ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סוער בפתח תקווה

תמוה: הנציג החסידי נמנע והפיל ההקצאה

בהצבעה שעלתה במליאת עיריית פתח תקווה, נמנע נציג יהדות התורה והפיל הקצאה בהסבירו: "ראש העיר לא התייחס יפה לחברי המועצה" • צפו בתיעוד וידאו מהישיבה 

תמוה: הנציג החסידי נמנע והפיל ההקצאה
ראש העיר גרינברג וישראל פרידמן צילום: באדיבות המצלם

בישיבת המועצה שהתכנסה אמש (שני) בעיריית פתח תקווה, עלתה הצבעה במועצה על שלושה הקצאות לטובת מוסדות חינוך בעיר, חרדיים ברובם. ישראל פרידמן, נציג יהדות התורה, הפיל את ההקצאה לאחר שנמנע, כשהנימוק התמוה שהשמיע בפני ראש העיר היה, כי היחס שלו לא היה הוגן מספיק כלפי חברי המועצה שהתנגדו לשינוי מערך האבטחה בגני הילדים בעיר.

שניים מתוך שלושת ההקצאות המדוברים הם עבור מוסדות החינוך של ש"ס, כשההקצאה השלישית נועדה עבור מוסד חינוך (גן ילדים) לעולים חדשים.

כשעלתה ההצבעה לסדר, היה חסר במקום נציג מהקואליציה, וישראל פרידמן, חבר האופוזיציה מיהדות התורה, ניצל את המצב כדי לנסות להפיל את ההקצאות, כך שבפועל הצביע פרידמן בעד שתי המוסדות של ש"ס ובהצבעה על המוסד לעולים הוא נמנע.

רק לשם ההסבר, מדובר אמנם בשלושה הצבעות אבל הצבעות על סעיף אחד של הקצאות לטובת מוסדות חינוך, וברגע שתת סעיף (אחד המוסדות) לא עובר בהצבעה, כל השלושה נפסלים. כי בסוף זה הצבעה על סעיף אחד שדורש שלושה הצבעות לטובת כל מוסד.

ראש העיר מר רמי גרינברג שאל את נציג יהדות התורה למה הוא לא מצביע בעד, ישראל פרידמן השיב כי עושה זאת בגלל שראש העיר לא התייחס יפה לחברי המועצה בדיונים על אבטחת גני הילדים. ראש העיר הסביר לו כי ההמנעות שלו בהצבעה מפילה גם את שאר ההקצאות, אך פרידמן נותר בשלו.

ראש העיר ניסה לפנות אליו מכיוון אחר. ושאל אותו - מדוע אשמים בכך ילדי העולים שזקוקים לצורך בסיסי כמו גן ילדים? אך פרידמן לא התייחס. יצויין כי לא נרשמה קודם לכן התכתשות כל שהיא בין פרידמן לראש בעיר במהלך הדיונים שקדמו לכך, והנוכחים תמהו על המהלך של פרידמן.

לאחר שהמשיך בהתעקשותו - סעיף ההקצאות כולו נפל, כשבתוכם כאמור גם הקצאות לטובת הציבור החרדי. נציג יהדות התורה המשיך לשהות במקום לטובת הצבעה נוספת בעניין אחר ואז עזב את המקום.

 מאוחר יותר - בהמשך ישיבת המועצה חזר חבר הקואליציה, ולאחר פעילות מאומצת החזירו שוב את ההצבעה וההקצאות עברו בשלום.

פרידמן מצידו התייחס לדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "כרגיל ראש העירייה נהג שלא בהגינות דמוקרטית (בלשון המעטה) וסירב לאפשר לחברי המועצה מכל סיעות הבית להתייחס לנושאים השונים".

"הבעתי פליאה כיצד חברי הקואליציה אוטמים אוזניהם למשמע תחנוני ההורים, לכן הצבעתי עם יתר חבריי בעד ההצעה לסדר הקוראת לתגבר את הביטחון הישיר וההיקפי על גני הילדים בכל חלקי העיר".

"זכיתי להצביע בעד הקצאה לבית כנסת חשוב בעיר של אחיי הספרדים שלצערי רוב נציגיהם נעדרו מההצבעה ואילולי הצבעתי לא היו 15 אצבעות להעברת ההקצאה, תעמוד לי זכות זו לנצח נצחים".

"עקב חוסר התארגנות קואליציונית מבישה לא הצליחה הקואליציה להביא לאישור הקצאה לגני ילדים למגזר עולי רוסיה וניתן רק להצטער על השלומיאליות של הקואליציה העירונית, בדיוק כפי שלא עלה בידינו לאשר מתן מקדמות לתמיכות למוסדות מעיין החינוך התורני המשוועים למעט סיוע כספי, ועקב רשלנות הקואליציה הוגש המסמך באיחור מה שמנע חוקית את האפשרות לתמוך במתן התמיכות כפי שנהגתי בבקשה לתמיכות עמותות הספורט והחינוך שהוגשו במועד ואושרו על ידי ועל ידי חבריי".

מנגד, חברי מועצה שנכחו במקום השיבו לו: 1. "בדקנו קצת. מה לעשות אבל להטעות זה החלק החזק שלך. גנים רבים בעיקר של של המגזר החרדי בכלל לא היו מאובטחים עד התוכנית החדשה שנותנת אבטחה לכלל ילדי העיר.

2. חברי המועצה הספרדים היו במועצה. היה זמן מסוים שאחד היה חסר (מתוך 4) אבל ההצבעה שלך נפלה כי הצבעת על חצי סעיף.. בלבד, ואכן הבית כנסת הספרדי אושר בסוף ע"י אחינו הספרדים. מה לעשות שלא היה לך את הזכות... כמו שחשבת. ולצערך אולי - גם הגנים של הרוסים אושרו. שוב - בלעדיך.

3. גם כספי התמיכות שאמרת שהם "נפלו" למעיין החינוך, זה קרה בהתחלה לאחר שדאגת ללחוש לשכנך מהאופוזיציה שיתנגד, נכון זה נפל. אבל גם זה בסוף סודר ...בלעדיך".

רמי גרינברג פתח תקווה ישראל פרידמן יהדות התורה הקצאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד