י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההמונים, הריקודים וההתרגשות

צפו: שעות של התעלות עם ישיבת 'אורייתא' במירון

ההדלקה המרכזית של ישיבת אורייתא לבני הישיבות סיפקה גם השנה רגעים מרוממים ומלאי הוד לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי • סקירה ותיעוד 

צפו: שעות של התעלות עם ישיבת 'אורייתא' במירון
ל"ג בעומר במירון בישיבת אורייתא צילום: יעקב נחומי

אלפי בני ישיבות ואברכים השתתפו בליל ל"ג בעומר בהדלקה המרכזית של ישיבת אורייתא ברחבת תולדות אברהם יצחק במירון. כמיטב המסורת של אורייתא, המעמד היה רווי ורצוף ברגעים מרטיטים לאורך כל השעתיים המרוממות של ההדלקה. המעמד החל באמירת נשמת, המשיך בהדלקת המדורה הגדולה ובריקודים עד אור בוקר לקול צליל וזמר.

"מי שלא היה נוכח ברחבת ההדלקה באותה שעה לא יוכל להבין את ההתרגשות שפרצה את גבולות הנשמה", שח באוזנינו אחד המשתתפים. במהלך שעה ארוכה נאמרו פרקי ההודיה לריבון העולמים, מתוך הודיה על העבר ובקשה כנה על העתיד. הנוכחים הרגישו במוחש את שערי שמים הנפתחים ואת הישועות הנשפכות ממרום.

עם תום אמירת 'נשמת' החלו הרגעים המכוננים. מבמת התזמורת החלה נשפכת נעימה מרגשת, ברקע נשמע קולו של הרה"ג רבי דוד שפר המלהיב את הלבבות לשפוך את כל המעמסה  בצל קורתו של התנא האלוקי רשב"י. ניגוני השתפכות הנפש מחדרי לבבם של מאורי החסידות לדורותיהם המיסו את אבן קשה בלבבות הנוכחים. דמעות זלגו מעיני רבים מהנוכחים.

בהדלקה כובד הנגיד ר' צבי אריה אייכלר, שהצית את האש - תרתי משמע - שבערה לאורך כל המעמד הנשגב.

בשעות המרוממות של הריקודים, רקדו אלפי בחורי הישיבות לקול צליל וזמר שבקע מכליהם ומגרונם של טובי המנגנים והזמרים בעולם החסידי: תזמורתו של הקלידן העולמי משה מנדלסון, יחד עם הזמר החסידי אהרלה סאמעט ואמן הרגש מוטי ויזל, הקלרניסטים אברמי בלטי וחיליק פרנק, הנשפן דוד הלר עם הגיטריסט מנדי הלר, הכנר דוד פראנק ועוד.

בסיומן של שעות רוויות התעלות עזבו אלפי המשתתפים את המקום, כשהם יודעים ומרגישים שמה שהם "אספו" שם ילווה אותם לאורך השנה כולה.

ישיבת אורייתא הדלקה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד