י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כפיה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית"

החרדים תוקפים ומייחלים: "ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה"

המפלגות החרדיות לא נשארות אדישות ולא נותנות לעובדות לבלבל את הציבור | בעוד ליברמן רוכב על הסוס לעבר בחירות חוזרות בהן יתהדר בכך שלא נכנע ולא התרפס בפני נתניהו והחרדים, הם משיבים מתקפה שערה: "ביזה את גדולי ישראל באופן חסר תקדים. הציבור לא יסלח לו"

החרדים תוקפים ומייחלים: "ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה"
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שגרר את המדינה כולה לבחירות חוזרות, ראשי 'יהדות התורה' יוצאים למתקפה חריפה כנגד יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן, כשהם מקווים שהוא לא יעבור את אחוז החסימה בבחירות הללו.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לאחר פיוזר הכנסת "קיום בחירות חדשות כחודש אחרי הבחירות האחרונות, מנוגד לרצון העם ומנוגד לכל הגיון בריא. מדובר בכפיה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים שיכולים ללכת לדברים חשובים כמו תוספת משאבים למערכת הבריאות, לחינוך או כל מטרה אחרת לטובת הציבור".

ליצמן תקף עוד את ליברמן ואמר כי "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו. לימוד התורה היה תמיד ויישאר תמיד ערך חשוב ונעלה בעם ישראל. שמירת מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנתם תמיד היה היסוד להצטרפות שלנו לכל ממשלה ולכל קואליציה. ברור לכל אחד שלא נוכל להסכים לשום חוק שמגביל לומדי תורה בישראל".

עוד הבהיר יו"ר רשימת 'יהדות התורה' כי יחד עם ראש הממשלה ניסו החרדים למצוא פתרון, ״לאורך כל הדרך הודענו כי לא נוכל להסכים לקביעת יעדי גיוס ומכסות לבני ישיבות בחוק הגיוס. לא הפתענו אף אחד ופעלנו ביושר ובשקיפות". כשהוא מציין כי "מי שמנסה לכפות על יהדות התורה יעדי גיוס ומכסות בחוק, בניגוד לאמונתנו, בניגוד להוראות שקיבלנו ממועצת גדולי התורה – חותר נגד ממשלת ימין ופועל ממניעים פוליטיים להפיל את ראש הממשלה מסיבות אחרות".

"במקום זאת יצא למסע הסתה פרוע ומשמיץ, נגד הציבור החרדי ומנהיגיו, תוך האשמה בדברים שלא היו ולא נבראו.
ההיסטוריה תשפוט הובלת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת והזויה, תוך ניסיון להסית בין האוכלוסיות והמגזרים, בניגוד לרצון רוב העם", כך ליצמן.

"חוק הגיוס כתרנגול לכפרות"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני היה חריף ותקיף יותר בתגובתו, "התנהלנו לאורך כל המו"מ על פי הוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, ניסינו בכל דרך למנוע בחירות מיותרות. משנכפה עלינו, אנחנו ערוכים לבחירות חוזרות, הציבור שלנו הוכיח ויוכיח שוב את נאמנותו ואת הציות שלו לגדולי ישראל".

"היה לנו שיתוף פעולה עם ליברמן הרבה פעמים. יש לו בעיה והציבור צריך לדעת את זה - הוא שונא את ראש הממשלה נתניהו. נקודה. ורכב על הציבור שלנו עם כל מיני סיפורים של חוק הגיוס כתרנגול כפרות", הוסיף גפני והעריך, "אני מכיר היטב את המנטליות הישראלית - אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה. הציבור לא יסלח לו".

"ביזה את גדולי ישראל באופן חסר תקדים"

גם סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר לא נשאר אדיש נוכח הפארסה אליה נקלענו, "פיזור הכנסת על ידי אביגדור ליברמן זו תופעה צינית של שימוש ברצון הבוחר על מנת לנקום נקמות אישיות בנתניהו. ליברמן, ממניעים אישיים הפך את רצון הבוחרים שלו והעביר אותם ממחנה הימין למחנה השמאל".

"כבר לפני שבועיים זיהיתי בהסתה של ליברמן את הכוונות המסוכנות להפיל את נתניהו והחרדים שנואי נפשו", טוען אייכלר, "הזהרתי על כך בכנסת ומעל כל במה אפשרית. מטרה אחת הייתה מול עיניו לאורך כל הדרך: הפלת נתניהו ובחירות חוזרות. בדרך לקושש קולות אנטי דתיים הוא הסית נגד הציבור החרדי, ביזה את גדולי ישראל באופן חסר תקדים ועל כך הציבור לא יסלח לו".

"הוכחנו לאורך כל המשא ומתן עמידה איתנה ועיקשת על העקרונות שהנחו אותנו גדולי התורה ובראשם שמירה על האפשרות לכל בן ישיבה וכולל להמשיך לשקוד על תלמודו בלי שום תנאים. את העקרונות הללו נציג לבוחרים במערכת הבחירות הקרובה שהחלה כבר הערב, ובעזרת השם נגדיל את כוחנו עוד יותר מהכנסת האחרונה. זאת כדי שלא נזדקק חלילה למנדטים של ליברמן ודומיו בקואליציה", כך אייכלר.

ישראל אייכלר יעקב ליצמן משה גפני יהדות התורה אביגדור ליברמן בחירות חוזרות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד