י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הוא הזדעזע"

אח פרקליט המדינה התלונן על אלימות נגד חרדי - התיק נסגר

בצל סערת תיעוד האלימות של שוטרי מג"ב כלפי נער חרדי שלוקה בשכלו, חשף פרקליט המדינה שי ניצן כי אחיו אמר לו פעם שהוא ראה שוטרים מרביצים לחרדי ללא שום הצדקה • הפרקליט סיפר, "אמרתי לו שיפנה למח"ש והפניתי אותו למח"ש או למח"פ שהיה פעם - וסגרו את התיק. הוא הזדעזע"

אח פרקליט המדינה התלונן על אלימות נגד חרדי - התיק נסגר
מצלמת אבטחה

בשבוע האחרון הרחוב החרדי סוער וגועש, בעקבות המקרה בו הותקף צעיר חרדי על ידי שוטרים בשכונת מקור ברוך בירושלים. במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פתחו בבדיקה ובמקביל נערכת גם בדיקה משטרתית בעניין. במשטרה, הגיבו כבר למחרת בבוקר כי "מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר".

בשולי תגובת המשטרה לאירוע, הוסיפו "נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן". אבל את הציבור החרדי זה לא ממש הרגיע. יענקי רוזנברג, בן 24 הלוקה בשכלו, אמנם שוחרר - אך לדברי אביו ברוך, מאז המקרה לפני שישה ימים, בנו מסתגר בעצמו ואינו כתמול שלשום. מצד המשטרה לא נעשתה כל פנייה לבני המשפחה, על מנת להבהיר, להסביר או להתנצל, לפחות על איך שהדברים התבררו למפרע, כי מדובר באדם שלוקה בשכלו.

גם בתוך שורות המשטרה, לא כולם מבינים למה יממה לאחר המקרה, הגיעו נציגי המשטרה לפגישה עם אנשי המוסד "שיח סוד", גוף שלא נפגע מהאירוע. "אני לא ישן בלילות" אמר ל'בחדרי חרדים' אביו ברוך רוזנברג, דבר שכנראה לא קרה לאנשי המוסד החינוכי. עם זאת, לדבריו הוא לא ממש רוצה שיפנו אליו מצד המשטרה - דבר שגרם לאנשי החוק לרצות לפנות אליו.

בכנס לשכת עורכי הדין באילת, עלה לדיון נושא המחלקה לחקירות שוטרים. אחד המשתתפים בפנאל היה פרקליט המדינה שי ניצן שהסכים כי "אלימות מצד שוטרים כלפי אזרחים הוא חמור, במיוחד אם אין לזה הצדקה". ניצן בחר לשתף את המשתתפים במקרה אישי. "אחי אמר לי פעם שהוא ראה שוטרים מרביצים לחרדי ללא שום הצדקה. אמרתי לו שיפנה למח"ש והפניתי אותו למח"ש או למח"פ שהיה פעם - וסגרו את התיק. הוא הזדעזע, כי הוא היה אובייקטיבי" אמר.

בעניין שוטרים שמעידים עדות שקר, אמר פרקליט המדינה שי ניצן, "אני משתגע שיש עדים שמשקרים ולא מעמידים אותם לדין. בבר נוער העמידו את העד השקרן לדין. אני הוריתי במקרה הזה של העד בבר נוער, העד הזומם. יש מקרים שמעמידים שוטרים שקרנים לדין פלילי או למשמעתי. שאלת אמון הציבור? הציבור הוא מאוד חשוב, ואני אומר לכם, תיזהרו בדבריכם, פגיעה באמון הציבור, במח"ש, במשטרה, בפרקליטת, תכרות את הענף שכולנו יושבים עליו. אנשים כמו שדרנים, עורכי דין ועיתונאים, חייבים להיזהר בדבריהם, כי אחרת נכרות את הענף שכולנו יושבים עליו. מח"ש משתדלת לעשות העבודה שלה. אנחנו נשתפר ובהחלט יש מקום להשתפר".

אלימות שוטרים מחלקה לחקירת שוטרים שי ניצן יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד