י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קשור בלב ונפש לרבי נחמן

ברסלב באבל: פדה את הציון באומן ונפטר בלונדון

הרה"ח רבי ישראל הירש זצ"ל, מחשובי חסידי ברסלב ומי שהיה מהראשונים שניהלו את הקיבוץ באומן בראש השנה, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה בגיל 70

ברסלב באבל: פדה את הציון באומן ונפטר בלונדון
הרה"ח רבי ישראל הירש זצ"ל צילום: משה מרקוביץ - ברסלב live

ברוך דיין האמת: הלילה הלך לעולמו בלונדון הרה"ח רבי ישראל הירש זצ"ל, מחשובי חסידי ברסלב,לאחר שחלה במחלה קשה והוא בן 70 בפטירתו. 

הרב הירש נודע כמכניס אורחים גדול וכמי שהיה מהפודים את מתחם ציונו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה. 

היה דבוק בלב ונפש לרבי נחמן מברסלב ובכל עת מצוא היה מגיע לציונו. לעיתים היה יושב שבועות שלמים באומן. בזמן שהתגורר בירושלים, המנין של חסידי ברסלב המיוחדים ביום כיפור התקיים בביתו ברחוב חוני המעגל. 

כבר בשנת תש"ן, כשחסידי ברסלב התפללו במיגומטר, ר' ישראל הירש שהה באומן ובמשך הזמן הוא הפך אחראי על כל הספקת האוכל והשינה. הוא היה מגיע כבר לאומן בחודש תמוז והתחיל בהכנות לראש השנה. 

עורך הדין נתן רוזנבלט מחסידי ברסלב סיפר על דמותו של המנוח, "לפני מספר שנים, הייתי בלונדון בליל ערב עשרה בטבת, יחד עם ידי"נ רבי נחמיה חשין. רבי ישראל פגש אותנו בסאטמר והזמין אותנו לביתו לסעודת יארצייט של מוהרנ"ת. באמצע הסעודה, כמקובל, הקריא את מכתב הפטירה של רבי נתן. הוא קרא בקצב הולך ומתרגש.  כשהגיע לתיאור הפטירה עצמה, פרץ בבכי נוראי. בכי שלא הפסיק שעה ארוכה. כאילו מתו מונח לפניו. ברגע הראשון חשנו אי נוחות. אבל אחר כך הבנו שאנו עדים לאחד המיוחדים באנ"ש. כך נראה ברסלבר. מאז ראיתי אותו הרבה ושמתי לב שבתפילת מנחה פשוטה של יום חול הוא פשוט מנגב פנים רטובות מדמעות אחרי תפילת שמונה עשרה".

במשך כל חייו השפיע רק טוב וחסד עבור כל סובביו. בחייו אף תרם ספר תורה מהודר לבית המדרש 'אנשי הצדיק' בבית שמש. 

מסע הלוויה יצא היום (שלישי) בשעה 17:00 מביתו ברחוב ‏mountside walk‎‏ בלונדון וארונו יגיע לארץ. הוא ייטמן בהר המנוחות בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

ברסלב הלוויה לונדון אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד