י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"משעבד אומה שלמה לצרכיו"

"ביבי וכנופייתו - סכנה לדמוקרטיה": אלפים בהפגנת השמאל בת"א

"ביבי וכנופייתו, סכנה לדמוקרטיה": בשעה זו מפגינים אלפי אנשים ברחבת מוזיאון תל אביב יחד עם ראשי האופוזיציה • יו"ר האופוזיציה בני גנץ: "באתי לכאן להפגנה הראשונה בחיי כדי לומר שיש מי שמנסה לשעבד אומה שלמה לאינטרסים שלו" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים • מתעדכן

"ביבי וכנופייתו - סכנה לדמוקרטיה": אלפים בהפגנת השמאל בת"א
בני גנץ ביום הבחירות צילום: פלאש 90

בשעה זו (מוצאי שבת) מפגינים אלפי אנשים ברחבת מוזיאון תל אביב יחד עם ראשי האופוזיציה. המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב "נלחמים על הדמוקרטיה", "ביבי וכנופייתו, סכנה לדמוקרטיה" ו"עוצרים את חוק החסינות".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בנאומו, "לא ניתן להפוך את ישראל הממלכתית לאחוזה פרטית של משפחה מלוכנית או סולטנית. לא ניתן לך להשתיק את התקשורת, לא ניתן לך לפגוע במוסדות תרבות ואקדמיה, לא ניתן לך למוטט את המשטרה, לא ניתן להטיל אימה על היועץ המשפטי לממשלה ולא ניתן לך להחריב את בית המשפט".

גנץ הוסיף, "אני רוצה לומר, בנימין נתניהו - במהלך מערכת הבחירות דיברת על ביטחון ישראל, היום אתה עוסק בעיקר בביטחונך ובעיקר בעיקר בחירותך האישית. במהלך מערכת הבחירות הבטחת שלא לעסוק בחסינות. שנים התגאית בכך שאתה בולם את פסקאות ההתגברות בצורות השונות שלהן, ובימים האלה בעצם המעשים שלך, אתה קורע את ההתחייבויות שלך לגזרים".

"מכרסם בדמוקרטיה". גנץ בנאומו הערב. צילום: באדיבות המצלם

לדבריו, "באתי לכאן להפגנה הראשונה בחיי כדי לומר לכם בקול רם וברור את מה שכולם מרגישים - החלום הולך ומתנפץ לנגד עינינו. יש מי שמנסה לשעבד אומה שלמה לאינטרסים שלו".

עוד אמר גנץ: "בהפגנה האחרונה שלו שנערכה לא רחוק מכאן, אמר יצחק רבין ואני מצטט: 'האלימות תהיה כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית'. רגעים ספורים אחר כך הוא נרצח. היום, בהפגנה הראשונה שלי, אני אומר לכם שגם שכרון הכוח הפוליטי הוא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית!".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד תקף בחריפות את נתניהו: "לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי".

בתחילת נאומו אמר לפיד: "תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך. לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן. הם כל הזמן אומרים, "העם אמר את דברו." גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך. לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק. לא ניתן לך להיות רודן.

"מה הוא חושב? שנשב בשקט? שהוא יהרוס את בית המשפט ואנחנו נשתוק? שהוא ישלם בכסף שלנו מיליארדים לליצמן וסמוטריץ' כדי שהם ייתנו לו חסינות? מדינת הלכה תמורת חסינות? סחטנות תמורת חסינות. לא ניתן.

לפיד פנה ישירות לאנשים שאמורים להיות הגונים מהקואליציה: "אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת. חמישה אנשים הגונים. אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים שיצילו את המדינה. שיקומו ויגידו לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה. אנחנו לא המשרתים של ביבי. לא ניתן לו להפוך אותנו לסמרטוטים.

"גלעד ארדן – אני יודע מה אתה חושב. אני יודע מה אתה חושב על חוקי החסינות. העתונאים יודעים, הציבור יודע. אל תהיה פחדן. לך עם מה שאתה מאמין בו. אבי דיכטר – כל החיים היית יהודי הגון. אתה באמת רוצה שכל מי ששירת אתך בצבא יתבייש בך? שכל מי ששירת אתך בשב"כ יתבייש בך? אני מכיר את הערכים שלך. תפעל לפי הערכים שלך.

"רועי פולקמן – 150 אלף איש הצביעו לכם כי הבטחתם שתתנגדו לחסינות. הבטחת. זה לא שווה כלום? רימית אותם? ניר ברקת – ככה אתה רוצה להתחיל בכנסת? בתור מי שביבי כופף אותו? שאין לו עמוד שדרה?

"יולי אדלשטיין – לא יהיה נשיא בישראל שנתן את ידו להרוס את בית המשפט העליון. לא יהיה נשיא בישראל שעזר להרוס את הדמוקרטיה. אם עכשיו, ברגע הזה, לא תתייצב מול הדבר הזה. לא תהיה נשיא."

"אנחנו לא טורקיה". ח"כ יאיר לפיד בנאומו הערב. צילום: באדיבות המצלם

"בהמשך נאומו אמר לפיד: תסתכלו על הכיכר הזו. רק התחלנו. זו רק ההתחלה. אנחנו פה כי אנחנו כועסים. נמאס לנו להיות מנומסים. הוא הורס את המדינה. הורס אותה. עכשיו הוא אומר, "זו כבר לא החסינות, אני הולך על פסקת ההתגברות". מה הוא חושב, שאנחנו מטומטמים? פסקת ההתגברות זו החסינות. זו המטרה היחידה שלה. להרוס את בית המשפט העליון כדי להוציא אותו מהכלא.

"אני יודע מה הם יגידו מחר בבוקר. הם ימצאו פה ברחבה איזו גיליוטינה, או איזה שלט. או איזה פוסט בפייסבוק של אחד מאתנו. אם הם לא ימצאו, הם ישתלו אותו. ישלחו מישהו. ככה הם עובדים. והם יודיעו מיד שהם מזועזעים. הם נעלבו. הם דורשים מאתנו לגנות. אני מודיע להם מפה מראש. לא מתנצלים. גמרנו להתנצל בפניכם".

ח"כ עפר שלח מ"יש עתיד" אמר, "אל מול ניסיונו של בנימין נתניהו לפרק הכול כדי להתחמק ממשפט, אנחנו נעמיד ברית חסרת תקדים. הדרישה שלנו פשוטה - דין אחד, נורמה אחת לכל אזרח במדינה דמוקרטית וככל שאדם עולה במעלה השררה, הדרישה הזו מחייבת יותר. כך חשבו דוד בן גוריון, מנחם בגין, יצחק רבין. הם ראו בהנהגתם חובה ולא זכות לשבור הכול לטובתם האישית. הם לא היו מעלים בדעתם להפוך ניצחון בבחירות ככרטיס יציאה מהכלא".

בני גנץ יאיר לפיד הפגנה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד