י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השעות האחרונות בהחלט

הולכים לבחירות? זו תמונת המצב העדכנית

מי היה מאמין שתוך חודש וחצי אחרי הבחירות נדבר שוב על בחירות | אבל זו המציאות הקודרת. למרות שגוש הימין ניצח, נתניהו לא מצליח להשיג רוב להקמת ממשלתו החמישית וככל הנראה הכנסת תצביע הלילה על פיזורה ונמצא את עצמנו שוב בקלפי | מה התרחישים האפשריים בשעות שנותרו

הולכים לבחירות? זו תמונת המצב העדכנית
נתניהו החרדים וליברמן צילום: צלמי פלאש 90

להמר זה קשה, אך באם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, מליאת הכנסת תתפזר הלילה (רביעי) ותצא לפגרת בחירות כחודש בלבד לאחר שמאה ועשרים החברים בכנסת ה-21, הצהירו במליאה 'מתחייב אני', אלא שהקרבות עדיין נמשכים.

מעט רקע; כדי להעביר את החוק, דרוש רוב של 61 חברי כנסת, אלא שקיימים איומים מכמה כיוונים להצביע נגד החוק באם תאריך הבחירות לא יהיה מוסכם מבחינת כל הסיעות הממליצות.

במפלגות החרדיות מבקשים לקבוע את הבחירות ביום שלישי כ"ו אלול, אלא שב'ישראל ביתנו' דוחים את ההצעה מהחשש שרוב מצביעי מפלגתם שוהים בתקופה זו בחופשה בחו"ל, ולא ישובו להצביע.

כפשרה, הסכימו החרדים לקיים את הבחירות בג' אלול, אלא שמסיבה שאינה ברורה, ב'איחוד הלאומי' הודיעו כי הם יתנגדו לבחירות בחודש אלול ומבקשים בחירות באב או אחרי חג הסוכות.

בינתיים, התאריך שאושר הוא י"ז אלול שלא מקובל על הסיעות החרדיות, שמאיימות להצביע נגד פיזור הכנסת כשהמשמעות היא שהמנדט יעבור מידי ראש הממשלה בנימין נתניהו למועמד אחר.

כך או כך, את היום הפוליטי האחרון בכנסת ה-21, צפויים כנראה להעביר ראשי הסיעות בקואליציה הקודמת והעתידית בוויכוחים על תאריך מוסכם לקיום הבחירות. אלא אם יקרה נס ואביגדור ליברמן ירד מהעץ ובשבוע הבא יצטלמו כולם בבית הנשיא עם חגיגות הקמת ממשלת נתניהו החמישית.

הרכבת ממשלה בחירות חוזרות אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות 2019 בחירות לכנסת המפלגות החרדיות פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד