כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מנהל בית האבות נחקר • החשד: הקשישים הופקרו

מנהל בית האבות בבני-ברק שעלה בלהבות, זומן לחקירה בחשד לרשלנות שהביאה לפציעה קשה של שלושה קשישים • כוחות הכיבוי: הצוות הפקיר את הקשישים ופעל ללא אישור

שריפה. תמונת אילוסטרציה
שריפה. תמונת אילוסטרציה



המשטרה ממשיכה בחקירת השריפה שפרצה אמש (מוצ"ש) בבית אבות ברחוב השלושה בני-ברק, בה נפצעו 19 בני אדם, מתוכם שלושה במצב קשה.

הדליקה פרצה מסיבה שטרם הובררה וגרמה להמולה רבה במקום. במהלך השריפה, קרסה חלק מהתקרה בקומה השלישית, שם פרצה האש.

עוד בנושא:
שני פצועים קשה בשריפה בבית אבות בבני ברק

כוחות רבים של כיבוי והצלה, החלו בפינוי בית האבות, כאשר חלק מהקשישים שפונו סבלו משאיפת עשן.

בשעות הבוקר המוקדמות זומן מנהל בית האבות לתחנת המשטרה, על מנת למסור את גרסתו לאירוע הקשה, ולהסביר כיצד פעל המקום ללא האמצעים הדרושים להפעלתו.

בנוסף, במשטרה התקבלו עדויות של כבאים - שהגיעו לבית האבות אחרי שאזרח הזעיק אותם – לפיהם עולה, כי אנשי הצוות הרפואי נמלטו מהמקום מיד עם פרוץ הלהבות.

משה כץ דובר משטרת תל אביב מסר ל'בחדרי חרדים' כי החקירה בעניין השריפה עדיין מתנהלת, וכי השריפה לא נגרמה מהצתה.

המשטרה זימנה לחקירה שלושה חשודים, בעל המבנה, מנהל בית האבות ועובד נוסף, בחשד כי רשלנותם היא זו שגרמה לשריפה ולנפגעים. החקירה טרם הסתיימה, ועדיין לא הוחלט האם מעצרם יוארך.

"לא ידענו כמה קשישים יש במקום"

לטענות אלו מצטרף דובר שירותי הכבאות של בני ברק, להב משנה חזי צפניה, שאמר הבוקר (א') ל'גלי צה"ל', כי צוות העובדים בבית האבות שבו פרצה אמש שריפה לא הזעיק את כוחות הכיבוי - וכלל לא נכח בזירה כשהכבאים הגיעו למקום, ולכן לא ניתן היה לדעת כמה קשישים נמצאים במקום.

"בסביבות השעה 22:10 התקבלה הודעה בשירות הכבאות על שריפה בבית אבות. מיד שלחנו כוחות, וכשהגענו הייתה דרמה נוראית. מצאנו קשישים מחוסרי הכרה, ואת חלקם הנשמנו עם מסכות. היה קשה לזהות אותם ולראות אותם, המקום היה אפוף עשן. שלפנו אותם מההריסות", סיפר צפניה.

הדובר סיפר: "כשהצוותים הראשונים הגיעו למקום, הם כלל לא ראו את אנשי הצוות המקומי. לא היה מי שיכוון וייתן אינדקציה על מספר הקשישים ועל מיקומם. הכבאים נאלצו לרוץ מחדר לחדר ולמצוא את הקשישים. כנראה שצוות העובדים ברחו מהמקום", האשים, "בכל זמן החילוץ ניסינו לאסוף מידע על האוכלוסייה במקום ועל מבנה המקום, אבל לא יכולנו, כי לא היה שם אף אחד.

מלבד זאת, צפניה סיפר כי למקום כלל לא היה אישור כבאות. "לפני שבוע וחצי ערכנו ביקורת פתע בבית האבות וגילינו שהמקום לא עומד בדרישות. הגשנו תלונה למשטרה, ואנחנו צריכים לבדוק איך העניינים התגלגלו. המערכות במקום חסרות. אין מתזים ואין גלאי עשן. שום מערכת לא זיהתה את האש. לא. את ההודעה קיבלנו מעובר אורח שעבר במזל ברחוב".
שריפה בית אבות זקנים כיבוי אש קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד