א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אש בין צה"ל לרשויות • מחר אין לימודים בדרום

הערב נורה טיל גראד לעבר אשדוד וגרם לעילפון בבית כנסת • המחלוקת עם פיקוד העורף, הביאה את ראשי הרשויות לצאת בהודעה רשמית: מחר אין לימודים

גראד באשדוד. צילום ארכיון: אתר 'יהודי'
גראד באשדוד. צילום ארכיון: אתר 'יהודי'

, ,

כמעט שבוע מאז נפתחה ההסלמה בדרום, מחר (ו') לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בערים אשדוד, באר שבע, קריית גת, אשקלון, אופקים, מועצה האזורית בני שמעון ובמועצה המקומית גן יבנה, זאת למרות התנגדות אנשי פיקוד העורף להחלטה.

הלימודים באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע יתקיימו מחר כסדרם, אך הבחינות בוטלו ויתקיימו במועד אחר. תלמידי כיתות י"ב במועצה המקומית גן יבנה ילמדו במרחבים מוגנים ותלמידי חינוך מיוחד הלומדים במוסדות חינוך שמחוץ לטווח 40 הקילומטרים מרצועת עזה ילמדו גם כן.

הפסקת האש שהוכרזה לפני פחות מיומיים, לא הפסיקה לגמרי את המשך הירי לעבר ערי הדרום.

הבוקר, סמוך לשעה 8:00, נורה טיל גראד לעבר העיר נתיבות, והתפוצץ בשטח פתוח ללא נפגעים וללא נזק. סמוך לשעה 10:00 שוגרה רקטת גראד לעבר באר שבע, שיורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". מספר נפגעי חרדה בעיר טופלו על ידי צוותי מד"א., ,

, ,

הערב בשעה 20:42 נשמעה שוב אזעקה גם בעיר אשדוד. טיל גראד שנורה לעבר העיר. תושבים דיווחו ל'בחדרי חרדים' על שני פיצוצים שנשמעו.

מתנדבי 'איחוד הצלה - דרום' ו'זק"א' העניקו טיפול רפואי לאדם שהתעלף בבית כנסת בעיר, ולאדם נוסף שחש ברע בסופרמרקט גדול בעיר. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו את אחד הטילים.

רבע שעה מאוחר יותר, שוגרה רקטת קאסם מרצועה עזה, והתפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. לא נמסר על נפגעים או נזק.

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מנהרה בדרום רצועת עזה ואתר שיגור רקטות בצפון הרצועה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על קולות פיצוץ בעזה ועל נזק רב שנגרם במקום התקיפה, אולם לא דווח על נפגעים.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר: "לצערי, זו החלטה נכונה. לא נסכים לחיות בשגרת טילים על באר שבע כאילו לא קרה שום דבר. אנחנו מצפים מהממשלה לפעול במהירות כדי להחזיר את השקט לישובי הדרום".

מעיריית אופקים נמסר כי הפרסומים השונים הנובעים מהמחלוקת בין פיקוד העורף לראשי הרשויות, גרמו לבלבול ולבהלה בקרב הציבור ולכן הוחלט להשבית את הלימודים ביום שישי, הקצר ממילא. "אנו מקווים שהסופ"ש הקרוב ינוצל לדיון ותיאום עמדות בין שלטונות צה"ל לבין ראשי הרשויות", אמרו בעיריית אופקים., ,
דרום גראד לימודים באר שבע אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד