י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחפשים את האשמים?

הסקר בדק: מי אשם בבחירות החוזרות

סקר שפורסם אמש בחדשות 13 בדק מי הם האשמים בהליכה לבחירות חוזרות באופן חסר תקדים • כן נסקרו נושאי החסינות ואמון הציבור בבנימין נתניהו

הסקר בדק: מי אשם בבחירות החוזרות
נתניהו וליברמן בימים אחרים צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ישראל כנראה הולכת לבחירות חוזרות שיתקיימו בחודש אלול תשע"ט ועמן באים הסקרים. סקר שנערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13' בדק מה חושב הציבור, מי הוא הגורם לכך שישראל הולכת שוב לבחירות היסטוריות.

על פי ניתוח התשובות במגזר הכללי, 41% הטילו את האשמה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת 27% שהטילו את האשמה על אביגדור ליברמן. 16% השיבו כי המפלגות החרדיות אשמות בהליכה לבחירות ו-16% נוספים ענו כי הם אינם יודעים. 

בקרב מצביעי הימין והדתיים, 50% הטילו את האשמה על יו"ר 'ישראל ביתנו' ליברמן, 26% על נתניהו ו-14% על החרדים. בקרב בוחרי 'ישראל ביתנו' - 53% מאשימים את נתניהו, לעומת 13% המאשימים את יו"ר מפלגתם ליברמן.

שאלה נוספת בסקר, היתה סביב טענתו של נתניהו כי הציבור שהצביע לליכוד, היה מודע לתיקים ולחשדות נגדו ובכל זאת נתן בו אמון ובחר בו להרכיב את הממשלה. 61% מהמשיבים לסקר מסכימים עם הטענה הזאת, לעומת 31% שענו כי הם אינם מסכימים עם הטענה. 8% השיבו כי הם אינם יודעים.

בנוסף נשאלו 710 משתתפי הסקר, באשר לחוקי החסינות שמתכוון נתניהו להעביר, 66% נגד, 19% בעד, 11% השיבו "לא יודע" ו-4% השיבו כי לא שמעו על כך.

כך או כך, הכנסת העבירה הלילה (שלישי) את החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 66 תומכים מול 44 מתנגדים והיא תעלה על פי התכנית לחקיקה סופית ביום רביעי. שעות ספורות לפני שמסתיימים ימי הניסיון שקיבל נתניהו להרכיב את הממשלה. 

יצוין כי הסקר נערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס בקרב 710 נשאלים - 610 מהמגזר היהודי ו-מאה מהמגזר הלא יהודי. טעות הדגימה היא 3.8%.

 

סקר בחירות סקר קמיל פוקס אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות 2019 בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד