י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"דו-פרצופית"

מושל פלורידה: "מה שמניע את ה-BDS היא אנטישמיות"

מושל פלורידה דה סנטיס בגוש עציון: "מה שמניע את ה-BDS היא אנטישמיות". ארדן: "אני מאמין שארה"ב תכיר בריבונות שלנו על ההתיישבות ביו"ש" | צפו בוידאו, גלריה

מושל פלורידה: "מה שמניע את ה-BDS היא אנטישמיות"
מושל פלורידה רון דה-סנטיס עם ארדן בגוש עציון צילום: דוברות השר לביטחון פנים

מושל פלורידה, שהגיע השבוע לישראל בראש משלחת של כ-110 נבחרי ציבור, אנשי עסקים וראשי אוניברסיטאות הגיע לביקור בגוש עציון כחלק מהמאבק ב-BDS ובחרם על יהודה ושומרון ועל מנת לבחון השקעות כלכליות אמריקאיות באזור.

בביקור נפגש דה-סנטיס עם המנהיגות המקומית בגוש עציון ועם אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים מיו"ש וכן עם שחקנים מרכזיים במאבק ב-BDS ובחרם על יו"ש. זו הפעם הראשונה שמושל אמריקאי מגיע עם משלחת רשמית ליהודה ושומרון וזוהי המשלחת הרשמית האמריקאית הגדולה ביותר של מושל כלשהוא בארה"ב שהגיעה לישראל.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס, קיימו פגישת עבודה ותדרוך באזור התעשייה של גוש עציון כחלק מביקור המושל ומשלחתו באזור. זו הפעם הראשונה שמושל אמריקאי מגיע עם משלחת רשמית ליהודה ושומרון.

מושל פלורידה רון דה-סנטיס עם ארדן. צילום: דוברות השר לביטחון פנים

במהלך הפגישה, השר ארדן הודה למושל על פעילותו למען ישראל וכנגד ארגוני החרם ואמר כי "ה-BDS לא רק אנטישמי, אלא שהוא גם פועל נגד הסיכוי לשלום. שלום אמיתי יבוא רק מעידוד דו קיום ושיתוף פעולה בין העמים. אזורי התעשייה ביו"ש מהווים מודל לדו-קיום שכזה. כחלק ממאמצי השלום של ארה״ב עלינו לפעול להקמת קרנות שישקיעו באזורי תעשייה משותפים, וזה צריך להיות אחד הנושאים המרכזיים שידונו בסדנה הכלכלית בבחריין".

בדבריו הוסיף כי "רק לפני כמה שנים היה קשה להאמין שהשגרירות האמריקאית תעבור לירושלים ושארה"ב תכיר בריבונות שלנו על רמת הגולן וזה קרה. היום קשה לדמיין שארה"ב תכיר בריבונות שלנו על ההתיישבות היהודית ביו"ש, אבל אני מאמין שהיום הזה יגיע בקרוב, כי זה הדבר הנכון לעשות מבחינה היסטורית ומוסרית". עוד הוסיף ואמר כי "המכשול האמיתי לשלום באזור, הוא עדיין המשך ההסתה הפלסטינית והעברת הכסף למחבלים. אנו צריכים לבחון את השימוש בחקיקה הקיימת בארה״ב כדי להטיל סנקציות על המנהיגות הפלסטינית על כך שהם מספקים תמיכה לטרור".

המושל דה סנטיס אמר כי "אחת הסיבות שבגללה רצינו לבוא לכאן, זו המלחמה שלנו ב-BDS ובחרם של AIRBNB על תושבי יו"ש. אנחנו מקדמים בברכה כל קשר עם ישראל בכל הרמות ואנחנו לא נפלה בין ישראלים, ואם יהיו כאלו שיפעלו נגד ישראל או חלקים ממנה, אנחנו נפעל כנגדם.

לדבריו, ה-BDS היא דו-פרצופית. מצד אחד יש בה אנשים שמוכנים לסחור עם איראן, המדינה שמובילה במימון ובחסות לטרור ברחבי העולם, ומצד שני רוצים להחרים את המדינה היהודית הדמוקרטית היחידה בעולם. בעייני זו הוכחה לכך שמה שמניע אותם היא אנטישמיות ואי אפשר להפריד ביניהם לאנטישמיות".

דה סנטיס היה מהקולות המרכזיים שקראו לנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים והוא אף הגיע לארץ בראש ועדה שמטרתה להמליץ על מקומות מתאימים בירושלים לבניית השגרירות החדשה. לאחר בחירתו לתפקיד המושל אמר דה סנטיס כי הוא לא יודע אם פלורידה היא המדינה הכי פרו ישראלית בארצות הברית אבל הוא מבטיח שתחת הנהגתו היא תהיה כזו. כבר בשבועות הראשונים לתפקידו העביר דה סנטיס החלטה תקדימית נגד חברת Airbnb כשזו החרימה ישובים ישראלים ביו"ש, העביר החלטה להכרה בירושלים כבירת ישראל והחלטה להשקיע 10 מיליון דולר נוספים באגרות חוב ישראליות.

גלעד ארדן BDS פלורידה גל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד