י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המפתח בידי 'ישראל ביתנו'

הסקר קובע: ליברמן שוב יתקע את הרכבת הממשלה

סקר נוסף שנערך הבוקר מנבא לגוש הימין ניצחון בבחירות עם 68 מנדטים, אולם הבעיה היא שליברמן מחזיק שוב במפתחות להרכבת הממשלה - כאשר בלעדיו יש לנתניהו רק 59 מנדטים | הפתעה נוספת: אם בנט ושקד רצים שוב יחד - הם נכנסים לכנסת

הסקר קובע: ליברמן שוב יתקע את הרכבת הממשלה
פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לא חבל על הכסף? סקר שערך המכון 'דיירקט פולס' עבור העיתון 'מקור ראשון' מציג שינוי בתמונת המנדטים, אך לא רק. גוש הימין אמנם מתחזק בשלושה מנדטים, אולם 'ישראל ביתנו' מתחזקת משמעותית והופכת שוב ללשון מאזניים.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' היה מקבל 34 מנדטים, 'כחול לבן' 33, 'ישראל ביתנו' מתחזקת מ-5 ל-9 מנדטים, 'יהדות התורה' 8, ש"ס 7, חד"ש תע"ל 7 מנדטים, 'העבודה' 7, 'הימין החדש' 5, איחוד מפלגות הימין 5 ו'מרצ' 5.  

מניתוח התוצאות עולה כי גוש הימין מונה 68 מנדטים, אולם ללא ליברמן שמקבל 9 מנדטים, אין לנתניהו רוב להקמת ממשלה והוא נותר עם 59 מנדטים בלבד.

לפי הסקר כחלון לא עובר את אחוז החסימה ואף נמצא רחוק ממנו. מקבל 1.67% בלבד.

הסקר נערך בקרב 532 נשאלים וטעות הדגימה היא 4.1%.

הסקר בדק עוד, במי תולה הציבור את האשמה על הקדמת הבחירות; רוב הנשאלים 46% תולים את האשמה בליברמן. 35% מאשימים את נתניהו ואילו 17% אחוזים את המפלגות החרדיות.

כמו כן, נשאלו משתתפי הסקר, כיצד שיש לנהוג במידה ומשבר חוק הגיוס לא ייפתר. 50% השיבו כי צריך ללכת לבחירות מחודשות. 45% השיבו כי יש להשיב את ההכרעה לידי נשיא המדינה, שיחליט אם להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר.

ההפתעות בסקר: ההתחזקות של ליברמן מ-5 מנדטים ל-9, 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד עובר עם 5 מנדטים, איחוד הימין שומר על כוחו עם 5 מנדטים.

סקר מנדטים בחירות חוזרות בחירות 2019 סקר בחירות מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד