י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תאונת הפגע וברח

בעקבות ממצאים חדשים: הצעד של המשטרה

כחודש מאז תאונת הפגע וברח: בשל ראיות וממצאים - הפרקליטות הגישה הצהרת תובע כנגד העצור נתנאל סנדרוסי • נגד החשוד השני הוגשה בקשה להארכת מעצר ב-9 ימים נוספים

בעקבות ממצאים חדשים: הצעד של המשטרה
נתנאל סנדרוסי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למעלה מחודש חלף מאז תאונת הדרכים בשכונת רמות בירושלים בו נפצע קשה הילד חיים בנימין בן שושנה רייזל (ביגלאייזן), שעדיין מאושפז בבית החולים. שני החשודים שנעצרו שבוע ושבועיים לאחר התאונה עדיין מכחישים פגיעה והפקרה.

הבוקר (ראשון) הודיעה המשטרה כי בדיון שיתקיים בשעות הצהרים בעניינם של שני החשודים, היא צפויה להגיש בשם הפרקליטות הצהרת תובע נגד נתנאל סנדרוסי (23) שעצור מזה כחודש. ההצהרה מאפשרת לבית המשפט להאריך את מעצרו שוב בחמישה ימים, עד להגשת כתב אישום נגדו.

למרות שבמשך כחדש לא היה נראה שיש התקדמות של ממש בחקירה, נמסר הבוקר מהמשטרה כי ראיות וממצאים שנאספו מזירת התאונה ובמהלך חקירתו, "הביאו לחיזוק וביסוס החשדות נגדו במעורבותו בתאונה והפקרתו של הקטין".

החשוד הנוסף שעצור בידי המשטרה, מאיר, שנעצר שבוע לאחר שסנדרוסי, חשוד אף הוא באותה התאונה שנהג ברכב, פגע בילד והפקיר אותו פצוע - יובא גם כן לבית משפט לתעבורה בירושלים לדיון נוסף בדבר הארכת מעצרו, שם המשטרה צפוייה לבקש להאריך את מעצרו בתשעה ימים נוספים.

בדיון שנערך בשבוע שעבר, כך פורסם ב'בחדרי חרדים', עלה כי עקב כך שהחקירה בקושי מתקדמת, עו"ד טל ליטן פרקליטו של החשוד מאיר, שאל את התובע המשטרתי רן זכות, "אתם מתכוונים לפנות ליועמ"ש?" וזה השיב "ייתכן שכן. תלוי בהתפתחות החקירה".

שבוע לאחר התאונה, נתנאל סנדרוסי הסגיר את עצמו למשטרה, מסר גרסה ראשונית ומאז הוא שומר על זכות השתיקה. חשוד נוסף שנעצר, מאיר, גם הוא מסר גירסה ראשונית ומאז ממלא את פיו מים. בשלב זה, החוקרים מייחסים לשניהם את העבירה של פגיעה והפקרה, שיבוש הליכים ועוד.

השופט נאיל מהנא אמר השבוע שעבר בדיון של סנדרוסי, כי שתיקתו "מצטרפת לראיות הקיימות כנגדו, ומחזקת אותן במידה רבה", וחזר על כך כי אילו היה מציג תרחיש הגיוני אלטרנטיבי ביחס לראיות השונות שנאספו עד כה, ותרחיש זה היה מתאמת, "יש להניח כי היה משוחרר ממעצר עוד מלפני זמן רב". 

במהלך ימי מעצרו של מאיר בן ה-24, ניסו חוקרי המשטרה לפרוט על נימי הרגש שלו באמצעות מדובבת, שלכאורה ניסתה להציג את עצמה כאֵם הילד חיים בנימין, שעדיין מאושפז במצב קשה מאוד, בבית החולים שערי צדק בבירה.

באחת החקירות של מאיר, כך פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בשעה שמאיר שהה לבדו בחדר החקירות, נכנסה לפתע אשה וסגרה אחריה את הדלת. החשוד מאיר התפלא, מאחר וזו הייתה נראית כחרדית. תוך זמן קצר החשוד עלה על התרגיל שרקחו לו וסירב לשתף פעולה עמה. 

"החוקרים נואשים, הם יעשו הכל כדי לגרום לו לדבר", אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד רונן רבי, פרקליטו של מאיר. לדבריו, אותה אשה שנכנסה לחדרו של מאיר, התחזתה לאם הילד שנפגע בתאונה ושוכב בבית החולים במצב אנוש. "היא הוציאה מהכיס טלפון לא כשר, הציגה למאיר תמונות של הילד לפני התאונה. היא עשתה לו הצגה ואמרה 'תראה מה קרה לבן שלי'. מדובר בצעד של ייאוש", אמר עורך הדין.

לדבריו, החשוד חשד מיד שמשהו אינו כשורה. למה לאשה חרדית יש טלפון לא כשר, איך ייתכן שהיא נמצאת איתו לבד בחדר וללא נוכחות של אדם נוסף או דלת פתוחה. מעבר לכך, משפחת הילד הם תושבי חוץ וכך גם השפה שלהם, מה שלא תאם את השפה והמבטא של האשה שנכנסה אליו לחדר החקירות כשהיא בלבוש חרדי. "זה מעיד על הנואשות שלהם", טוען עו"ד רבי.

 

פגע וברח הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד