י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ליברמן איש שמאל"

הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה במליאה • הבחירות בי"ז אלול

הכנסת ה-21 התפזרה אחרי חודש וחצי • נתניהו בהצהרה: "ליברמן הוליך שלל את מצביעיו" • בשעה האחרונה לדד ליין, עוד נעשה ניסיון אחרון לבוא לקראת ליברמן, אך הוא נותר קשוח בעמדתו ולראשונה בהיסטוריה ישראל הולכת לבחירות חוזרות שיתקיימו כשבועיים לפני יום הדין

הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה במליאה • הבחירות  בי"ז אלול
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכנסת ה-21 פוזרה סופית ברוב של 74 תומכים לעומת 44 תומכים. מי שנעדר במפתיע מהמליאה, הוא חבר הכנסת רועי פולקמן מבכירי 'כולנו', שאינו שבע רצון מהאיחוד עם 'הליכוד' ועל פי דיווח של עמית סגל ב'ערוץ 12', הוא צפוי להודיע מחר על פרישה מהחיים הפוליטיים.

לאחר שהחוק עבר, יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת ופתח, "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט שאני אהיה ראש ממשלה והליכוד יובילו את ממשלת ימין, ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו. כל דרישה שלו שנענתה היה מעלה דרישה חדשה".

"ליברמן עבר לשמאל, הוא לא שייך יותר לגוש הימין. אני אספר לכם מחר באריכות כמה דברים שאתם לא יודעים".

כאמור, הכנסת הצביעה על פיזורה והבחירות יתקיימו בי"ז אלול, כחודשיים בלבד לאחר שאזרחי ישראל בחרו את 120 חברי הכנסת, לאחר שראש הממשלה נתניהו לא הצליח להרכיב את ממשלתו.

לאחר סירובו של ליברמן לפשרת ראש הממשלה, התבטא ראש הישיבה חכם שלום כהן בפגישתו עם יו"ר ש"ס דרעי: "עם כל הכאב והטרחה על ההליכה לבחירות חוזרות, לכבוד הקב"ה ולכבוד התורה כדאי הוא המאבק הזה ובעז"ה נזכה בבחירות הללו להצלחה גדולה יותר".

 

משה כחלון בנימין נתניהו אביגדור ליברמן יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד