ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התיעוד שהפך לויראלי ברשת

בתוך הראיון: הפוליטיקאי קם והיכה העיתונאי

רק ברוסיה? עיתונאי עיצבן בשאלתו פוליטיקאי בכיר במדינה, וזה בתגובה קם בחמת זעם הטיח אותו בריצפה וגירש אותו מהמשרד | המשטרה פתחה לו תיק פלילי והוא הודח ממפלגתו • צפו 

בתוך הראיון: הפוליטיקאי קם והיכה העיתונאי
מצלמת תקשורת. אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש מחוז שירינסקי של חקסיה שברוסיה, סרגיי זייצב, הואשם בתקיפת צוות צילום של 'ערוץ 24' הרוסי, הוא הגיש תלונה נגדית למשטרה, בטענה כי "העיתונאי העליב נציג של הרשויות".

התקיפה אירעה בשבוע שעבר. הכתב שאל השאלות "לא נוחות" על בתים בלתי ראויים למגורים שנבנו לחסרי בית באביב 2015. אז הורשע ראש המחוז בגין רשלנות, אבל מיד שוחרר במסגרת חנינה לציון יום השנה ה-70 לניצחון על הנאצים.

במהלך הראיון תפס ראש המחוז את המיקרופון ופגע באלימות בעיתונאי, בסרטון הוא נראה קם בחימה מכסאו, דוחף את הכתב ומטיח אותו על ריצפת המשרד. כן נראה שמי מאנשיו מנסה להסתיר למצלמה את המעשה.מתוך שידורי ערוץ 24 הרוסי

הסרטון הפך לויראלי בעולם והמשטרה פתחה נגדו תיק פלילי על "חסימת הפעילות העיתונאית, ותקיפת העיתונאי". בינתיים, נשיאות המפלגה הדיחה את ראש המחוז מהמפלגה.

זייצב, האשים את העיתונאי בהתגרות. לדבריו, צוות הטלוויזיה הגיע אליו ללא רשות, "החליק את המיקרופון בשקט", ולא שעה לבקשותיו לעזוב. כאשר ראש המחוז החליט לדחוף את העיתונאי לכיוון הדלת, הוא נפל. כך טען ראש המחוז.

על פי הפרסומים בכלי תקשורת מקומיים, אם יורשע ראש המחוז, הוא צפוי לקבל עונש חומר עד כדי שש שנות מאסר בפועל.

תוקף עיתונאי תקיפת עיתונאים אלימות תקשורת רוסיה סרגיי זייצב ראש מחוז חקסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד