י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת ליברמן

יהדו"ת: רוצה להפיל את נתניהו; סמוטריץ': נריב עד שיצא עשן לבן

"משתמש בחוק הגיוס כתירוץ": ביהדו"ת תקפו בחריפות את ליברמן בטענה כי הוא רוצה במפלת נתניהו ועושה שימוש ציני בחוק הגיוס • וגם: ניסיונות הגישור של סמוטריץ' - "החרדים כבר הסכימו לוויתורים מרחיקי לכת; תעשה את הצעד קטן שלך ובוא כבר נקים ממשלת ימין טובה"

יהדו"ת: רוצה להפיל את נתניהו; סמוטריץ': נריב עד שיצא עשן לבן
ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: עופר עמרם

לאחר שליברמן תקף מוקדם יותר היום (שישי) את החרדים והאשים אותם בחוסר ההתקדמות במשא ומתן על רקע חוק הגיוס, מפלגת יהדות התורה לא נותרה חייבת ולפני שעה קלה היא הוציאה הודעה חריפה בו היא טוענת את ליברמן שרצונו האמתי הוא מפלת נתניהו; ואילו חוק הגיוס הוא רק תירוץ. 

בהודעת שהוציאו ראשי 'יהדות התורה', סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נאמר, "כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מסיבות שלו, ולכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין.

עוד נאמר כי, "לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס. בכנסת הקודמת אושר החוק בקריאה ראשונה והודענו מראש כי נבקש לעשות בו מספר שינויים לקראת הקריאה השניה והשלישית וכך היה בועדה שהכינה את החוק. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא.

"מאז ומעולם לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה. לא הייתה דרישה כזאת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, אך אם לדבריו זה נכון, כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים עם מרץ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל.

לסיום אמרו במפלגה החרדית כי "יהדות התורה המליצה על נתניהו להרכיב את הממשלה וקוראת לראשי הסיעות בימין להתכנס ולהשלים את הרכבת הקואליציה החדשה בהקדם".

בתוך כך, ח"כ סמוטריץ' כתב לפני שעה קלה בחשבון הטוויטר שלו: "קח הצעה מעשית איווט ידידי, אתמול נפגשנו כל ראשי הסיעות ולא הגעת. בוא ניפגש שוב כולנו במוצ"ש. מי שרוצה להקים ממשלה לא מנתק מגע ומתבצר על צמרות העצים אלא נכנס לחדר עם כולם, מדבר, מסביר, מתווכח, רב עד שייצא עשן לבן, ובסוף מגיע להבנות ולפשרות כמו שמקובל בכל נושא בפוליטיקה".

עוד הוסיף סמוטריץ', "אתה יודע מצויין שהחרדים כבר הסכימו לפשרות וויתורים מרחיקי לכת מבחינתם כדי לבוא לקראתך ולהגיע להבנות (למרות שזה מאוד קשה להם מול הרבנים והציבור). תעשה אתה את הצעד הקטן שלך ובוא כבר נקים ממשלת ימין טובה ונשרת את אזרחי ישראל עם כל הרפורמות החשובות שלנו בביטחון, במשפט, בהתיישבות וכו'".

אביגדור ליברמן חרדים חוק הגיוס יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד