא את גופת המנוח מקברו. תושבי היישוב ששמעו על כך, החלו להתקהל מסביב ולהפגין נגד חילול כבוד המת.

השמועה פשטה חיש קל בעיר בית שמש הסמוכה, וקבוצת מפגינים יצאה בשני טנדרים לעבר בית הקבות בתרום, כדי למנוע את חילול כבוד המת.

"המשטרה עובדת בשירות הבת?"

השוטרים במקום ניסו תחילה למנוע את קיום ההפגנה ואת ההפרעה לפועלים שעמלו להוציא את גופת הנפטר, אך המפגינים לא בחלו באמצעים, והחלו לשפוך חול ואבנים אל תוך הקבר, שכבר היה כמעט פתוח לחלוטין. לאחר זמן קצר השוטרים הרימו ידים, ונסעו מהמקום. המנוח נשאר בקברו.

במקביל, גוטווין, העוסק בתחום לאורך שנים לא הרפה, וגייס את עו"ד מרינה צייגר, המתנדבת במחלקה המשפטית של זק"א, אשר מגישה בקשת עיכוב ביצוע לבית המשפט העליון, כדי לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי.

"המשטרה עובדת בשירות הבת?" שואל גוטווין. "הרי המשטרה נתנה אישור קבורה עם הפטירה, ומאז לא חששו כי מעשה פלילי נקשר במותו. מדוע השוטרים לעזרת הבת ושלחו אמבולנס עם אבטחה להוציא את גופת המנוח? בשביל זה יש חברות פרטיות".

גוטווין: "אמנם יש החלטה של בית המשפט להוציא את הגופה מהקבר, אך על פי החוק חייב להיות נוכח רופא מחוזי מחשש לשלום הציבור, ובמקרה הזה רופא או נציג מטעמו לא היה נוכח".

מפקד זק"א בית שמש, אברהם קאפ, שהגיע מאוחר יותר למקום, אומר ל'בחדרי חרדים', כי כעת עשרות מתושבי המושב ומבית שמש נמצאים בבית הקברות, וכי הקבר כוסה בשנית ועליו סלעים גדולים, על מנת להקשות את פתיחת הקבר בשנית, במקרה והשוטרים יחליטו לבוא שוב כדי להוציא את המנוח מקברו.



עידכון - יום שישי 13:53:

בקשת עיכוב ביצוע שהוגשה ע"י עו"ד מרינה צייגר מתנדבת במחלקה המשפטית של זק"א התקבלה בבית המשפט העליון, וההחלטה בעניין נדחתה עד ליום א' בשעה 9:00 בבוקר, אז יגיש עו"ד דרור שוסהיים תביעה לביטול הוצאת המת ובזיונו.

המפגינים מכסים את הקבר • צילום יעקב לדרמן

מושב תרום זק מיכאל גוטווין המחלקה המשפטית פתיחת קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד