י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התשובה של שר התורה

שאלו את הגר"ח: "האם לתת ריטלין לילד?"

שר התורה נשאל בשבוע האחרון על ידי תושבים מחו"ל האם לתת לילדים ריטלין. התשובה המלאה בפנים 

שאלו את הגר"ח: "האם לתת ריטלין לילד?"
הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

בשבוע אחרון הגיעו מחו"ל לישראל מאות חרדים שעלו ליום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון שבין היתר הגיעו למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי להתברך, הדבר גרם לעומס קל בבית ברשב"ם בימים הסמוכים לל"ג בעומר. 

הרבה מהם, ואולי רובם מבקשים על דבר אחד להתברך: חינוך הבנים, הצלחת הילדים וטובתם. אלו מבקשים על הבנים שימשיכו ללכת בדרך הישר, ואחרים מבקשים כי ריבוי הפיתויים שבגולה סחף אותם וכי זקוקים לברכה שיחזור לדרך הישר, אלו ואלו מבקשים נחת דקדושה. 

בעלון השבועי "דברי שי"ח" היוצא לאור מתורתו של שר התורה מסופר השבוע כי כמה מהבאים ביקשו מהגר"ח עצה אודות תרופה לשיפור הריכוז והרגעת המרץ, הנקרא 'ריטלין' (Ritalin), גלולות אלו, הידועות בשנים האחרונות כמביאות תועלת גדולה לבעלי מרץ ושובבות, וכן לאלו שצריכים שיפור בריכוז והבנת הנלמד, על פי הידוע יש בזה תועלת אדירה ומחולל פלאים, מאידך, כמו לכל תרופה, גם לזה יש כל מיני תופעות לוואי וכן חסרונות.

על פי הנכתב בעלון "איננו באים להביע דעה וגם לא להביע ייעוץ, כי איננו מוסמכים לכך וכי על כל אחד לשאול מומחה המכיר בנפש הילד" .

בעלון מביאים דעתו של שר התורה "במקרים רבים הוא ממליץ בזה לשמוע לדברי המומחים, כי יש בזה תועלת, אלא שהוא מסייג את הדברים, שדווקא כשבודאי אין עיצה אחרת וכי ניסו את כל האפשרויות".

אחד מאלו שנכנסו השבוע לשאול את שר התורה על גלולות ריטלין, התפלא לשמוע את תשובת הגר"ח שאמר לו: אגיד לך עצה בשביל זה, העצה עבורך והתועלת לילד: תפילה!!! תתפלל חזק ובעזרת ה' הילד לא יצטרך שום דבר. 

ריטלין הגר''ח קנייבסקי ל"ג בעומר תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד