י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נהפוך למדינת הלכה"

בחירות חוזרות? • ליברמן מגלגל את האשמה למפלגות החרדיות

"נהפוך למדינת הלכה": לאחר הדרמה הלילית שסיפק אמש בשל אי שיתוף הפעולה - ליברמן מוסיף לתקוף את יכולות המשא ומתן של הליכוד אותן הוא מכנה "מתנשאות" • ליברמן כמובן לא שוכח לגלגל את הכדור לחרדים ולחוק הגיוס • בחירות חוזרות בפתח? • 'בחדרי' עם כל הפרטים

בחירות חוזרות? • ליברמן מגלגל את האשמה למפלגות החרדיות
ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעיצומם של ימי המשא ומתן הקואליציוני, יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן יוצא הבוקר (שישי) למתקפה על הליכוד וחושף כי קיבל פניות מתוך הליכוד במטרה להקים ממשלה חלופית במסלול עוקף, אך לטענתו כולם נדחו על הסף.

ליברמן הבהיר היום בעקבות המשבר החריף שמקשה על הקמת הקואליציה כי ״זהו מחיר היוהרה. אם נצטרך ללכת לבחירות חוזרות זה אך ורק בגלל הליכוד, בגלל ניהול מו"מ קואליציוני כושל, ורשלני", לדבריו, "זה לא מקרה שעד לרגע זה לא נחתם שום הסכם עם אף מפלגה, ולא רק עם ישראל ביתנו״.

ליברמן הוסיף ותקף את התנהלות הליכוד במסגרת שיחות המו״מ ואמר כי ״זה לא מקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת לא מצליח להקים ממשלה".

"יצא לי לא פעם לנהל מו"מ קואליציונים, גם מטעם הליכוד וגם מול הליכוד, ואינני זוכר משהו שמתקרב למו"מ הנוכחי. למרות כל תמרור אזהרה אפשרי, מצד "ישראל ביתנו" ומצד השותפות האחרות, הליכוד התנהלה ביוהרה, בגישה הקלאסית של "יהיה בסדר".

״חוק הגיוס, לצערי הפך לסמל, בכל הנוגע לדת ומדינה, אבל הסמל הזה כולל בתוכו חרם צרכני על מפעל פיניציה בברכת האדמו"ר מגור, גשר יהודית ודו"ח ועדת ניסים בנושא הגיור שהוכנס עמוק עמוק לתוך המקפיא״, הבהיר ליברמן שציין כי ״ממשלת 60 תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלה ימנית, שבמקום לדאוג למדינה יהודית תהפוך את ישראל למדינת הלכה״.

ליברמן מגלגל את כדור הלחץ שהופעל עליו לעבר הסיעות החרדיות כשהוא פונה לנתניהו ואומר, ״עצתי לראש הממשלה, תפעיל לחץ על המפלגות החרדיות לעמוד בסיכום המקורי מהקדנציה הקודמת ותשלים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית באותו נוסח בדיוק כפי שעבר בקריאה ראשונה".

"בכל מקרה", הוסיף ליברמן, "אנו לא נמליץ לנשיא המדינה על מועמד אחר מלבד נתניהו, ולכן האלטרנטיבה היחידה במידה והחוק לא יאושר היא בחירות חוזרות״.

אביגדור ליברמן מדינת הלכה חרדים קואליציה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד