ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ברית הקיצונים"

הח"כית החרדית עקצה את חבר מפלגתה

מעל דוכן הנואמים בכנסת ניצבה היום הח"כית החרדית הראשונה עומר ינקלביץ', והשמיעה נאום בכורה שכלל עקיצות לעבר לפיד ודינה זילבר ולא מעט ציטוטים מהמקורות היהודיים והחסידיים

הח"כית החרדית עקצה את חבר מפלגתה
מיקרופון. אילוסטרציה צילום: pixabay

בנאומה הראשון מעל דוכן הכנסת, עומר ינקלביץ' שעשתה היסטוריה והפכה בחודש האחרון לחברת הכנסת החרדית הראשונה בתולדות הכנסת לא מהססת לעקוץ את יאיר לפיד ודינה זילבר ומתחייבת להיות שליחה של הציבור הישראלי כולו. בנאומה היא מצטטת את דברי המקורות ואת גדולי ישראל ובהם הרבי מקוצק.

לאחר שסיפרה על חייה האישיים ועל משפתחה עקצה ינקלביץ את לפיד שותפה לסיעה ואמרה, "הניסיון לתייג ציבורים כקיצוניים, לקחת שני אחוזים משוליי החברה, להציג אותם כחזות הכל, הוא בעוכרינו. הערבים כטרוריסטים, יוצאי אתיופיה כנוער אלים, בדואים כעבריינים וחרדים כפורעי חוק - השיח הזה הוא ברית הקיצונים". לדבריה, השיח הזה, "הוא מטרתם של הקיצוניים שמבקשים לכפות על הציבור השפוי שיח אלים. ומי שיוצא נפסד אלו אזרחי ישראל, שנאלצים לחיות במציאות של טיפוח חומות איבה".

"אני מבקשת כאן, על במה זו", פנתה לחבריה בסיעה, "בואו נשנה את חוקי המשחק, נהפוך את השיח לחיובי ומכיל, נדבר בשפה של "תיקון עולם" במקום בשפה של "מלחמת עולם", ונהפוך את הבית הזה לסמל של אהבת הזולת, עלינו לקבל את האחר מבלי לנסות לתייגו, התרבויות המגוונות, הן היופי והייחודיות שלנו. אל לנו לטשטשן ואל לנו לפגוע בהן - עלינו לאפשר לשוֹנֶה את הזכות לשמור על עקרונותיו אמונתו, ערכיו, תרבותו, ומנהגיו. ולטפח את מי שהוא. כחלק מהשלם".

ינקלביץ סיפרה לחברי הכנסת כי "רציתי ללמוד משפטים, ובאמת שלא יכולתי אחרי הסמינר לצאת ללמוד באוניברסיטה בלימודים מעורבים. רק כאשר נפתח מסלול לימודים נפרדים - יצאתי ללמוד משפטים. למדתי לתואר ראשון, לאחר מכן גם לתואר שני, התמחיתי בבית משפט ועבדתי כעוזרת משפטית לשופט, זה נראה לכם טריוויאלי ופשוט?! ממש לא", לדבריה,  "אלמלא ניתנה לי ההזדמנות ללמוד בהפרדה – כנראה שלא הייתי יוצאת ללמוד משפטים באקדמיה".

חברת הכנסת תקפה את דינה זילבר המשנה ליועץ המשפטי שנלחמת נגד ההפרדה באקדמיה ואמרה, "המלחמה נגד לימודים בהפרדה- אינה מלחמה על הליברליות, זהו מאבק אנטי ליברלי, הפרדה היא אינה הדרה. שני הצדדים מקבלים שירות שווה, ורק מבקשים לקיים אותו בנפרד. לא רק שזו אינה מלחמה עבור הנשים, אלא שהיא פוגעת בהן באופן ישיר. ללא לימודים בהפרדה – לא תוכלנה הנשים החרדיות ללמוד ולהתקדם", עוד היא הבהירה כי, "אין כוונה לפגוע באוכלוסיה הכללית, לא מדובר בבקשה להפריד ציבור חילוני באוניברסיטת תל אביב - המאבק הוא למנוע לימודים בהפרדה, לאוכלוסיה חרדית בבני ברק".

"עלינו לזכור", הוסיפה, "שקידום הנשים והגברים באוכלוסיות המודרות באשר הן הוא אינטרס ציבורי חשוב למדינת ישראל. הוא מתחייב גם מעצם היותנו מדינה יהודית וגם מתחייב מעצם היותנו מדינה דמוקרטית זאב ז'בוטינסקי אמר, "דמוקרטיה פירושה חופש, ובמקום שאין ערובה לחופש הפרט, שם אין דמוקרטיה. סוף סוף מיעוט אינו מורכב אלא מיחידים שנבראו בצלם ובדמות אלוקים".

-

עומר ינקלביץ' מפלגת כחול לבן יאיר לפיד בכורה דינה זילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד