י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת פיצוץ?

זעם ב'כחול לבן'; לפיד טוען לכתר: 'לא מתחייב להמשיך להיות שני'

גנץ נמצא רק כמה שבועות בכנסת וקיווה אולי להתרגל לתפקיד יו"ר האופוזיציה; אולם נראה שבעל כורחו הוא יצטרך שוב להתמודד בבחירות, השאלה באיזו קונסטלציה | לפיד רומז בימים האחרונים כי לא בטוח שיישאר שני לגנץ והדברים מעוררים זעם במפלגה; "הנושא אינו פתוח לדיון"

זעם ב'כחול לבן'; לפיד טוען לכתר: 'לא מתחייב להמשיך להיות שני'
לפיד וגנץ בישיבת סיעה בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הליכה לבחירות מחודשות, טורפת מחדש את הקלפים, מפלגות שהפסידו לפני חודש וחצי ינסו שוב את מזלן ואולי יצלחו את אחוז החסימה ויהיו חלק מהכנסת ה-22, אך לא רק, גם בתוך המפלגות הלא דמוקרטיות הקיימות, יש מי שרוצה אולי לערוך שינויים משמעותיים.

עיני חובבי הפוליטיקה נשואות דווקא אל מפלגת 'כחול לבן' המורכבת מאינספור גורמים שונים, מכל גווני הקשת הפוליטית, חילונים, דתיים וגם חרדית אחת, כאלה שמגדירים עצמם שמאל, כאלה שמגדירים עצמם מרכז וכאלה שמזוהים עם הימין.

אולם השניים הבולטים בראש הרשימה, הם בני גנץ ויאיר לפיד, שעשו את הלא ייאמן וחברו זה לזה בכדי לנסות ולהדיח את בנימין נתניהו אחרי עשור שנים ברצף, בימים אלה הכל נפתח והכל אפשרי, כך למשל יאיר לפיד חפץ להיות מועמד המפלגה לראשות הממשלה ולהתייצב במקום הראשון, עוד בטרם בוצעה הרוטציה שסוכם עליה טרום הבחירות הקודמות.

ב'ידיעות אחרונות' מתפרסם הבוקר (רביעי) כי יאיר לפיד נשאל בימים האחרונים, האם בני גנץ ימשיך לעמוד בראש רשימת 'כחול לבן' גם בבחירות החוזרות, אך לפיד סירב להתחייב והשיב; "עוד לא דיברנו על זה. נצטרך לשבת ולקיים דיון במידת הצורך. אני לא מתחייב להמשיך ולהיות שני ברשימה".לפיד וגנץ בישיבת סיעה בכנסת. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדברים הללו שהגיעו לאוזני בכירים ב'כחול לבן' מעוררים מהומה בתוך המפלגה ואפשר שאלה ילחצו על היו"ר בני גנץ להיפטר מהשותפות עם לפיד שמנסה אולי לחתור תחתיו ולהדיחו מראשות המפלגה.

אחד מהם רוטן באוזני כתב 'ידיעות אחרונות', על העיתוי בו בחר לפיד לומר את הדברים "כאשר ברור שאמירה כזו תהיה מקור לאין ספור פרשנויות".

בתגובה לדבריו של לפיד, הבהירו מקורביו של גנץ כי "אין עורערין על כך שבני גנץ הוא מועמד כחול לבן לראשות הממשלה" כאשר לדבריהם, "הנושא הזה אינו פתוח לדיון. המציאות ברורה לחלוטין לכל חברי המפלגה. גנץ הביא הישג אדיר וכולם מבינים שהוא המועמד הראוי והמתאים ביותר להמשיך בראשות כחול לבן".

ברקע כל זאת, ב'כחול לבן' מנהלים קרב בלימה מול ניסיונות מצד 'הליכוד' לפתות ח"כים מסוימים ב'כחול לבן' בכל מיני תפקידים על מנת שיסכימו לערוק ממפלגתם על זרועות הקואליציה ולהבטיח לנתניהו ממשלה צרה, אך שקטה - ללא 'ישראל ביתנו'.

 

מפלגת כחול לבן יאיר לפיד בני גנץ בחירות 2019 בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד