כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"אנשי הצוות לא היו" • כך הופקרו הקשישים • צפו

למחרת השריפה שפרצה בבית אבות 'גינת הזהב' בבני-ברק, בה נפצעו 19 קשישים, כינס 'בחדרי חרדים' את מתנדבי ההצלה שחילצו את הקשישים לשיחה על רשלנות והפקרה

בית האבות, אמש. צילום: פלאש 90
בית האבות, אמש. צילום: פלאש 90



בית משפט השלום בתל-אביב שלח היום לשמונה ימי מעצר-בית את מנהל בית אבות 'גינת הזהב' בבני-ברק, ושני עובדים נוספים. השלושה נעצרו בחשד לחבלה ברשלנות. בנוסף הורה בית המשפט, כי על כל אחד מהם להפקיד 50 אלף שקלים במזומן ולשלם ערבות עצמית בגובה של 40 אלף שקלים, וכן הטיל עליהם צו עיכוב יציאה מהארץ.

אבל ביום שאחרי נשאלות גם השאלות: האם ניתן היה למנוע את פציעתם של 19 קשישים בבית האבות ברחוב השלושה? 'בחדרי חרדים' יצא לשטח, וגילה כי שיטת ה'סמוך' הישראלית עבדה שעות נוספות בכל מה שקשור לביטחון הדיירים.

בעוד במשטרה ובכיבוי האש ממשיכים לחקור את השריפה שפרצה בקומה השלישית בבניין, נראה כי אם מעט יותר רצון ומודעות, הקשישים השוכבים בבתי החולים, יכולים היו להמשיך בשגרת חייהם באין מפריע.

עוד בנושא:
שני פצועים קשה בשריפה בבית אבות בבני ברק
מנהל בית האבות נחקר • החשד: הקשישים הופקרו

"אף אחד לא ניגש אלינו"

"סמוך לשעה 10 קיבלנו קריאה על שריפה", מספר אפי פלדמן, מתנדב 'איחוד הצלה', בראיון ל'בחדרי חרדים'. "הגענו למקום, וביחד עם אזרחים שהיו שם הורדנו את הקשישים לקומות התחתונות. מאוחר יותר פינו האמבולנסים שהגיעו למקום את הקשישים לבתי חולים".

• היה צוות שהדריך אתכם?

"גם אם היה צוות בבניין, זהו לא משהו שאנחנו נתקלנו בו. אף אחד לא פנה אלינו והציג את עצמו כאיש צוות".

• איך ביצעתם את החילוץ עצמו?

"התקשינו לראות משהו. הכל היה אפוף עשן. מכיוון שכל רגע היה קריטי לחיי אדם, ברגע שקיבלנו אישור להיכנס, מיהרנו להוציא את הפצועים החוצה".

ישראל גרוניך, מתנדב 'הצלה גוש דן' משחזר את האירוע אתמול: "כשהגענו לא ראינו אף אחד מצוות בית האבות. רק הקשישים היו שם", הוא אומר.

"נבדק חשד לרשלנות אפשרית"

במערכת הבריאות הורו היום, "על הפסקת ההתקשרות עם בית האבות והפניית המאושפזים למוסדות חליפיים. כמו כן, הועברו לבדיקת המשטרה המסמכים שהוצגו ביחס לאישורי כיבוי האש" - מסמכים הנחשדים כמזויפים.

באשר לזיוף המסמכים, אמרו היום במשטרה: "לפני כשלושה חודשים נפתחה חקירה לגבי המסמך המזויף, לכאורה. נחקרו מספר מעורבים, בהם כאלה שנחקרו באזהרה. החקירה הסתיימה והועברה לטיפול הפרקליטות. במסגרת חקירת השריפה, שמתנהלת בראשותו של ניצב-משנה אלברט אוחיון ממרחב דן, נבדק לעת עתה חשד לרשלנות אפשרית".

לראיון המלא - צפו:

בית אבות שריפה גינת הזהב רשלנות פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד