י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תסריט האימים צפוי לחזור על עצמו

סקרים מדאיגים: אין לנתניהו רוב. ליברמן מתחזק, החרדים נחלשים

לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' לא היה מתחזק במיוחד למרות האיחוד עם כחלון, לעומת זאת המרוויח העיקרי, הוא דווקא מי שגרם לישראל ללכת שוב לבחירות אחרי חודש וחצי - אביגדור ליברמן | מי שצריכה להיות מודאגת במיוחד הינה ש"ס, שבשני הסקרים נחלשת במנדט

סקרים מדאיגים: אין לנתניהו רוב. ליברמן מתחזק, החרדים נחלשים
החרדים, נתניהו וליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהבחירות החוזרות נכפו ולא היה מנוס מהם, בשורות רעות לבנימין נתניהו ולחרדים, על פי תוצאות של שני סקרי מנדטים המתפרסמים הערב. הם מנבאים זינוק ל'ישראל ביתנו' וירידה בכוח הגוש החרדי.

לפי סקר 'כאן11', 'הליכוד' ממשיך להוביל עם 35 מנדטים וזאת לאחר האיחוד עם 'כולנו' של משה כחלון, 'כחול לבן' נחלש קימעא ויורד ל-34 מנדטים, במקום השלישי - 'ישראל ביתנו' עם 8 מנדטים, כמו כן 'יהדות התורה עם 8 מנדטים.

על פי הסקר, ש"ס נחלשת במנדט ויורדת משמונה ל-7 מנדטים. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 6 מנדטים, 'העבודה' - 5 מנדטים, 'מרצ' - 5 מנדטים.

עוד עולה מן הסקר, כי הציונות הדתית עשויה למצוא עצמה ללא ייצוג בכנסת, כאשר על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין מקבל 4 מנדטים, 'הימין החדש' של בנט ושקד מקבל ארבעה מנדטים. מספר מנדטים זהה מקבלת מפלגת בל"ד רע"ם. 

'זהות' של משה פייגלין ו'גשר' של אורלי לוי-אבקסיס, נסקרו אך לא עברו את אחוז החסימה.

מסקר זה עולה כי גוש הימין ללא ליברמן מקבל 58 מנדטים בלבד, כך שנתניהו שוב זקוק לו והתסריט צפוי לשוב על עצמו, אם זו תהיה התוצאה הסופית בי"ז אלול תשע"ט.

נתניהו מוביל בהתאמה לראשות הממשלה

משתתפי הסקר נשאלו, מי ראוי להיות ראש הממשלה הבא? 44% השיבו כי נתניהו ראוי ביותר, 38% השיבו כי בני גנץ ראוי יותר.

הסקר מעלה כי רוב הציבור, 52% התנגד לבחירות חוזרות, לעומת 28% מהמשיבים שתמכו בבחירות חוזרות.

מי אשם? 43% מהנשאלים מטילים את האשמה על ליברמן. 36% על נתניהו ורק 11% מטילים על הסיעות החרדיות את האשמה. כך בסקר 'כאן11'.

הסקר בוצע היום (חמישי) על ידי מכון NAKTAR, עבור 'כאן חדשות' והשתתפו בו 546 מאזרחי ישראל.

הגוש החרדי נחלש ל-14 וליברמן מתחזק לתשעה מנדטים

סקר 'חדשות 13'  שערך הפרופ' קמיל פוקס, מלחיץ עוד יותר.

לו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כדלהלן; 'הליכוד' לאחר האיחוד עם כחלון - עם 36 מנדטים, 'כחול לבן' 33, 'ישראל ביתנו' 9 מנדטים, ש"ס ויהדוה"ת 7 מנדטים כל אחת, האיחוד מפלגות הימין מתחזק ל-7  מנדטים, חד"ש-תעל 7 מנדטים, 'מרצ' מתחזקת מ-4 ל-6 מנדטים, 'העבודה' ממשיכה להתרסק ל-4מנדטים. בל"ד-רע"מ נשארת עם 4 מנדטים. 

מתוצאות הסקר של 'חדשות 13', עולה כי גוש הימין ללא ליברמן שמקבל 9 מנדטים, עומד על 57 מנדטים בלבד, לעומת 54 לגוש השמאל-מרכז-ערבים.    

סקר מנדטים ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סקרים בחירות 2019 בחירות חוזרות המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד