י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היום הם שותקים

כשגפני אמר על ליברמן "יותר גרוע מלפיד"

היום הם שותקים: 'בחדרי' חזר לימים בהם הח"כים החרדים לא חששו להגיב ללעג של ליברמן על הציבור החרדי • גפני: "השמיץ את הציבור החרדי כאחד הריקים באופן חמור; הוא בושה למדינה; יותר גרוע מלפיד"

כשגפני אמר על ליברמן "יותר גרוע מלפיד"
יונתן זינדל, פלאש 90

להוציא תגובה מנציג חרדי נגד התבטאויותיו של חה״כ אביגדור ליברמן שלא פוסק לרגע לשסות ולהסית נגד ציבור החרדי לאורך קמפיין הבחירות וגם כעת - זה קשה כמעט כמו לכבוש את פסגת הר האוורסט.

כששאלנו את הח"כים החרדים בחודשים האחרונים על התבטאויותיו השונות של ליברמן הם השיבו: ״הוא רק מדבר; זה כדי להביא קולות״.

אלא שדומה כי הדיבורים הפכו למעשים ולצורך כך היינו צריכים לנבור בהיסטוריה ולחזור בחזרה לשנת 2015 לדיון במליאת הכנסת על חוק הגיור - שם ביקש חה״כ אביגדור ליברמן לחוקק את חוק הגיוס ובנאומו במליאה בחר להסית כנגד הציבור החרדי באופן בוטה.

בראיון למהדורה המרכזית בקול ברמה למחרת אמר חה״כ משה גפני למשה גלסנר כי ״האיש (אביגדור ליברמן א.ק.) מאוד כיבדנו אותו במשך כל השנים, הציבור החרדי והרבנים; הרגשנו אתו קירבה כזו, גם מסיבות אישיות".

גפני סיפר על הבחירות לראשות עיריית ירושלים בשנת 2015 שעה שהם תמכו במועמדו שהפסיד משה ליאון; לדבריו, ״הדיל בעיריית ירושלים התחיל כי היינו סבורים שהאיש קרוב אלינו ולכן החלטנו ללכת יחד, לא חשבנו שניאבק אחד מול השני - אבל בתקופה האחרונה מסיבות שהוא חשב שהוא יקבל דרך זה קולות והוא טועה, למשל על שבת ועל הכספים ועל דברים הזויים - דברים שלא מתאימים לבן אנוש לדבר״.

״הוא עמד על דוכן הכנסת והשמיץ את הציבור החרדי כאחד הריקים באופן חמור, בהסתה ובדברים שאין להם שחר נאום שלם נגד הציבור החרדי; אמרתי לו שהוא הוא בושה למדינה, הוא עושה דברים רק מה שטוב לו, לא מעניין אותו מה הולך מסביבו״, הוסיף גפני בזעם.

״תדעו לכם שאין לנו קשר לאיש הזה, הוא גרם לבעיית חוק הגיוס כשהוא לא כיבד את ההסכם הקואליציוני ולא חידש את חוק טל. זה היה לפני החלטת בג״ץ שקיבל את ההחלטה בעקבות כך שראה שאין רוב להאריך את החוק בעוד חמש שנים״, הוסיף גפני ואמר, כי ״יש בין החרדים שדיברנו אתמול - החברות שלי הופכת להיות נטל״.

גפני נשאל אז האם ימשיך להיות בקשר אתו בעקבות דבריו והשיב כי ״אין מושג של גט כריתות בציבור החרדי אבל זה דבר שלא יסולח״.

"איפה אתה ממקם אותו יחסית ללפיד?", הקשה המראיין, וגפני השיב ללא היסוס: ״הוא יותר גרוע מלפיד״. היו ימים.

אביגדור ליברמן חרדים חוק גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד