י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתקפה חריפה

סמוטריץ': "ברק גנב הדמוקרטיה; שבנט ישב בבית"

סמוטריץ' מאשים את נשיא בית המשפט העליון לשעבר: "ברק הוא איש חכם, גאון, משתמש בחוכמתו להרע" | על בנט: "נהג בצורה לא ראויה, נטש את הציונות הדתית רגע לפני הבחירות"

סמוטריץ': "ברק גנב הדמוקרטיה; שבנט ישב בבית"
סמוטריץ' צילום: Hillel Maeir/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, התראיין הבוקר ברדיו 'גלי ישראל', וניפק מספר פנינים מעניינים במיוחד אודות הבחירות לכנסת העשרים ושתיים שבפתח.

על נשיא בית משפט העליון אמר סמוטריץ', "אהרן ברק הוא איש חכם, גאון, משתמש בחוכמתו להרע. בסופו של יום הוא עשה דבר פשוט מאוד- גנב את הדמוקרטיה הישראלית מהעם".

סמוטריץ' לא ריחם על נפתלי בנט שנשאר מחוץ לכנסת בבחירות שנערכו לפני כמעט חודשיים. לדבריו, "לצערי הרב בנט לקח הימור שגוי, בעיני נהג בצורה לא ראויה, נטש את הציונות הדתית רגע לפני הבחירות, השאיר אותה בתוך בוקה ומבולקה. התוצאה של המהלך ההרסני הזה היתה כמובן אובדן כוח גדול מאוד לימין".

יו"ר האיחוד הלאומי המשיך, "אני חושב שיש לו אחריות גדולה מאוד לבחירות שאנחנו בתוכם עכשיו, אם ארבעת המנדטים שלו לא היו הולכים לאיבוד היו לנו 61 מנדטים גם בלי ליברמן. הוא יצטרך עכשיו לנשום עמוק, לשבת בבית קדנציה ולעשות חשבון נפש".

"גם פייגלין עם כל הכבוד לשאיפותיו להיות ראש ממשלה צריך להבין שאסור לו לזרוק קולות לפח. אם האנשים האלה יעשו מעשים חסרי אחריות ויפצלו את המחנה וירוצו שוב אז אנחנו נצטרך להבהיר לציבור שלא כדאי לחזור על הטעות הזו".

סמוטריץ' הוסיף כי "איחוד מפלגות הימין חייבת ותמשיך לרוץ כפי שהיא. הפתרון שלא יהיו פיצולים שאחרים לא יחשבו על עצמם, אני מוכן לשבת ביום ראשון עם עוצמה יהודית ולחתום על אותו הסכם כפי שהוא".

בדבריו התייחס סמוטריץ' לאפשרות של כניסת מפלגת העבודה לקואליציה: "יש לי תחושה שיותר היה מדובר בספין שנועד להפעיל לחץ על ליברמן. לא דובר באף שלב על הכנסת מפלגת העבודה, לא דובר על וטו על חוקי המשילות אחרת אנחנו לא היינו נכנסים. דובר על זה שאולי גבאי ורוסו יבואו לבד".

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט אהרון ברק דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד