י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברקע הגישושים > סקר ראשון

אילו הבחירות היו היום - אלו הן התוצאות

סקר ראשון לקראת הבחירות לכנסת ה-22 שאולי יצאו לדרך או יימנעו ברגע האחרון מציג תוצאה די דומה ואפילו מסוכנת מעט לגוש הימין | אמנם הגוש מתחזק בשלושה מנדטים | הסכנה; בנט ושקד נסקרים שוב בסקר עם 5 מנדטים וכחלון אינו עובר את אחוז החסימה

אילו הבחירות היו היום - אלו הן התוצאות
ספירת הקולות בכנסת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד החוק לפיזור הכנסת טרם עלה, ובעוד הניסיונות למנוע את הבחירות החוזרות נמשכות מצד 'הליכוד', סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר בעיתון' מעריב', מעניק לגוש הימין 68 מנדטים.

סקר שנערך על ידי מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר עבור 'מעריב', לו הבחירות לכנסת ה-22 היו נערכות היום, התוצאות היו די דומות לבחירות האחרונות.

'הליכוד' היה שומר על כוחו וזוכה ל-35 מנדטים, 'כחול לבן' ב-34 מנדטים - ירידה במנדט אחד, למרות המחאה ההמונית במוצ"ש ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת 'חומת מגן לדמוקרטיה' שלא הועילה להם פוליטית.

עוד עולה מן הסקר כי המפלגת החרדיות שומרות על כוחן - ש"ס ויהדות התורה יזכו בשמונה מנדטים כל אחת.

חד"ש-תע"ל בראשות חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי היו זוכים בסקר ל-7 מנדטים, עלייה בסקר אחד מן הבחירות האחרונות. מפלגת 'העבודה' לא מצליחה להתאושש מן המכה הקשה שחוותה ומקבלת בסקר ששה מנדטים בלבד.

עוד מתחזקים על פי הסקר - מחולל המשבר הקואליציוני אביגדור ליברמן שעולה מ-5 ל-6 מנדטים. גם איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 6 מנדטים ועולה במנדט.

'מרצ' מקבל 5 מנדטים לעומת 4 מנדטים בבחירות האחרונות. 'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד מקבל בסקר 5 מנדטים, למרות שעדיין לא ברור אם המפלגה תרוץ שוב ובאיזו פלטפורמה, שכן מקורביה של שקד אומרים בשבועות האחרונים כי פניה לליכוד, אלא שהיא נמצאת בבעיה, היא זקוקה לפי חוקת הליכוד, להיות חברת ליכוד שלוש שנים לפחות בכדי להתמודד ברשימה, אא"כ יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו חותם על וויתור כפי שעשה למשל לשר יואב גלנט עם הצטרפותו לליכוד, אלא שהיחסים בין איילת שקד לבין בני הזוג נתניהו גרועים.

הסקר מנבא רעות לשתי מפלגות שעברו ונכנסו לכנסת הנוכחית עם ארבעה מנדטים - 'כולנו' של משה כחלון ובל"ד-רע"מ - שאינן עוברות את אחוז החסימה. 

מן התוצאות עולה כי גוש הימין זוכה ל-68 מנדטים לעומת 52 לגוש השמאל-מרכז.

הסקר נערך אתמול (ראשון) בקרב 503 נשאלים יהודים וערבים מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית הינה 4.4%.  

פאנלס פוליטיקס סקר מנדטים סקר בחירות מעריב בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד