1. עמוד הבית
  2. נשים
  3. בריאות

את אחרי לידה? הגוף שלך זקוק לך!

מה חשוב לחזק בזמן ההריון, וכמה שעות אחרי הלידה צריכים להתחיל לחזק את רצפת האגן? מה קורה לנו בגוף כשאנחנו לא מספיק שומרות עליו? כל התשובות וההמלצות במיוחד עבורכן

מיכל כהן, כ"ה אייר תשע"ט 30/05/2019 22:27

תינוק ישן תינוק ישן צילום: pixsabay

בשעה טובה! מגיע לך מזל טוב! ויצור מתוק ותובעני, שדורש פנסיון מלא, הנקה כל שעתיים, מקלחות וטיפול צמוד 24/7, לוקח לך את כל כוחות הגוף, הגיח לאוויר העולם.

אחרי תשעת ירחי הלידה, הגוף שלך עבר תהליך של הבאת חיים לעולם, היציבה לא מה שהייתה לפני, רצפת האגן נחלשה, וכאבי הגב מספרים לך כמה הגוף שלך תשוש.

הדבר האידאלי ביותר, זה גם במהלך ההיריון לבצע פעילות גופנית מותאמת. הדבר אפשרי במידה ועשית פעילות גופנית לפני ההיריון, ושההיריון בריא ללא סיכונים.

פעילות גופנית מומלצת לנשים בהריון : הידרותרפיה, שחיה, פילאטיס, יוגה, וכל פעילות שלא מכבידה באופן חזק על הגוף.

במהלך ההיריון רצפת האגן נחשפה לעומס כבד, מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן לכל אורך ההיריון.

מספר שעות לאחר הלידה ניתן כבר להתחיל בהדרגתיות בתרגילי נשימה וחיזוק רצפת האגן.

פעילות גופנית אחרי לידה היא דבר חשוב אך יש לבצע אותו רק בזמן וכמות הרצויה.

דבר ראשון יש לתת לגוף את משכב הלידה שהוא זקוק לו- 6 שבועות (אחרי קיסרי 8) לאחר 6 שבועות ולאחר בדיקת רופא, מומלץ להתחיל בפעילות גופנית מתונה והדרגתית, של הליכה ותרגילים.

המלצה חשובה - בקשי מרופא הנשים שלך הפניה לפיזיותרפיסטית לרצפת אגן. היא תבדוק לך באופן מקצועי את שרירי הבטן, האם יש הפרדות שרירים? האם יש חולשה או כיווץ יתר ברצפת אגן? תנחה אותך בתרגילים מתאימים ובכך תוכלי להתחיל פעילות גופנית בצורה מבוקרת ונכונה יותר.

ומה עם הגב וחגורת הכתפיים? לפני שאת רוצה לחזק ולשחרר אותם, קודם כל השתמשי בהם נכון. זכרי! קל יותר למנוע בעיות מאשר לטפל בהם.

הניקי את תינוקך עם תמיכה מלאה בגב.

טפלי בו כשאת בישיבה ונוח לך.

הקפידי על מתיחות ופעילות גופנית מבריאה לגופך.

בשביל שתוכלי לעשות כל זאת חשוב מאוד להצטרף לקבוצה או למאמנת המתמחה בנשים אחרי לידה, לשקם את רצפת האגן, לחזק את שרירי הבטן בצורה המתאימה, לשפר יציבה ולחזק את הגב וחגורת הכתפיים על מנת שיהיה לך קל להשתמש בהם נכון.

ומה לגבי המשקל? עכשיו זה הזמן שלך להתחזק, פשוט תאכלי דברים בריאים המזינים את הגוף, הקפידי על פעילות גופנית ותני לגוף לחזור לעצמו בהדרגה ובכיף.

אם למרות הכל את נתקלת בקושי מסוג זה או אחר, מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום ולקבל תכנית פעולה ספציפית.

בכתבה הבאה נלמד מה ניתן לעשות כשיש כאבים בגב.

הכותבת הנה מאבחנת פסיכומוטורית, מומחית לשיקום עמוד שדרה ויציבה.

לשאלות והערות: msportherapy@gmail.com

 





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. תודה רבה נושא חשוב ביותר  (ל”ת)