ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא מוכן לבצע שינויים

כך מונע יו"ר 'הבית היהודי' את שובה של שקד

יו"ר 'הבית היהודי'החדש, מונע אפשרות של החזרת איילת שקד לשורות המפלגה, כך דווח ב'ערוץ 7' | פרץ חושש מהפופולריות שלה שתבלע אותו ותהפוך אותו ללא רלוונטי 

כך מונע יו"ר 'הבית היהודי' את שובה של שקד
פרץ צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

איילת שקד תשוב לבית היהודי? על פי הדיווח ב'ערוץ 7', יו"ר 'הבית היהודי' ח"כ הרב רפי פרץ שמונה לתפקיד רק לפני כחצי שנה, עושה כל שביכולתו למנוע את חזרתה של שרת המשפטים הפופולרית.

על פי חוקת 'הבית היהודי', המעוניין להתמודד ברשימת המפלגה, עליו להיות חבר בה לפחות 18 חודשים לפני ההתמודדות, פעילים בבית היהודי פנו לשקד שתשוב להנהיג את המפלגה, תוך שהם מבקשים לבצע שינויים בחוקת המפלגה ולקצר לה את תקופת הצינון בכדי שתוכל להתמודד כבר לכנסת ה-22.

פרץ שחושש כי מעמדו כיו"ר 'הבית היהודי' ייפגע מן הפופולריות לה זוכה איילת שקד בקרב מצביעי הימין, הבהיר לחבר המזכירות כי אין בכוונתו לעשות כל שינוי שיאפשר את חזרתה של איילת שקד לשורות המפלגה.

חשש נוסף הוא שפרץ ייאלץ אם בהרכבת הממשלה הבאה ליטול תיק זוטר לעומת מה שיכול להשיג, אם ירוץ בלעדיה.

זאת ברקע פגישה שהתקיימה הבוקר (רביעי) בין שקד לנפתלי בנט בלשכתו בתל אביב, כאשר השניים דנים איך לא, בתרחישים הפוליטיים. 

כמו כן בשבועות האחרונים החלו רבים מתומכיה של שקד להתפקד לליכוד בכדי להכין לה את הקרקע, לאחר שמקורביה, בהם הדובר לשעבר אלישיב עמיצור הבהירו כי פניה למפלגת השלטון, "אני יוצא כעת מפגישה עם השרה איילת שקד. כרגע התפקיד שלנו הוא להתפקד לליכוד בשיא המרץ. שעון הזמן דורש מאיתנו לעשות זאת ביעילות ובמהירות. בשבוע הבא נסביר לכם איך עושים זאת, ואיך הטופס שלנו ישתייך אוטומטית לאיילת שקד", כך כתב לפעילים בשבוע שעבר.

ל'ישראל היום', הוא אמר כי "איילת שקד לא אומרת לנו ללכת להתפקד. זו יוזמה שלנו. די ברור שזה מה שיקרה. עד כה התפקדו לא מעט אנשים, היעד הוא 6,000 מתפקדים בעוד חודשיים".

הבעיה הניצבת בפניה היא חוקת 'הליכוד', שדורשת שלוש שנים במפלגה בכדי שתוכל להתמודד ומי שיכול לקצר לה את הדרך הוא בנימין נתניהו, שלא נמצא ביחסים טובים עמה מאז עזב ה את לשכתו בטריקת דלת יחד עם נפתלי בנט. לכן בהיעדר נדיבותו של נתניהו, היא תצטרך לחפש לה פלטפורמה אחרת בבחירות הבאות. 

מלבד ריצה בראשות 'הבית היהודי', האופציה ההגיונית ביותר היא ריצה נוספת עם נפתלי בנט בראשות 'הימין החדש'.

איילת שקד הבית היהודי רפי פרץ בחירות חוזרות בחירות לכנסת נפתלי בנט בחירות 2019 מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד