י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פיליבסטר עד חצות • מתעדכן

שעות דרמטיות: בנט ושקד נפגשים בת"א; באופוזיציה מאיימים

פיליבסטר עד חצות: היום בחצות יוכרע סופית האם פנינו לבחירות חוזרות או שמא תהיה דרמה של הרגע האחרון • בישראל ביתנו מאשימים: ״מי שמונע הקמת ממשלה הן הסיעות החרדיות שמתעקשות לתקוע אצבע בעיני הציבור" • 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים מהשעות הגורליות

שעות דרמטיות: בנט ושקד נפגשים בת"א; באופוזיציה מאיימים
ליברמן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באם לא יתפתח שינוי דרמטי במהלך היום (רביעי) עד חצות בין ה'ידידים' ליברמן ונתניהו - ולא נראה כי יהיה שינוי כזה - הכנסת ה-21 תתפזר, כחודשיים בלבד לאחר שנבחרה מחדש בבחירות סוערות. 'בחדרי חרדים' בדיווחים שוטפים מהשעות הגורליות בכנסת - עד להכרעה הסופית.

14.45 > על רקע ההתרחשויות הפוליטיות של הימים האחרונים, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד נפגשים כעת בלשכת השר בנט בתל אביב.

13:30 > יאיר לפיד: "אם יוכרזו הלילה בחירות, גנץ יוביל שוב את כחול לבן".

13:13 > על רקע העימות מאחורי הקלעים מי יעמוד בראשות 'כחול לבן' לאחר הבחירות, לפיד וגנץ שיגרו לפני שעה קלה תצלום משותף וכתבו: "מתכוננים ללילה ארוך".

גנץ ולפיד. צילום: מתוך הטוויטר של לפיד

13:01 > ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת על יו"ר ישראל ביתנו בשיחות עם ראשי מפלגות הקואליציה ואמר: "אני לא מבין את הראש של ליברמן. הוא כנראה החליט להישאר בחוץ וגורר את כולנו לבחירות". הלילה אמורה להתקיים במליאת הכנסת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת, וקיום בחירות חוזרות.

12:41 > ח"כ מיקי זוהר: "נערכנו למצב הזה מחוסר ברירה מתוך תקווה שעדיין יחול שינוי ותימצא הדרך להרכיב ממשלה, אבל הדברים לא פשוטים כמו שאתם יודעים. אני לא יכול לומר שאני מרוצה, אני נורא מתוסכל ומאוכזב מהסיטואציה שנכפתה עלינו".

12:20 > ח"כ יאיר לפיד: "‏הליכה לבחירות רק כי ביבי נכשל בהקמת ממשלה זאת גניבה דמוקרטית". לדבריו, "יש רוב לחוק הגיוס אם נתניהו לא היה קשור בשלשלאות לאדמו"ר מגור. הדבר ההגון והנכון לעשות זה להטיל על בני גנץ את האפשרות להקים ממשלה. כל דבר אחר זה מעשה רמייה פוליטי ודמוקרטי חסר תקדים".

12:17 > סגן השר יעקב ליצמן במליאת הכנסת: "לצערי הכנסת תתפזר הלילה, סיכמנו להמשיך באותן הרכב רשימה כך שנמשיך את הפעילות שלנו בכנסת הבאה. לצערי נאומי ברכה הפכו לנאומי פרידה, הערב אנחנו אמורים להתפזר".

נאום פרידה. סגן השר ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

12:13 > ח"כ שלי יחמוביץ נשאה דברים במשכן הכנסת ותקפה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הכל סבבה. הכנסת הופכת עיר מקלט לעבריינים כדי לגונן על עבריין אחד (לכאורה, לכאורה) – סבבה, זורמים עם זה, הכל בסדר. הולכים לבצע הפיכה חוקתית שתאיין לחלוטין את כל היסודות של הדמוקרטיה הישראלית – סבבה, זורמים עם זה, אין בעיה".

"אבל חוק הגיוס – ייהרג ובל יעבור! זה הגיוני? מה זו הסיטואציה ההזויה הזאת? לאן הבאתם אותנו מתברר, אדוני ראש הממשלה, שנאום הניצחון שלך, שנשאת בזחיחות רבה, היה קצת מוקדם מדי ובדיעבד היה פארסה אחת גדולה, מה שנהוג להגיד בדרך כלל על הצד השני של המפה הפוליטית. אבל די עשית צחוק מעצמך".

12:00 > מליאת הכנסת החלה את הדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ואחת, התשע"ט 2019, לקריאה שנייה ושלישית של ח"כ מיקי זוהר.

11:57 > המתווך מטעם ליברמן, שמואל חייק, אומר: "אני עוד מקווה שתוקם ממשלה הלילה".

11:40 > בישראל ביתנו מאשימים את החרדים ומציעים הצעה אחרונה. חה״כ עודד פורר כתב לפני שעה קלה, ״שיהיה ברור, מי שמונע הקמת ממשלה הן הסיעות החרדיות שמתעקשות לתקוע אצבע בעיני הציבור שמשרת ועושה מילואים. החוק מקובל עליהן״.

פורר הציע שוב את הצעת הפשרה של מפלגתו: ״הפשרה לפיה לא יצביעו עליו היא הוגנת והטרלול שהם יוצרים בשליחת מדינת ישראל לבחירות הוא על אחריותן. אני מציע לליכוד להפנות את הלחצים לכיוונם במקום לכיווננו״.

מאשים את החרדים. ח"כ עודד פורר. צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

11:20 > בכנסת הודיעו על סדרי הדיון לחוק פיזור הכנסת. הוחלט כי הדיון בהצעת חוק ההתפזרות יחל בשעה 12:00; הדיון יסתיים בשעה 24:00. סיעות האופוזיציה יוכלו לבקש לקצר את הדיון ולסיימו מוקדם יותר או להאריכו אף מעבר לחצות, אולם רק למס' שעות בודדות.

11:10 > באופוזיציה טוענים כי הם ערוכים לפיליבסטר: "האופוזיציה תנהל היום פיליבסטר עד חצות לפחות. אנחנו ערוכים גם לפיליבסטר של שלושה ימים לפחות, שהוא הזמן המקסימלי בתוכו הנשיא יכול להטיל הרכבת הממשלה על ח״כ אחר. אם ינסו להגביל את זמן הדיבור כדי למנוע זאת, לא נהסס לפנות לבג״ץ".

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד