י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פורטל נקי ברגע מציג 5 שיטות ביתיות לניקוי ריפודים

בדים וריפודים הם אחת הדרכים שבהן אנחנו הופכים את הבתים שלנו ליפים יותר • כדי שהתוצאה תהיה באמת אסתטית ומרשימה, חשוב לשמור על הבדים והריפודים נקיים • בחלק גדול מהמקרים אפשר לנקות אותם גם בלי להזמין חברה מקצועית - באמצעות 5 השיטות הביתיות הבאות

פורטל נקי ברגע מציג 5 שיטות ביתיות לניקוי ריפודים
ניקוי ספות צילום: pixsabay

בדים וריפודים הם אחת הדרכים שבהן אנחנו הופכים את הבתים שלנו ליפים יותר. כדי שהתוצאה תהיה באמת אסתטית ומרשימה, חשוב לשמור על הבדים והריפודים נקיים. בחלק גדול מהמקרים אפשר לנקות אותם גם בלי להזמין חברה מקצועית - באמצעות 5 השיטות הביתיות הבאות:

1. ניקוי כתמי קפה או תה

הסוג הפשוט ביותר של כתמים הוא אלה שמבוססים על מים - כתם קפה או תה שנוצר ברגע של חוסר תשומת לב כשישבנו על הספה או הכורסה עם כוס המשקה ושפכנו חלק ממנו.

ניקוי בדים עם כתמים מהסוג הזה מתבצע על-ידי תערובת של מים ושל סבון כלים. טובלים מגבת רכב או נייר סופג בתערובת, טופחים על הכתם בעדינות עד שכבר לא רואים וממתינים להתייבשות. חשוב מאוד לא להשאיר רטיבות על הבד כדי שלא ייווצר עובש בספה או בכורסה.

2. ניקוי כתמי שמן

ניקוי מזרונים עם כתם על בסיס שמן מצריך פעולה מורכבת קצת יותר, אם כי עדיין כזו שאפשר לבצע בכל בית בהצלחה. התערובת במקרים אלה היא של מים וחומץ, כשעל ליטר מים מוסיפים חצי כוס של חומץ. אפשר להוסיף גם קצת מלח ומיץ מלימון, שתורמים גם הם להמסת השומן שעל הבד או הריפוד. שפשוף הכתם ייעשה באמצעות מברשת עם סיבים רכים, וגם פעולת השפשוף צריכה להיעשות בעדינות.

אם תרצו להיות בטוחים שלא ייגרם שום נזק לרהיט, אפשר לבדוק את השפעת התערובת הנ"ל על פינה נסתרת לפני שניגשים להסרת הכתם - אבל בכל מקרה כדאי לזכור שככל שמחכים זמן רב יותר מרגע היווצרות הכתם, כך קשה יותר להסירו.

3. ניקוי כתמי יציאות

ילדים קטנים וגם בעלי חיים עלולים להשאיר על הספה מזכרת לא נעימה בדמות כתם שמן. ניקוי ריפודים מכתם מהסוג הזה מתבצע בעזרת מיץ מלימון או אפילו שניים שהוספנו לו כף מלח. את הנוזל שופכים על כל האזור שהוכתם בשתן ומחכים 15-20 דקות. לאחר מכן עוברים על האזור עם מברשת רכה ומייבשים אותו. במידת הצורך חוזרים על כל התהליך הנ"ל פעם נוספת.

4. ניקוי כתמי דיו

כתמי דיו חשוב לנסות להסיר עם מים קרים בלבד, שכן מים חמים עלולים להחדיר את הדיו עמוק אל תוך הבד. אפשר לנסות לשפשף את הכתם עם ספוג לח, ועוד אופציה היא לעבור על הדיו עם מקלון ניקוי אוזניים שספגתם אותו באלכוהול. חשוב להקפיד לייבש את האזור. במקרה של כתמים עיקשים במיוחד הפתרון המומלץ הוא ניקוי ריפודים עם פורטל נקי ברגע באופן מקצועי.

5. ניקוי ספת אלקנטרה

אלקנטרה הוא בד בעל מראה יוקרתי דמוי עור ויכולת לדחות כתמים. אם בכל זאת נוצר כתם תוכלו לנסות לשפשף אותו עם החלק הפנימי של קליפת פרי הדר (אשכולית, תפוז או לימון) אחרי שהרטבתם מעט את הבד. ריח דוחה אפשר להעלים באמצעות פיזור סודה לשתייה על האזור הבעייתי, המתנה של כ-20 דקות ושאיבת החומר.

המאמר באדיבות פורטל נקי ברגע – ניקוי בדים וריפודים: https://www.cleanitnow.co.il

ספות ניקוי שמן לכלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד