ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הדוקר האוסטרלי לשופט: "רציתי לרצוח חובשי כיפה"

אדם שדקר את שכנו בסידני שבאוסטרליה התכוון בכלל לרצוח יהודים חובשי כיפה, כך על פי הצהרתו מעל הדוכן בבית המשפט

הדוקר האוסטרלי לשופט: "רציתי לרצוח חובשי כיפה"
סכין חדה צילום: pixabay

טרוריסט שדקר את שכנו בדרום מערב מערב סידני ב-2016, התכוון לרצוח סטודנטים יהודים באוניברסיטת סידני כ"נקמה" כך על פי הצהרה של התובע בבית המשפט.

איסס חאן, עמד מעל דוכן העדים אתמול בעת דיון לגבי הבקשה שלו להקלה בעונש, הוא ניסה לשכנע את השופטים שהוא מתחרט על מעשיו, אבל אז הדהים את כולם כשסיפר, שהוא הביא את הסכין ששימש את המתקפה ב -2016 לאוניברסיטה כדי לרצוח תלמידים החובשים כיפות. כך מדווחים כלי תקשורת באוסטרליה. הוא לא הספיק להוציא את זממו לפועל ונעצר לאחר שדקר את שכנו.

"תכננתי להשתמש בה נגד סטודנטים יהודים באוניברסיטה כדי להרוג אותם. רק אנשים יהודים חובשי הכיפה על הראש", הוא אמר.

"הייתי מלא שנאה, זה היה צריך להיות נקמה על מה שקורה בפלסטין". הוסיף הטרוריסט שמרצה עונש מאסר.

הסכין נרכשה כמה חודשים לפני שניסה לרצוח את שכנו ויין גרינהאל במורד הרחוב בו הם התגוררו, הוא דקר אותו כמה פעמים, הקורבן הצליח לברוח למספרה, שם הצילו את חייו.

הטרוריסט רצה לערוף את ראשו של השכן, אך למזלו של השכן, הטרוריסט לא הצליח לעשות זאת. לדבריו, הוא החליט לדקור את שכנו, כי לבש חולצה עם הדגל האמריקאי עליו.

"איך אני יכול לנסח את המילים, את הכאב הבלתי נסבל שהרגשתי כשהוא תקף אותי בסכין, חשבתי שאני עומד למות". אמר גרינהאל לאחר שהתאושש.

הטרוריסט ביקש רחמים מהשופט, ואמר "הייתי מאד קיצוני פעם, אני כל כך טעיתי לגבי הדקירה של השכן, הרסתי את חייו". הוא הודה ששיקר לרופאים לאחר מעצרו בקשר למצב בריאותו, כדי שיתמקדו בקטע הנפשי ולא בקטע הרדיקלי. גזר דינו הסופי יקבע בחודש הבא.

אלכס ריבצ'ין ממועצת המנהלים של ארגונים יהודיים באוסטרליה, אמר לאתר AJN. "חשוב לנו ללמד את אנשי הקהילה הגנה עצמית, הפחד גם מקבוצות טרור, וגם מיחידים, השקרים שפוליטיקאים ואנשי תקשורת מפיצים על ישראל בעולם גורמים להסתה". הוא הוסיף, "לכן אנחנו כל כך נחושים להילחם בדמוניזציה של ישראל".

דקירה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד