י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בוצע כבוד השופט"

מדוע חלץ חבר הכנסת את נעליו במכונית

שופט מפורסם בדימוס קרא לח"כ המועמד לתפקיד שר המשפטים "של נעליך מעל רגליך", סמוטריץ' נענה ופרסם תיעוד המוכיח כי ביצע את הבקשה והוסיף, "בוצע כבוד השופט!"

מדוע חלץ חבר הכנסת את נעליו במכונית
הנעליים של סמוטריץ' צילום: מתוך טוויטר

משעשע: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אליקים רובינשטיין אמר בראיון לעיתון 'דה מרקר' כי היה אומר לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', "של נעליך מעל רגליך", חבר הכנסת לא אכזב וכעבור כמה שעות מפרסום הכתבה, הוא העלה תיעוד בחשבון הטוויטר שלו כשרגליו לצד נעליו וצייץ "בוצע כבוד השופט".

רובינשטיין התייחס בראיון ל'דה מרקר' לשורת החוקים שצפויים לעבור בכנסת הבאה שעשויים להחליט את מערכת המשפט ומוסד מבקר המדינה.

"זה לא סוד שיש כוונות כאלה להחלשת שומרי הסף. לא צריך להיות בלש או עיתונאי חוקר בשביל להסיק זאת", קבע רובינשטיין והוסיף, "הדבר ניכר גם מפי אלה המועמדים לשר משפטים. עצם הדרישה של חלק מהשחקנים לכך שמבקר המדינה לא יהיה שופט — מוכיחה בעליל את המוטיבציה. למה לא שופט דווקא? במה חטאו השופטים?".

בשלב מסוים בראיון שאל כתב 'דה מרקר' אבי בר-אלי את השופט בדימוס, מה היית רוצה לומר ליריב לוין או לבצלאל סמוטריץ' המועמדים המובילים לתפקיד שר המשפטים, "'חכמים היזהרו בדבריכם'. לימדו את הדברים כהווייתם. מערכת המשפט היא מקצועית — ולא פוליטית. צריך להתייחס אליה בכבוד מקצועי, ולמי שמדבר על ניקוי אורוות הייתי אומר: 'של נעליך מעל רגליך'", כך רובינשטיין.

כאמור, בתגובה חלץ ח"כ סמוטריץ' את נעליו והעלה תיעוד לטוויטר.

נעליים שופט בדימוס אליקים רובינשטיין שר המשפטים טוויטר דה מרקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד