י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

OU OUT • בוטל מעמד ה'מהדרין' ל-OU • חשיפה

הרבנות הראשית הורתה להשמיט את כשרות OU מרשימת ה'מהדרין' לקראת פסח • האם מדובר בתוצאה של סכסוך פנימי בארגון הכשרות הגדול? • תלוי את מי שואלים

OU OUT • בוטל מעמד ה'מהדרין' ל-OU • חשיפה



דרמה במערך הכשרות בישראל: לשכת הרבנות הראשית שיגרה לפני כשבוע מכתב לרבנות ירושלים, ממנו עולה כי כשרות OU תאבד את סיווגה ככשרות 'מהדרין' - סיווג ממנו נהנתה בשנים האחרונות.

המכתב, המתפרסם כאן לראשונה, שוגר מלשכתו של הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, ועליו חתום ראש הלשכה, הרב חיים המדינגר. "הרינו להודיעכם בשם כבוד הרה"ר לישראל הגר"י מצגר שליט"א כי כל עסק המבקש להציג את עצמו בכשרות 'מהדרין' לפסח בירושלים יהיה עליו לשאת באחת מן התעודות הבאות בלבד", נאמר במכתב.

למכתב מצורפת רשימה של שמונה גופי כשרות, המוכרים כגופים העונים לדרישות של 'מהדרין': בד"ץ מהדרין ירושלים, העדה החרדית, הרב רובין, בעלזא, הרב מחפוד, בית יוסף, בד"ץ אגודת ישראל וחתם סופר.

המכתב נשלח אל הגאון רבי אליהו שלזינגר, רב פוסק במחלקת הכשרות של רבנות ירושלים, ולרב יעקב רוחמקין, מנהל מחלקת הכשרות בירושלים.

אלא שקריאה ובדיקה מעמיקה של המכתב מעלה תהייה: מדוע הוסר מהרשימה מערך הכשרות של ה-OU, שזכה בשנים האחרונות, במסגרת פעילותו בישראל, לקבל תעודות כשרות ברמה של 'מהדרין'?

האם כעת תם עידן ה'מהדרין' של ה-OU בישראל או שמא מדובר בטעות?

הודח? הרב יוסי מינסקי. צילום: מאיר דהןצילום: הודח? הרב יוסי מינסקי. צילום: מאיר דהן
הודח? הרב יוסי מינסקי. צילום: מאיר דהן


"ייעשה בירור מעמיק יותר"

בבדיקה ראשונית שערך כתב 'בחדרי חרדים' ברבנות הראשית נמסר, כי אין מדובר בטעות.

גורם ברבנות הוסיף והסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לאחר שמועות שרצו במהלך התקופה האחרונה על כך שראש מערך הכשרות של ה-OU, הרב יוסף מינסקי, כבר אינו מנהל באותה מידה את מערך ה-OU בישראל, כפי שעשה במהלך השנים האחרונות, הוחלט לברר את הדברים, ובסוף הבירור לשגר את המכתב אותו הזכרת".

הגורם הוסיף: "בשבועות הקרובים ייעשה בירור מעמיק יותר לגביי מיקומו של הרב מינסקי בתוך מערך ה-OU בישראל, ועל פי זה יתקבלו החלטות לגביי המשך תעודת 'המהדרין' הניתנת בשלב זה".

כידוע, ברחבי העולם נחשב הכשר OU להכשר ברמה של רבנות בלבד, ללא 'מהדרין'. רק בישראל זוכה ההכשר לסיווג של 'מהדרין'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחוברת שהוציא לאור מערך ה-OU בישראל לקראת חג הפסח, הושמט שמו של הרב יוסף מינסקי כראש מערך הכשרות בישראל, ובמקומו הוכנס שמו של הרב יששכר דוב קרקובסקי.

גורם ב-OU אומר, כי בימים האחרונים התעוררו חילוקי דעות בין הרב מינסקי לבין מנהלי כשרות ה-OU, וכנראה שבתקופה הקרובה יוכרע העניין באופן כזה או אחר.

מכשרות ה-OU נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הסטנדרטים הכשרותיים וההלכתיים נקבעים על ידי רבותינו. אנחנו נמשיך לפי פסקים אלו בכל רחבי העולם, הסטנדרטים המיוחדים בישראל ימשיכו ללא קשר לרב כזה או אחר. אנו נמשיך להקפיד על מה שהקפדנו עד היום ונמשיך להיות הכשר מהדרין מן המהדרין ברמה הגבוהה ביותר".

הרב מינסקי מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בשלב הזה לא אוכל להגיב לדברים".






OU הרבנות מינסקי מהדרין תעודת כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד