י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הצייתנות מבזה"

האופוזיציה: נתנגד לפיזור הכנסת. גניבת דעת

טרם ברור מה יעלה בגורלה של הכנסת העשרים ואחת והאם אזרחי ישראל ייאלצו לצאת שוב לקלפיות, אך באופוזיציה מכריזים על התנגדות להצעת חוק לפיזור הכנסת

האופוזיציה: נתנגד לפיזור הכנסת. גניבת דעת
לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע המשבר בהקמת הקואליציה והאפשרות לפיזור הכנסת ובחירות חוזרות, באופוזיציה המסתמנת מודיעים כי יתנגדו לבחירות נוספות אם תובא להצבעה, כשלטענתם "בחירות כרגע הן גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית".

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ תקף את ראש הממשלה, "נתניהו, בעצם נוכחותו, בעצם התעקשותו לשמור על כיסאו בכל מחיר – הינו החסם המרכזי והיחידי להקמתה של ממשלת הסכמה לאומית שיכלה לדאוג באמת לאזרחי ישראל. כל אזרחי ישראל". לדבריו, "אם היה מנהיג אחר בליכוד ניתן היה להקים ממשלה זו. שתיקת הכבשים בליכוד, מביכה. הצייתנות מבזה. הפחד משתק אותם. חברי ושרי הליכוד עדים לימים אפורים בדברי הימים של תנועתם.
גם להם יש אחריות בדבר.

עוד אמר גנץ, "אני, וחברי כחול לבן כולם סבורים שמשלא הצליח להרכיב את הממשלה היה ראוי כי ביבי יעביר את המושכות לאלטרנטיבה הראויה היחידה האחרת- כחול לבן, בראשותי. לפיכך, סיעתנו תתנגד לפיזור הכנסת אם תובא להצבעה גם מהטעם הפשוט שבחירות כרגע הן גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית".

ח"כ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "הציבור רוצה ממשלת אחדות. ביבי הוא המחסום לממשלת אחדות. "ביבי לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, עכשיו אנחנו. תנו לנו להקים ממשלה. הציבור רוצה ממשלת אחדות. ביבי הוא המחסום לממשלת אחדות. אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע".

"יש רגעים בחייה של מדינה שבהם פשוט צריך לעשות את הדבר הנכון. במקום שליט מניפולטיבי, חשוד בפלילים שמרוכז רק בעצמו, המדינה צריכה ממשלה נקיה, הוגנת, עובדת. ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן והליכוד בראשות כל חבר כנסת אחר. זה צו השעה. זה הדבר הנכון".

לפיד גם התייחס לפשרת חוק הגיוס שמונחת על השולחן וטען "מה שמוכרים לנו בתור "פשרת נתניהו לחוק הגיוס". זו הונאה. זו לא פשרה ולא של נתניהו. זו המצאה של ש"ס. זה הגורם "האובייקטיבי" שנתניהו הלך אליו. אם איווט ליברמן יסכים למתווה הזה, זו תהיה התקפלות המאה. זה למכור את חיילי צה"ל בשביל כסאות. הרבי מגור צריך להבין - לא רק לחרדים יש עקרונות".

גם יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי התייחס באופן דומה לאפשרות של פיזור הכנסת. לדברי גבאי, "נתנגד לבחירות. הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. ‏אם נתניהו יכשל בהרכבת ממשלה, המנדט חוזר לנשיא. נתנגד לבחירות. הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. לא ניתן למי שרוצה לפרק את הדמוקרטיה בישראל כלים במשא ומתן מול ליברמן".

 

אופוזיציה כנסת בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד