י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המפץ הבא בימין?

פייגלין מאשר וקורא לבנט ושקד לפריימריז

בפוסט שפרסם אמש בפייסבוק אישר יו"ר 'זהות' כי ניהל מגעים ושיחות עם יו"ר 'הימין החדש נפתלי בנט ורמז כי הרעיון לא הבשיל, בגלל חילוקי הדעות - מי יעמוד בראש הרשימה, למרות שמדובר בבלוק טכני 

פייגלין מאשר וקורא לבנט ושקד לפריימריז
משה פייגלין / נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הפרסום ביום שישי האחרון ב'ישראל היום', על מגעים המתנהלים בין נפתלי בנט למשה פייגלין על ריצה משותפת כבלוק טכני, האחרון מאשר את הפרטים ואף מפרט את תכניותיו לבחירות הנוכחיות.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב פייגלין, "חברים וחברות, מערכת בחירות 2019 פרק ב' החלה ואיתה השמועות והספינים".

"אנו מבקשים מכולכם לא להתרגש מגל השמועות והדיסאינפורמציה שילווה אותנו עד ליום הבחירות. אנא, האמינו אך ורק לפרסומים רשמיים של המפלגה ונציגיה".

"בשבוע שעבר פורסם כי מתקיימים מגעים בין ראשי מפלגות הימין. כפי שפורסם, אכן התקיימה פגישה ביני לבין נפתלי בנט. הפגישה היתה ארוכה וחיובית ובהחלט נראה כי יש בסיס להמשך בדיקת האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות", מאשר יו"ר 'זהות'.

הוא הוסיף וכתב למצביעיו, "לאחר ההפסד בבחירות ולאור הפקת הלקחים המעמיקה שקיימנו חשוב לנו להדגיש כי מפלגת זהות אכן פתוחה לחיבורים פוליטיים, אך חיבורים אלו ייעשו רק עם מפלגות אשר חולקות עמנו את אותם ערכים ואשר יש לנו מכנה משותף מספק עימן, השלם צריך להיות גדול מסכום חלקיו ולא קטן ממנו".

פייגלין ריענן את הזיכרון וכצב, "במערכת הבחירות האחרונה יצרה מפלגת זהות מחנה חדש בישראל - מחנה החירות. 120 אלף אזרחי ישראל הצביעו עבור רעיון החירות העומד בבסיסה של היהדות. זהות תמשיך לפעול לקידום החירות האישית לצד חיזוק הזהות היהודית והערכים הלאומיים. פנינו לחיבור פוליטי אשר יעצים את מחנה החרות והזהות - ולא נבצע חיבורים פוליטיים אשר יטשטשו וימסמסו את הרעיונות שלשמן נכנסנו לפוליטיקה".

"אנו קוראים לכל גורם פוליטי הרואה עצמו כחלק ממחנה החירות, לשים את השיקולים האישיים בצד ולהתחבר יחד לבלוק טכני שירוץ ברשימה מאוחדת בבחירות הקרובות".

בשלב זה רומז פייגלין כי המגעים בינו לבין בנט טרם הבשילו בשל המחלוקת העיקרית - מי יעמוד בראש הרשימה המאוחדת, וכתב "אני קורא לשרים בנט ושקד העומדים בראשות "הימין החדש" ולכל אחד ואחת הרואים עצמם חלק ממחנה החירות להעמיד עצמם לבחירת הציבור, בצורה של פריימריז פתוחים בהם יכלו להשתתף כלל אזרחי ישראל, והם אשר יקבעו מי יעמוד בראש רשימת מחנה החירות - ולאחריו תתבצע חלוקה הוגנת ושקופה בין המפלגות שירוצו יחד כבלוק טכני".

הוא הבהיר לסיום, "אני ותנועת זהות מתחייבים לקבל על עצמנו את הכרעת הציבור ולהמשיך להיות שותפים מובילים בקואליציית החירות של ישראל", כך פייגלין.

יצוין כי ביום שישי פורסם ב'ידיעות אחרונות', כי בנט פועל לחבר את כל מפלגות הימין, כדי למנוע הפעם איבוד קולות למחנה. בינתיים דיבר ישירות עם יו"ר 'האיחוד הלאומי' בצלאל סמוטריץ', נפגש עם משה פייגלין, העביר מסרים ליו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ ויפנה בקרוב ל'עוצמה יהודית'.

 

בחירות 2019 בחירות חוזרות משה פייגלין נפתלי בנט בלוק טכני מפץ פוליטי זהות מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד