י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוב סוער ביהדות התורה

פרסום ראשון: בדגל התורה דורשים לפתוח את ההסכם עם 'אגודה'

טרם הוכרז באופן רשמי על יציאה לבחירות, אך ביהדות התורה סוערות הרוחות בשל דרישה שהתעוררה ב'דגל' לפתוח מחדש את ההסכמים אליהם הגיעו עם אגודת ישראל • במהלך דיוני המו"מ על התפקידים העלה ח"כ מקלב את הנושא אך ח"כ גפני דרש ממנו לחדול לעסוק בעניין

פרסום ראשון: בדגל התורה דורשים לפתוח את ההסכם עם 'אגודה'
כינוס הבחירות בלדרמן צילום: שוקי לרר

בזמן שטרם ברור האם יוצאים לבחירות או שמא יצליחו להגיע לסיכומים על גיבוש קואליציה, ביהדות בתורה החלו לדון על הבחירות האפשריות כשבתוך הסיעה עלו קולות לפתוח מחדש את הסיכומים בין דגל התורה לאגודת ישראל.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי במהלך ישיבת הסיעה אמר יו"ר יהדות התורה כי ראוי להוציא הודעה בהקדם על כך שהוחלט בסיעה להתמודד יחד אגודת ישראל ודגל התורה בבחירות החוזרות.

בישיבה סוכם כי למרות שההסכם אמור להשתנות לקראת הבחירות לכנסת ה-22 כשנציגי דגל התורה יקבלו את המקומות הראשונים ואגודת ישראל את התפקידים, סוכם כי ההסכם ימשיך כפי שהיה אמור להיות בכנסת ה-21 משום שהכנסת לא באמת פעלה.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי בעקבות הקרבות השקטים במהלך דיוני המו"מ על התפקידים העלה ח"כ אורי מקלב את הנושא לסדר היום וביקש לדון ולפתוח מחדש את ההסכם הפנימי ואת סעיף השוויוניות בתפקידים לפני שתצא הודעה משותפת.

מי שמיד ריסן את מקלב הוא חה״כ משה גפני יו״ר דגל התורה, שביקש לשמור את תמונת האחדות ואמר לח"כ מקלב כי הוא מבקש שלא יעסוק בזה בשלב הזה בפורום ציבורי אלא בדיון סגור.

לבסוף, לא יצאה עד כה הודעה מסודרת, אך לאחר ישיבת הסיעה נועדו חברי דגל התורה לדקות ארוכות לבדם וקיימת הערכה לפיה הללו עסקו בנושא הנפיץ.

באגודת ישראל השיבו לדרישה של מקלב והודיעו כי באם ידונו בשינויים, הרי שהם יתעקשו על ההסכם שישונה ככתבו, כך שלמרות שלא היתה פעילות בכנסת ה-21, בכנסת ה-22 יתחלפו היוצרות כפי שסוכם שדגל התורה יקבלו את המקומות ראשונים ואגודת ישראל את התפקידים.

עוד נודע ל׳בחדרי חרדים׳ כי במהלך הדיון דנו חברי הסיעה בתאריך הסופי לבחירות החוזרות באם יתקיימו כאשר הבוקר סוכם בפורום ראשי המפלגות על התאריך כ״ו באב, אך בישיבה הביעו התנגדות לתאריך.

בישיבה עלה חשש כי יהיה קשה לגייס את הבחורים שנמצאים בעיצומו של ימי בין הזמנים ולכן סוכם כי יפעלו לשנות את התאריך לג׳ אלול, למרות שמדובר בתחילת הזמן, אך בכל אופן הוא עדיף על התאריך השני.

 

דגל התורה אגודת ישראל בחירות הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד