כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בואו נשתלב ב'מזרח התיכון' • הפיתרון להסלמה

בואו נלמד קצת מהסביבה, נתחיל להרביץ, להגיב ביד קשה ואולי גם לקחת ממשלם המיסים הערבי מימון ל'כיפת ברזל' • אוסדיטשר מצא את הפיתרון לגל ההסלמה בדרום

בואו נשתלב ב'מזרח התיכון' • הפיתרון להסלמה



ידועה לכולם האמרה "ברומא התנהג כרומאי", משמעות אימרה זו - אדם צריך להתאים את התנהגותו והליכותיו לפי המקום בו הנו נמצא ואל לו להיות שונה ולהתבלט.

נכונים הדברים גם כשמגיע אדם למקום זר, כך דרך משל, חילוני המגיע ל'מאה שערים', עליו להתאים את לבושו למקום, מכיוון שכל שוני מהווה הפרה של האיזון העדין באותו מקום.

לדעתי יש 'להשליך' התנהלות זו אף על מדינת ישראל. מדינת ישראל נמצאת באזור ערבי, מוקפת במדינות ערב, אשר המנטאליות השוררת בהן היא כי כל פגיעה בריבונות של מדינה כזאת או אחרת תלווה בתגובת נגד כואבת שבמשך שנים רבות לא תישכח.

הנה הטבח הזכור לנו כ'סברה ושתילה', כאשר הפלנגות הנוצריות בלבנון הגיעו למחנות הפליטים ופרעו במוסלמים בגלל שהללו פגעו בקבוצות הנוצריות בלבנון במשך שנים.

גם בסוריה, בימים אלה ממש, המצב אינו שונה, כאשר קבוצה מחליטה לפגוע בריבונות המשטר, המנהיגות בסיועו של הצבא פועלת בנחרצות כלפי כל גורם המנסה לפגוע בה.

רק מדינת ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון, שאף שריבונותה של נפגעת, תוך פגיעה חמורה גם בתושביה, היא מגיבה באופן 'סטרילי' הגובל לעיתים באבסורד.

דובר צה"ל מסר כי חוליות מחבלים אשר שגרו טילים על ישראל בימים האחרונים לא נפגעו על ידי צה"ל, מחמת קרבתם לקבוצות אוכלוסיה, לא למותר לציין כי אותם מחבלים חזרו לבסיסים בשלום, תוך שהם מתכננים את ההפצצה הבאה על תושבי הדרום.

אמנם בהחלט טוב שמדינת ישראל שונה בהתנהגותה מהעמים שסביבנו, אך לדעתי האישית הגיע הזמן שנחליט - ולו במעט - כי האמרה "ברומא התנהג כרומאי" תחול גם עלינו.

לא יעלה על הדעת שריבונותה של המדינה נפגעת על ידי הרשות הפלשתינאית שוב ושוב, והתגובה נקודתית ומינורית, אם בכלל.

לחייב את הרשות הפלסטינית במימון 'כיפת ברזל'

האבסורד גדל בהרבה, אם נציין שאף לאחר שהוכרזה הפסקת אש בין הצדדים, המשיכו ליפול מרגמות על מדינה ישראל, ואין פוצה פה ומצפצף.

אולי הגיע הזמן ללמוד משהו משכנינו על 'כבוד' ועל משמעות המושג ריבונות, ופחות לחשוב על הצד השני. כי ברור למדי שתשובה מסיבית וכואבת שתוכיח שכל מחבל באשר הוא איננו חסין ואיננו יכול להסתתר בתוך אוכלוסיה אזרחית, תשדר היטב לשכינינו את המסר שאימצנו את כללי המשחק שלהם, וכך תחזור ההרתעה והשקט למדינה.

בנוסף, לאור תגובת העולם על המתרחש בסוריה, וההתעלמות מהטבח הנורא המתרחש שם, ברור כי גם אם ישראל הייתה מגיבה ביד קשה כנגד המפגעים, לא היה קם גורם אשר יוכל להוקיע את התגובה הצודקת על מטחי הטילים על ישובי הדרום.

לסיום, עלה אף הנושא הכלכלי של עלות הטילים במערכת 'כיפת ברזל', בה כל טיל מוערך בכ–60,000$ לעומת גראד שעלותו מאות דולרים בודדים. בסיכום הכולל העלויות של המערכת מסתכמות במיליוני דולרים.

טוב באם מאן דהוא בממשלה ייקח יוזמה ויחייב לממן את עלות מערכת 'כיפת ברזל' מכספי המיסים שמדינת ישראל מעבירה לרשות הפלשתינית, דבר שיגרום גם לרשות לעשות מעשה להפסקת הירי לאחר שתרגיש פגיעה במעמקי כיסיה.
עו מסה אוסדיטשר טור אישי תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד