י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדכונים מהדרמה הפוליטית

התאריך נקבע: יום שלישי י"ז אלול - ח"כ סמוטריץ' מתנגד לעיתוי

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב הצהרה לתקשורת אחרי שנפגש עם אביגדור ליברמן וזאת, כדי לנסות ברגע האחרון לפתור את המשבר בהקמת הקואליציה • "העם רוצה להקים ממשלת ימין" • באופוזיציה מתנגדים לפיזור • הבחירות ביום שלישי י"ז אלול. סמוטריץ' מתנגד לבחירות ב'אלול'

התאריך נקבע: יום שלישי י"ז אלול - ח"כ סמוטריץ' מתנגד לעיתוי
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש90

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 קבעה, כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט, ה-17 לספטמבר 2019. הצעת החוק אושרה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בצלאל סמוטריץ מתנגד לבחירות בחודש אלול והודיע כי יתנגד לפיזור הכנסת באם התאריך תהיה בספטמבר.

בתום שבועות של מאמצים להרכבת ממשלה חדשה, ולאחר ארכת הזמן שהעניק נשיא המדינה לנתניהו בכדי להמשיך בניסיונות, העם בישראל יוצא ככל הנראה לבחירות חוזרות.

הכנסת העבירה את החוק לפיזור הכנסת ה-21 בקריאה טרומית - 65 בעד 43 נגד הערבים נמנעו.

בהצהרה המיוחדת לתקשורת אמר מוקדם יותר הערב ראש הממשלה נתניהו: "אני עושה מאמצים אדירים למנוע בחירות מיותרות ובזבזניות. הפתרון מונח לפנינו לפי המספרים של צה"ל והחוק כולל הסנקציות. הויכוח קוסמטי ומנופח ובגלל זה לא הולכים לבחירות".

"יש פתרון אם יש רצון ונכונות, לצערי עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר, עדיין נשאר זמן, אני אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים ממשלה. יש 48 שעות אפשר לעשות הרבה דברים ובהם לקיים את רצון הבוחר, ויציבות למדינת ישראל".

דיווח - השרים והח"כים בליכוד התבקשו: "לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה. מתקיים מאמצים. עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים - וימנע הפלת ממשלת ימין".

חה"כ יאיר לפיד בתגובה לדבריו של נתניהו: "גם הערב הדבר היחיד שמעניין את ביבי זה ביבי. ההחלטות היחידות שהוא מקבל זה כדי לסדר לעצמו כרטיס יציאה מהכלא. בגלל זה עדיין אין ממשלה. אם נלך לבחירות זה בגלל ביבי, ואם תהיה לנו ממשלת מדינת הלכה זה בגלל ביבי. אפשר וצריך ממשלת אחדות ללא נתניהו. זה מה שישראל זקוקה לו."

 

בנימין נתניהו שידור חי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד